De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Heb jij mazzel dat je in een bootje of zo beschonken en al met of zonder zwakke blaas. Stroom afwaarts vanzelf automagisch naar huis kunt dobberen.
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik ben geen Batavier!

    Daarnaast, met welk bootje zou dat dan moeten zijn? Zeker dat van Burpmans? Dat is al jaren niet af en om nou halverwege de reis "sos"* of "mayday"* via de marifoon of "hellepie" naar de vaste wal te gaan roepen omdat iemand vergeten is vooraf de Rijn-waardigheid te testen is niet helemaal mijn idee van een veilige terugreis.

    *Ik heb eigenlijk geen idee wat je in zo'n geval via een marifoon hoort te roepen. Je kunt natuurlijk gewoon vertellen, dat je in een on-af bootje zinkende bent, maar dat klinkt natuurlijk niet erg spannend, zeker als je er op het moment-suprème over na moet denken of je Rijn nu met een korte, lange of Griekse ei moet uitspreken. In zo'n geval wil je, dat het onmiskenbaar duidelijk is, dat alle Rijn-reddingsdiensten met spoed moeten uitrukken, met name de dichtstbijzijnde.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee dat lijkt me ook niet, dat is een soort biertje.

    Het is 1 Batavi of meerdere Batavieren.

    Je krijgt een zwemvestje mee, schijnt min of meer te moeten.
    En de piepschuim vliegers zullen nog wel een afgebroken stuk over hebben.

    Ik ook niet echt, maar op of in dit geval, vlak voordat je de echte nattigheid voelt, gaat het nog prima met een mobieltje.

    Vroegha ten tijde dat moi nog af en toe in de Caribean aan sportduiken deed, doet moi eigenlijk nog steeds wel af en toe.

    Hadden we een creatieve afspraak met de mensen op of aan de wal.
    Als we vanaf het strand de Caribische zee betraden om er vervolgens in te plonsen.
    Vanaf de boot heb je een andere verantwoordelijke, maar dit ter zijde.

    Deze methode is ook uitstekend toepasbaar met een on-af bootje in de Rijn.

    De methode gaat als volgt.
    We noteren de tijd en locatie dat je met bootje en al te water gaat.
    We spreken af dat als je thuis bent, moet je ff bellen dat je er bent.
    In de tussentijd rekenen we uit onder het genot van overheerlijk echt bier Hoelang het gaat duren voordat je thuis bent.
    Als je dan na enkele dagen niet gebeld hebt, schakelen wij als vanzelfsprekend de zoektroepen in.

    Dus niks moeilijk nadenken hoe om te gaan met een marifoon.
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Bij Wijk bij Duurstede is een sluis, daar halen ze meestal al het vuil uit de Rijn, voor dat bootje maken ze wel een uitzondering! De vraag is of je dat haalt. Maar in gedachte blijven we wel ff bij je.
     
  5. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Jij begon met "lekker smaakt" Het smaakt goed of is lekker. Ik trok dat uiteraard even uit het verband om duidelijk te maken wat er vaud ging.

    En als je niet weet wat een steak "cave man style" is dan mmoet je daar ook niet over oordelen. Zo'n heerlijke steak rechtstreeks op de kolen gaat prima. En of het dan naatje of naadje is zal me een worsd wezen.
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ahum, toch maar eens een cursusje Nederlands volgen? "Lekker smaakt" is perfect Nederlands. Punt!

    Ik wil het niet eens weten!

    Ik citeer even uit: Hoe barbecue je een T-bone steak - BBQ-helden:

    Dit soort stukken vlees brengen het oergevoel in ons naar boven en ze zijn te duur om zomaar even op de barbecue te gooien en te gokken op een goeie afloop.

    Enne nee, zoals daar beschreven heb ik het nog nooit gedaan en zo zal ik het ook nooit doen. Het is mij te veel werk. Voor de BBQ hou ik het bij een eenvoudig stukkie vlees, gekocht voor een eenvoudige prijs, op een eenvoudige manier bereid en op een eenvoudige manier opgegeten. Eenvoud siert niet alleen de mens, maar ook wat-ie eet (en drinkt).
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Toch komen we wel ergens, en dat is al een vermelding waard.
     
  8. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Er is geen plaats op de BBQ voor frikandellen.

