de 3DX 450 hongkong.

Hallo iedereen,

Ik heb rondgezcht hier in dit forum en zag ergends een shop staan in hongkong. Ik heb hie een mooi eheli gezien voor een strakke prijs, de ''3DX 450''.

Mijn vraag aan jullie heeft iemand ervaring met deze helikopter of weet je iets over deze helikopter, is het iets of is het rommel, he maakt niet uit als het maar niet nutteloos is;).

Hoor het graag alles is welkom.

Robin de #Newbie :P

Hi Robin,

Heb de heli reeds in mijn bezit gehad !
Op zich een mooie heli voor een leuke prijs !
Maar heb toch uiteindelijk gekozen voor een betaalbare T-Rex kloon. (GL-450)
Altijd onderdelen te verkrijgen en een perfecte heli om mee te vliegen !

Kijk maar een naar deze link .

GL is net zoals de CopterX een Kloon van de Trex 450 SE.

Andre

oke maar die is wel duur ik kan hem voor iets minder dan 240 euro nieuw rtf voor de deur gelevert krijgen met 11,1v 2200mah accu, aluminium kist, servo's, gyro, zender, ontvanger, etc etc alles zit erop en eraan maar het is geen geweldige motor een 3500 KV Brushless maarja die is makkelijk t evervangen.

Waar haalde jij je onderdelen, heb je mischien een site ofso bedankt alvast voor alles.

Laatst bewerkt:
Mede forumer's

welke vind je beter vliegen de 3dx of die je nu hebt en zijn dit betere helikopters dan belt cp's?

Alvast bedankt, Robin

Ik heb zelf een 3DX500 en die ziet er prima uit, heb er alleen nog niet mee kunnen vliegen, dus daar kan ik niks over zeggen.
Let er even op waar je de onderdelen kunt kopen, als je daar steeds 3 weken op moet wachten is het niet prettig.

dat klopt als je ze maandag uit hongkong kat komen zijn er donderdag (zaterdag en zondag word niet geleverd).

De verzend kose in da 37 euries maar als je kijkt hoe goedkoop daar alles is is het niet veel verschil met in nederland en dan 8 euro verzendkosten, dus daar maak ik me niet erg druk over.

Ik heb je topic ove de 500 helemaal gelezen een prachtig toestel maar die is boven mij budget ik heb namelijk maar rond de 400 euro (maar maar maar het is redelijk je kunt er gewoon een goed toestel van halen) maar toch als je een echte trex 450 wil betaal je al gouw het dubbelen.

Maar is zoon 3500kv motor wel genoeg voor in zoon toestel wand de cp heeft een 3800kv en weegt ongeveer 100gram minder, is de 3dx450 veel eter dan de esky belt cp of is de cp beter?

Be van plan om er 3d vluchten mee te maken op een begeven moment dus wil wel een krachtig toestel.

Bedankt voor het reageren;) en ik hoor het graag als je iets op/aan te merken hebt.

Ik heb de HDX 450SE en de HDX 500SE, de 450 krijg ik nu (ruim een jaar bezig met deze hobby) steeds beter onder de knie. De 500 durf ik nog niet echt veel mee, een beetje heen en weer fladderen veel verder niet. Maar met de 450, raggen (8-tjes) met dat ding! Niks mis mee. HDX is min of meer hetzelfde als de DX heli's. De 450 zit inmiddels wel vol met align onderdelen, niet dat er met de onderdelen van HDX wat mis is maar je moet er langer op wachten. De meeste delen kun je onderling verwisselen, behalve de blad-as. Frame is super, niet kapot te krijgen. Ik heb het ding regelmatig uit de grond moeten halen, dus....Bij mij zit er nog steeds dezelfde motor op een sonix 3400 in normal op 70% !! Sterk zat, voorlopig.

vlieg je ook rondjes en eventuweel een keer een rol of spin? of zit jij nog in de hooverfase?

Ben namelijk 100% beginner wel kan ik zweefvliegen en heb ik al veel gevlogen op de simulator daarkan ik redelijk op rond vliegen (nog niet altijd zonder te crachen:P).
Ook heb ik een picooZ wel grappig maar niet egt biezonder als je 5 keer hebt gevlogen is er niet veel meer aan eigenlijk.

Bij die ik heb gezienzitten er cheetah onderdelen op(de rotorkop etc. gewoon alles bijne behalven de electronica.

Ik heb de link dan kun je hem beoordelen of het iets is imax_c450 - 3DX 450 RTF imax Johnhobby.com - Highest performing quality,fast delivery and guarantee lowest price. Hier is alles te zien en te lezen over de die ik op het oog heb heli;)

Waar heb jij jou helikopter gekocht heb je mischien een site of een andres of andere info erover zou graag een keer willen gaan kijken, altijd leuk rondneusen.

