Robin, ik heb inmiddels de ervaring dat alle waarde naar zijn geld is. True, je kan er mee (leren) vliegen, maar als het begin al een beetje crappy is zal je er flink in moeten investeren om een goed vliegende heli te krijgen. Ik heb pas geleden een budget-Titan in elkaar geknutseld maar wel met goeie onderdelen en met 2 lipo's, lader en zender komt ie dan ongeveer op de al genoemde 700 eu. Je kan dan niet verwachten van een heli die de helft goedkoper is dat het dan evengoed vliegt... Een heli is nou eenmaal duur. Ik heb ook de Walkera's gehad, en die dingen kosten geen drol maar vliegen er dan ook naar. Ga nog lekker een maandje of 2 sparen (Het is nou toch prutweer) en koop een goeie kit, ga je meer plezier mee hebben....
Verder valt het me op dat je kijkt naar waar de heli van gemaakt is. Alu en carbon lijken mooi, maar zijn eigenlijk niet geschikt voor beginners. Niet omdat je er niet mee kan vliegen, maar als je hem crashed (En dat ga je doen, trust me) dan gaat het zwakste onderdeel kapot. Dan heb ik liever een gebroken bladhouder van 3,50 euro dan een compleet kromme kop van 100 euro... Maar goed. Bedenk je ook dat onderhoud ook wat kost van zo'n ding, er gaan altijd wel dingetjes stuk en dan moet je weer 40 eu uitgeven om hem vliegend te houden. Als je nu je budget in je kist stopt, is het na de eerste crash alweer afgelopen voor de volgende maanden.
Verder is het verstandiger een populaire kist te kopen (Trex, Titan, of een kloon daarvan) omdat je dan vaak heel goedkoop en snel aan onderdeeltjes kan komen. Als Heliguy iets niet op voorraad heeft, moet je eerst wachten tot hij het binnen heeft en naar jou verstuurd. Kan zomaar 3 weken duren. Als je je Titan crashed, kun je alleen al in Nederland bij zeker 5 winkels terecht die alles op voorraad hebben voor weinig.
Afijn succes met je kist en we lezen wel wat je uiteindelijk gaat doen!
Groetjes,
Ton.