    Dus, ga de komende tijd nog maar even oefenen op eten bereiden en verorberen met meer handelingen.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou, een frikandel noem ik geen eenvoudig stukkie vlees voor de BBQ. Misschien iets voor een snelle hap, maar dan wel aangekleed met mayonaise, uitjes en curry of ketchup om er nog wat van te maken.

    Wat ik bedoel met een eenvoudig stukkie vlees is, dat ik geen Kobe beef, Porterhouse of T-bone nodig heb om het lekker te vinden, integendeel.
    Nu is bijvoorbeeld een T-bone steak wel degelijk een karbonade en als Burpmans dat nou lekker vindt omdat dat drie tientjes de kilo kost moet-ie dat zelf weten. Het is echter niks voor mij. Neem dan een (imitatie!) Kobe beef, dan ben je tenminste vijf tientjes kwijt.

    Om eerlijk te zijn vind ik (vermoedelijk doordat mijn smaakpapillen op leeftijd beginnen te raken en ook mede vanwege de prijs) een karbonade van het varken zelfs het lekkerst. En ja, als het dan per sé wat duurder moet zijn wordt het een haaskarbonade, die ziet er ook nog eens het zelfde uit als een T-bone.

    En nu ik het toch over de prijs van het vlees heb, hoe gaan we dat regelen met de financiën? Het is natuurlijk aardig van Puf om ons uit te nodigen, maar we kunnen 'm natuurlijk moeilijk voor alle kosten op laten draaien.

    Een voorschot-bedrag bedrag lijkt me het meest gepast en dat kunnen we hier dan wel bespreken. Via een pb'tje kunnen we dan wel het bankrekening nummer krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2015
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Iets " regelen met financien"? Dat klinkt als een stoplicht-politicus uit Roermond die wel/niet/wel/niet doorgaat in de politiek. Daar wens ik mij niet mee te conformeren. Sowieso niet met politici.
    De afgelopen weken lieten zien dat dit soort lieden, van welke kant dan ook (links/rechts/midden) totaal, maar dan ook totaal niet te vertrouwen zijn. Eerst ene meneer van Reij, vervolgens een ander kopstuk uit de VVD die iets met declaraties had, dan een minister van Veiligheid en Justitie die een bonnetje miste ("Oh nee, ik heb 'm toch!") en meteen voor het gemak z'n staatssecretaris in zijn kielzog de ratsmodee in meesleurt en deze week weer een andere flapdrol die, ondanks dat hij een schikking met Justitie van 4.000 euro heeft getroffen en geroyeerd is door zijn partij, toch neerstrijkt op een stoeltje in de 2e Kamer. :eek:nweer:

    Allemaal van dezelfde politieke richting...
    En aan de andere zijde van het politieke spectrum de partijvoorzitter van de SP die in het echt een nogal dominant persoon schijnt te zijn....
    Om van onze geblondeerde lawaaipapagaai en zijn parlementaire stemvee maar niet te spreken; da's helemaal een zootje ongeregeld.

    Nee, iets regelen met financien riekt naar de 3 C's: Corruptie, Chantage en Connecties.
    Gewoon netjes zaken doen:
    Puf bestelt het (dode) vlees maar bij de plaatselijke vleesboer, evenals de sausjes en het voor levende vlees (vrouwelijk type en onder de 30) heeft hij vast wel een adresje. Rekening doorsturen naar: "Jan, ModelBouwForumBerg, 1e etage boven de Wok Inn".
    Komt helemaal goed. Denk ik.

    En nee, de dames van het Instituut voor Hoogbegaafde Schildpadliefhebsters komen niet voor een simpele BBQ uit de Cariben. Wil ik ze niet aandoen, zeker niet nu ze vlak voor hun eindexamen zitten.
     
  11. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Veel zaken zijn er hier, al of niet bewust, onduidelijk.
    Behalve waar de bonnetjes heen gaan. :D

    Kunnen we er niet beter een BYOBBQ van maken?
    De locatie zijn we het, geloof ik, al wel over eens.
    Maar Burp wil het liefste een week van te voren de hele handel goed doorbakken.
    MP gaart zijn prakkie het liefst in een oude carterpan of kofferbak.
    Jan verkiest het liefst Frikandellen of, wellicht zelfs, gehaktballen.
    En dan hebben we het nog niet eens over de lieden die het liefste, als bijproduct, ongebluste kalk produceren of 7,62mm kogels uit hun biefstuk willen vissen.