Bedankt voor het reageren en hoopelijk tot de volgeden reactie:D

Robin.

Laatst bewerkt:
Robin,

Helidirect in the states of bij sportsmoto in the UK (Ebay). Tja hoveren tail- in, side- in, links en rechts tot in den treure, nose- in lukt me nog steeds niet. Stroompje van hersens naar mijn duimen, komt op de een of andere manier steeds kortsluiting in! Maar dat is ook het leuke van het vliegen met heli's, het is wel zo verrekte moeilijk!! Blijft echt een uitdaging. Koop er goede accu's bij die hakkie takkie accu's zijn shit. In het begin denk je ach niks mis mee maar na een cycle of 25 is het gebeurd.

Beste Groenst,

Heb je mischien een link erna toe? Ben meer geinterreseert in de hdx omdat daar meer over te vinden is. Ik heb net eens rondgekeken maar het is toch wel een aardig bedrag wat je voor een kit al neer moet leggen laat staan voor een artf. Heeft u hem zelf in erlkaar gezet? Lijkt mij onwijs vet dat je geowon kunt vliegen met iets dat je zelf hebt gemaakt, ik durf het alleen niet aan. Ben veel te bang dat ik het verkeert maak en dan sta te kijken met mijn lege portemonee. Is het moeilijk zoiets te bouwen?

Met vriendelijke groet, Robin.

Kijk maar eens op Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect, staat vol met info over what ever voor een heli. Ook bouwfilmpjes van de HDX 450. RTF gaat zo ie zo niet helemaal op, je moet toch eerst ff snappen hoe een heli en de techniek werkt. Als je iets RTF wil kopen kun je beter eerst een king van esky kopen om de basisprincipies eigen te maken. Maar ook deze moet je eerst afstellen, hij is goed betaalbaar! Bij een goede modelbouwzaak helpen ze je op weg. bijv. bij;
4RC.NL

Beste Groenst,

Het is mischien heel onbeschoft om te vragen maar hoeveel heeft die van u gekost tot dat die helenmaal af was?(sorry voor deze vraag maar ik ben namelijk maar 14 en mijn budget is beperkt).

Zou ik de link kunne/mogen hebben van presiez de zelfde 450 als jij hebt ik zou hem graag willen zien. bij 4rc heb ik al vaker gekeken de 500 die ze daar hebben ziet er werkelijk geweldig uit maar dat is ver boven mijn budget aangezien er nog een zender, gyro, servo's, 2 extra lipo's en ontvanger bij moet wat al gouw bij elkaar als je een beetje kwaliteit wil €300,- en dan kom je al op de €700,- Ofterwijl ver boven mijn budget.

Bedankt voor het reageren, Robin

Robin,

Je gaat zeker over de 700 euro ook met een HDX, daarom kun je misschien ook beter met een king beginnen. Daar een paar extra accu's bij, bruchless motortje een goede lader met voeding en je bent dan je budget ook wel zo,n beetje kwijt. Vliegt echt prima.

Succes met je keuze.

tjah, Mijn budget is niet geweldig nee voor zoon helikpter.

Ik heb wel een hele mooie andere gezien op heliguy.com, Maar vertrouw het eerlijk gezegt nooit helemaal dat bestelle via internet. Agja heliguy is niet de minste die zulen je heus niet oplichten.

De helikopter die ik heb gezien is de art tech falcon se 3d. Alles zit er bij volledig CNC em carbonnen tailboom, canopy, rotorbladen En die andere gekke vleugeltjes aan de staart. Jammer dat het frame wel plastic is, maar dat is altijd nog te vervangen naar carbon.

Ik heb een link van de helikopter er zitten 2 lipo's bij een lader een zender een trainingskruis, een simulator kabeltje, een simulator en natuurlijk de heli zelf(100% RTF dus). Hier is de link: Falcon SE 3D LIPO UPGRADE From Heliguy.com

Bedankt voor al je informatie over de nogsteeds geweldige 3dx/hdx en wie weet word het wel mijn 2e helikpter als mijn budget gunstiger is.

Robin

Hallo,

maar de 3dx die ik gezien hep is slechts 200 euro zonder lipo opldaer (een goede lader heb je al vanaf 70 euro ongeveer dus dan zit ik nog ver onder de 400 euie voor wat spare parts. Dus dat scheeld nog al met wat u zij (Je gaat zeker over de 700 euro ook met een HDX). Maar deze die ik op het og heb is ook alleen te koop in hongkong.

Wel is de motor raar, het is een buite loper maar hij zit waar normaal een binneloper is. Agjah voorlopig kijk ik nog even rond en zie het allenmaal wel.

