Maar dat is ook een schuurtje, zou raar zijn als dat een kluif zou willen of er leeft iets dat je nog niet hebt ontdekt.
Nee, dat is niet 'ook een schuurtje'. Laat ik dit hardnekkige misverstand nu voor eens en voor altijd uit de wereld helpen:
Toen wij ons huis kochten stond er achter op het perceel(tje) een vrijstaande garage. Dat was ook één van de redenen, dat we juist dit huis kochten. Deze garage heb ik namelijk vervolgens zelf met veel liefde en toewijding omgetoverd tot een walhalla voor een elektronica reparateur. Uiterst comfortabel en prima geoutilleerd heeft deze voormalige garage vervolgens vele jaren dienst gedaan als elektronica lab voor Robbe Technische Dienst Nederland (wat nog steeds de bedrijfsnaam is) en waar velen (terecht!) jaloers op zijn. Bescheiden als ik ben heb ik op de toegangsdeur een bordje 'werkplaats' aangebracht en zelfs tot op de dag van vandaag is het dat nog steeds: de plek waar ik (zo af en toe) werk (vermoedelijk ook de komende 5 jaar nog).
Dat dit bij velen tot afgunst heeft geleid en dat diverse lieden totaal niet begrijpen wat voor prestaties hier worden geleverd is teleurstellend, maar daarmee heb ik leren leven. Wat wél onbegrijpelijk is, is dat sommigen er nog steeds aan vasthouden, dat ik in een schuurtje werk. Pas geleden noemde een bezorgster van DHL het zelfs een hokje met de mededeling "je zit tegenwoordig ook nooit meer in je hokje". Nu had ik het pakket al van haar aangenomen, anders had ik het vermoedelijk niet in ontvangst genomen. Deze keer bleef het daardoor bij een flinke schrobbering. Ook cliëntele, die zich in de benaming van mijn lab vergissen, zullen merken, dat ik niet gediend ben van deze onjuiste benaming. Ik heb daarvoor drie mogelijkheden:
1) de reparatietarieven worden aangepast. Een opslag van 100% lijkt me wel redelijk.
2) voor recidivisten wordt er niet meer gerepareerd. Dit kost me wel enige omzet, maar dit wordt goedgemaakt door het leedvermaak, dat ik dan heb.
3) er worden geen adviezen meer gegeven. Op het MBF heb ik daarvoor een negeerlijst tot mijn beschikking en ondanks mijn weerzin tegen zo'n lijst neig ik er zo langzamerhand toe er toch enkele lieden op te plaatsen. Ik heb dan ook het donkerbruine vermoeden, dat enkelen opzettelijk de onjuiste en volledig misplaatste benaming voor mijn lab gebruiken. Zoiets is laag, min, onder de maat, kortom Trumpiaans.