    Laat mij nu maar gewoon mijn mobiele driepoot BBQ meenemen in combinatie met een zakje houtskool.
    Een fatsoenlijk stukje varkenshaas en biefstuk vergezeld van een lekker stukje stokbrood en satésaus.

    En als we het al ergens niet over eens gaan worden, dan is het over de alcoholische versnaperingen.
    Tenzij het gratis graaien uit de Ger is natuurlijk.
    Ik verdenk er sommige figuren van dat ze dan zelfs niet van de jup... af zullen blijven.

    Hoewel er voor een geheel verzorgde catering ook wel wat te zeggen is.
    Zo zit er hier in Garderen een BBQ-cateraar die een bijzonder goed verzorgde, en smakelijke, BBQ weet te presenteren.
    Op en top vlees (behalve voor Burp), ja zelfs vis. Salades, sausen, stokbroodje, de BBQ....
    En dan hoef je niet eens iets af te wassen.

    Ons drankprobleem is dan nog niet opgelost natuurlijk.
    Alleen waar het bonnetje heen gaat, dat lijkt me duidelijk.
    Jan kan dat vast wel declareren bij één of andere modelbouw-gigant.
    Die jongens staan natuurlijk in een rij te dringen om een "Modelbouwforum-Kopstukken-Meeting te faciliteren.
     
  12. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Wordt er ook nog gedacht aan het buitenbergse volk in dit hele tafereel?

    Persoonlijk vind ik het nogal lafjes om niet gewoon op de berg een BBQ aan te steken. Al dan niet met of zonder goed vlees!
     
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Nee!
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zeldzaam, maar komt soms toch voor:
    Ik ben het met heer Lokhorst eens:
    NEE!

    Buitenbergse klaplopers bbq'n (zonder hoofdletters) maar ergens anders.
     
  15. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.000
    Locatie:
    Ede
    Prima hoor, stoken we gewoon een fikkie bij de wok-inn als jullie weg zijn.

    aangezien er aan de opvoeding ook nog e.e.a. mankeert, wil ik er niet eens bij zijn.

    Julie weten blijkbaar niet eens dat je netjes met twee worden hoort te spreken.

    Enkelt NEE volstaat dus niet.
     
  16. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Jij je zin:

    NEE NEE NEE.

    Zó duidelijk en beleefd genoeg?
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2015
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Beste brave zooiensteker.
    Als jij van plan bent om op een nogal onaangename wijze uit het leven te stappen: ja, dan moet je inderdaad bij de Wok-Inn "een fikkie gaan stoken".
    De wokbaas is daar niet van gecharmeerd (da's niet zo'n probleem) maar zijn echtgenote/concubine helemaal niet. En als die naar buiten komt, al zwaaiend met een Wok, nou dan zijn niet alleen de rapen gaar, maar even later kunnen belangstellenden jouw lever als wokstukkies opgediend krijgen. Met of zonder Tipansaus.

    Overigens:
    1 wie is die "Julie"?
    2 "Enkelt" is geen bekend werkwoord in de zin van "Ik enkel, jij enkelt, hij enkelt..."
    Je bedoeld waarschijnlijk "enkel" in de zin van "alleen".
    Zet dat er dan ook neer!
     
  18. helimax

    helimax

    Lid geworden:
    30 okt 2010
    Berichten:
    428
    Locatie:
    The Netherlands
    Ja ja...

    Ivm met de situatie in Mali verwijderd.
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2015
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik weet niet van welke paddestoel je een lik hebt genomen, maar wat moeten we met dit slap uittreksel van een BBC documentaire???
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    :nooo: :nooo: :nooo: :nooo: :nooo:

    Het volkje kennende weet je natuurlijk van tevoren met wat voor een vlees er iemand aan komt zetten, waarop een ieders aandacht is afgeleid en iedereen z'n reeds op de BBQ gedeponeerde lappies laat verbranden.

    [​IMG]

    Nee, laat dat vlees maar centraal worden ingekocht, dan kan eventueel een ieder zelf wat aanvulling meenemen om anderen de ogen uit te steken. Zelf kan ik misschien dit meenemen:

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina