De avonturen van Willy de Woofer deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Mugen MRX-3, 15 aug 2021.

  1. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Hoppa, en hier gaan we weer met frisse moed verder, laten we geen ouwe koeien uit de sloot trekken maar vrolijk zonder gebekvecht kletsen over de avonturen van dhr. Woofer
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Het lijkt mij meer correct om het vorige topic weer te openen, anders heeft dit nieuwe topic geen recht op bestaan.
     
    Cnn en serge pot vinden dit leuk.
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Kan niet volgen want het loopt toch allemaal lekker aan het einde van het vorige topic.. dus waarom is dat gesloten?
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De wondere wereld die modelbouw(forum) heet.

    De aflopen dagen wordt regelmatig gevraagd d.m.v. app´s en pm´s, of er nog nieuwe ontwikkelingen zijn.
    Daar ik met velen hier een goede band heb opgebouwd en er zelfs hechte vriendschappen zijn ontstaan,
    overwoog ik vandaag om een "avonturen, deel 2" te starten.

    Dus ik zit zo eens te kijken en tot mijn grote verbazing, zie ik dat er al een deel 2 is en ook al een paar dagen.
    Nog eens goed gekeken! Richard heeft hem geopend!? Krijg nou wat. En hij is er ook nog steeds........
    Waar het schip strandt weet ik natuurlijk niet. Veel meer zal ik maar niet over scheeps-dingen schrijven.

    De Venture vliegt inmiddels uitstekend. Hij haalt 15 minuten op een 5000 mAh. Maar het duurt een eeuwigheid voor
    hij los komt. Na overleg met GJ er toch maar een 2 spoed grotere opgezet. Vanaf dat moment zat er van alles tegen.
    Vliegtuigen in het maisveld lopen zoeken. Toestellen uit bomen gehaald, glas uit het nieuwe wegdek verwijderd.
    Verder veel regen en rollende wind over de bomenrij. Zelfs gestroomlijnde kistjes hadden er moeite mee en toen
    ik vertrok lag er al weer een in het maisveld. Tussendoor probeerde er nog iemand met los zittende vleugels te landen.
    Resume: geen idee, hoe hij met 10x12 vliegt.
    GJ denkt dat hij maar iets sneller zal gaan, maar ik wil het toch proberen en ik merk, dat ik 8 minuten vliegen prima vind.

    Dan de TurnLeft. JVE heeft beloofd hem voor mij in te vliegen, maar dan moeten we wel beiden kunnen. Het weer werkt
    ook niet mee. Misschien dat we voor a.s. zaterdag wat af kunnen spreken.

    Een paar jaar geleden (vooruitstrevend als ik ben) kocht ik op advies van Gerben en GJ een Ion Pro+.
    Onlangs zei laatstgenoemde, dat ik die nu eigenlijk niet meer nodig had. Oke'. Hij kan dus weg? Ja, eigenlijk wel.
    Want na de TurnLeft komt de Avionik (een beest van een toestel). Afhankelijk van de aandrijving kan hij zelfs 350.
    Hij wel, ik waarschijnlijk niet ;) :D. He' smily's, toe maar. Wordt het toch nog gezellig.

    Waar was ik gebleven? O ja, de Ion kon worden verkocht. Ik zet een advertentie en iemand was meteen verkocht
    en het toestel ook. De jongeman vroeg bij welk station ik het dichtst bij woon. Ik denken: hij heeft natuurlijk geen auto.
    Even later belt hij. Ik ben machinist bij de Spoorwegen. Hij kon een kwartier stoppen op het station. Ik daar uitkijken
    naar een man met een pet op en een fluit. Dat bleek een collega, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
     
    HansH, Helikapoter, Cnn en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Vergeet ik nog iets. Als het mee zit, binnenkort weer een lang weekend naar Gert-Jan.
     
    Mugen MRX-3 en serge pot vinden dit leuk.
  6. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Het is fijn weer iets van je te horen Wil, er is dus weer een hoop gebeurd…. Jammer dat het weer zo Ruk is, nu met de vakantie zou het toch mooi zijn als we wat vlieguren kunnen maken ….. ik heb intussen al weer 2 toestellen klaar voor maiden staan :D
    Zaterdag ziet er goed uit qua weer :thumbsup:
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik hoop dat je er een 12x10 op hebt staan.

    Tot zover mijn inbreng voor dit jaar.