Robin

Robin, ik heb inmiddels de ervaring dat alle waarde naar zijn geld is. True, je kan er mee (leren) vliegen, maar als het begin al een beetje crappy is zal je er flink in moeten investeren om een goed vliegende heli te krijgen. Ik heb pas geleden een budget-Titan in elkaar geknutseld maar wel met goeie onderdelen en met 2 lipo's, lader en zender komt ie dan ongeveer op de al genoemde 700 eu. Je kan dan niet verwachten van een heli die de helft goedkoper is dat het dan evengoed vliegt... Een heli is nou eenmaal duur. Ik heb ook de Walkera's gehad, en die dingen kosten geen drol maar vliegen er dan ook naar. Ga nog lekker een maandje of 2 sparen (Het is nou toch prutweer) en koop een goeie kit, ga je meer plezier mee hebben....
Verder valt het me op dat je kijkt naar waar de heli van gemaakt is. Alu en carbon lijken mooi, maar zijn eigenlijk niet geschikt voor beginners. Niet omdat je er niet mee kan vliegen, maar als je hem crashed (En dat ga je doen, trust me) dan gaat het zwakste onderdeel kapot. Dan heb ik liever een gebroken bladhouder van 3,50 euro dan een compleet kromme kop van 100 euro... Maar goed. Bedenk je ook dat onderhoud ook wat kost van zo'n ding, er gaan altijd wel dingetjes stuk en dan moet je weer 40 eu uitgeven om hem vliegend te houden. Als je nu je budget in je kist stopt, is het na de eerste crash alweer afgelopen voor de volgende maanden.
Verder is het verstandiger een populaire kist te kopen (Trex, Titan, of een kloon daarvan) omdat je dan vaak heel goedkoop en snel aan onderdeeltjes kan komen. Als Heliguy iets niet op voorraad heeft, moet je eerst wachten tot hij het binnen heeft en naar jou verstuurd. Kan zomaar 3 weken duren. Als je je Titan crashed, kun je alleen al in Nederland bij zeker 5 winkels terecht die alles op voorraad hebben voor weinig.

Afijn succes met je kist en we lezen wel wat je uiteindelijk gaat doen!

Groetjes,

Ton.

de art tech falcon se 3d van heliguy leveren is inderdaad niet geweldig nee dat je lang moet wachten, maar ongveer 40 km verderop (van waar ik woon) is er een zaak die ook de art tech falcon se 3d verkoopt en er honderden onderdelen van heeft, dus kwa levertijd maak ik mij niet druk.

Verder wat je zij heb ik al eerder gehoort ja, als je craches dan ben je al gouw 60 euro kwijt en met een grote het drie dubbelen. Ik vind het niet heel erg om er wat emer aan uittegeven heb altijd 40 euro pinklaar dus dat wil wel genoeg voor nood en ik heb ook nog altijd ouders die dat anders voor kunnen schieten hoor:D.

Ik ben heel erg geinterreseert in kits ja maar wil wel met iemand mee als ik hem ga halen/bestellen die er egt enorm veel verstan van heeft en me alles kan voorschotellen.

Verder het spare is geen probleem mijn inkomsten zijn niet heel laag voor een 14 jarige aangezien ik veel help op de bouw en verenigingen (waar ik altijd wel redelijk geld vang voor mijn leeftijd).

Ik denk dat ik over 2 maandern rond de 550 euro zit mishien iets meer mischien iets minder, Wat is een mooie ARTF of KIT met alle onderdelen erbij gekoht (of bijna allenmal) voor dat geld? Mijn eissen zijn: Goede foto's en beschijving hoe het geboud moet worden, Redelijk betaalbaar (wat je boven hebt gezien), Verder gewoon een goede kist met redelijk wat power.

Bedankt allenmaal voor het reageren en het geven van jullie ervaringen/informatie.

Robin.

hallo allenmaal,

Ik denk wel dat ik er zo goed als uit ben en het wordt NIET de 3dx450, maar de GL450c. Ga binnekort een keer kijken naar onze vriend hier van het forum:P electr0n. Hij heeft een eige winkeltje en het ziet er allenmaal goed uit. Het is zoals jij mij al aanrade skidz een kloon van de trex 450.

Agjah ik heb hem nog niet als ik ben weze kijken neem ik mijn definitieve keuze, ik zal er ook wat foto's van op het forum zetten als ik hem heb;).

najah ik hou jullie op de hoogte.

Robin

ik ga eerst voor de v3 of co comander of v4 (moet ik nog even kijken) en daarna ga ik een afspaak maken met electr0n en de gl halen!

Robin.

Back