    GJ
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hai Richard,
    Ach ja, onze Arnold had het al voorspeld: Na een paar dagen zakken de emoties bij Wil en dan is hij er weer. Hij kent me beter dan ik zelf :D. Knap hoor.
    Inderdaad, ik heb 6 weken vakantie en nog maar een paar keer kunnen vliegen. Ik heb me ook voor zaterdag weer ingeschreven.
    Welke 2 kisten heb je klaar staan? Je vliegt erg goed trouwens ;).
    Misschien open ik wel de-avonturen-van-Mugen-deel 1 :D.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2021
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Lekker suf zeg, het moet natuurlijk 12x10 zijn. Deze props heb ik nog van de Curare.
     
  10. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    En nou maar hopen dat GJ ook een beetje bijdraait, dat duurt blijkbaar wat langer.....
    Maar we hebben geduld

    Succes met deel 2! Goed om te horen dat je verdergaat!
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dag Arnold,
    Bij deze ben je bevorderd tot Forum-Psycholoog :D :p :D
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  12. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Waar kan ik de rekening heensturen?
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  13. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zoals het weer er nu uitziet heb ik zaterdag een RES-wedstrijd dus je mag nog ff wachten of m met iemand anders invliegen.
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, ik draai niet zo snel bij.
    De actie van de grote onbekende moderator en dan later van de man achter de knoppen vind ik beneden alle peil.
    Anoniem een draadje sluiten kan echt niet en vind ik gewoon een hele laffe actie.
    Stuur de mensen die iets geschreven hebben wat zogenaamd over de schreef gaat een berichtje en sluit niet Wil zijn draadje anoniem want Wil kan er niets aan doen en weet nu ook niet bij wie hij verhaal moet halen.
    Dus aan deze moderator, sta voor je actie en verdwijn niet in de anonimiteit want nu ben je gewoon een onderkruipsel dat bang is voor de gevolgen.

    GJ
     
  15. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    danku danku voor die complimento :worship: Ik vind het niet meer dan gemiddeld… hooguit wat wilder en actiever

    avonturen van Mugen deel 1 ….. ik zal er eens over denken ;)

    wat ik klaar heb staan zijn 2 kleintjes, een gifgroene wonder staat al een tijdje klaar en een oranje Sundowner
    Die laatste zal er vermoedelijk gelijk weer uit gaan zodra de Blue Angel klaar is
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.930
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Heb je al eens meegemaakt dat dit soort acties het gewenste resultaat opleverden?

    Nee?

    Waarom dan toch mee doorgaan?
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Schitterend, die wil ik ook allemaal. Ik zit hier te kwijlen.
     
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je kan een nieuwe openen.

    Dan is het klaar. Er zal vermoedelijk weinig kostbare informatie verloren gaan. Het is veelal veel pagina's dom geleuter haha.

    Topic is gesloten. Naja, so be it, niemand is van het forum getrapt. Dus waarschijnlijk een overdreven reactie van de betreffende Mod.

    Maar dat terzijde, open een nieuwe en klaar:)
     
  19. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Wil,
    De Blue angel is echt een mooie kist, ik vind hem sierlijker dan de Curare
    De sundowner is leuk en ben benieuwd hoe die vliegt, eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat hij me weinig zal doen

    wat echt een fijn ding is, en dat lijkt me voor jouw ook een goed toestel is de pas gecrashte Anus 40 … (hij heet officieel Venus 40)
    Die vloog echt lekker en zat ook leuk gang in, ik weet er nog een paar te staan voor iets meer dan €150,- en dat is voor een mooie goeie en nieuwe ARF helemaal niet duur
    9A6835B3-A2BD-4755-946B-272D3A9FB0E1.jpeg
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  20. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Een 14x6 is de truc voor fijn vliegen met de Venture. Een 12x10 geeft snelheid maar mist de trekkracht. Ik heb veel vluchten gemaakt met de Venture. Ik heb een 13x8 geprobeerd en ook veel andere maten maar ik kwam steeds terug bij de 14x6. En dan bij volgas rond de 10000 toeren, of dat nu electra of brandstof is; dat maakt geen moer uit! Een omwenteling is een omwenteling. Ik vond jouw venture op het filmpje ook erg tam vliegen, ik ben gewend dat je met de Venture aardig de lucht kan uitwonen :). Verder heb je spoed minder nodig, door de relatief dikke vleugel komt er dan toch de snelheid er niet in en dan heb je meer aan de trekkracht. Probeer het maar eens zet er maar eens een 14x6 op zul je zien dat het veel beter vliegt.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2021
    MicropropSport en freekt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina