De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Verkeerde ontwikkelingen doen zich op in het buitenbergse: berg-kantoor-jan

    Het lijkt erop dat de moderatoren een mega aanval voorbereiden.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Aha, dat is waar ik het betreffende plan had gezien, zie mijn voorgaande post.

    Zeker niets te maken met een aanval, hoewel de verdediging van de nieuwe Berg nog lang niet op orde is :teacher:
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Maak je geen zorgen Davy. Het zijn moderatoren..............need I say more?

    In het buitenbergse hebben die jongens een rotbaantje, dat ze volgens mij aardig goed doen. Laten we eerlijk wezen. Zo af en toe komen ze hier stoom afblazen, dus laat ze maar. Hebben ze ook wat lol en meestal zijn ze redelijk onschadelijk. Aan de andere kant is het hier op de Berg wel een beetje bemoeiziek volkje, dat zich nu ook met bouwplannen denkt bezig te moeten houden. Zal wel in de genen zitten. Gelukkig hebben ze van modereren meer verstand, want zo'n kantoor.....kom nou even, wat een ongezellige, kolossale boel ergens op de vlakte en dat in schrille tegenstelling tot mijn knusse oude kantoor met Bergzicht. Nee hoor, ik vestig me gewoon weer in mijn oude, vertrouwde stekkie, dus: Wok-Inn, eerste verdieping, aan de voorzijde.
     
  4. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Komt er in de nieuwe Wok-Inn trouwens ook een wok-in fridge?
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Vragen wij jou of er in het nieuwe leutelpaleis een wasstraat komt? Je moet natuurlijk niet naar de bekende weg vragen. Waar dacht je anders dat we de Beerenburg en de Jägermeister moeten laten?

    Overigens vind ik jouw noodoplossing niks als je eerst Rhelie zijn heli's laat wassen en Roel zijn Fenneks. Die jongens zijn veel te fanatiek op hun spullen en weten geen maat te houden:

    [​IMG]
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Wij van het Leutelpaleis spreken liever over een wasboulevard, maar dat daargelaten...

    ??? Dit heeft niets met onze tijdelijke wasvoorziening te maken. Volgens mij is dit eerder een side-effect van een van de initiatieven die is opgezet door een van de nieuwbakken Berg-entrepeneurs:

    [​IMG]
     
  7. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Wat ik gezien heb leek mij ook meer op een plan, een schets dan een daadwerkelijk ontwerp. Ik kon mij ook niet voorstellen dat je in zo'n futuristisch gebouw jouw domicile zou houden. De Wok-in is meer wat voor jou.

    Dat die tekening/schets even voor de test is platgebombardeerd geeft alleen maar bevestiging dat het zeer ongeschikt is als huisvesting bij de Berg.
     
  8. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Mijn Helikopters worden alleen handmatig bewassen, en worden daardoor optisch extra gechecked op eventuele krasjes..

    Mooi pand Jan ! Wel een grote schoorsteen, maar die zal ongetwijfeld berekend zijn op het soldeerwerk wat nodig is om onze modelbouwers tevreden te houden. Dus geen vuiltje meer aan de lucht ! (in jouw werkplaats dan) maar dat terzijde.
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Klopt. Weet je wat je ziet als je hier naar binnen stapt?

    [​IMG]

    Ben benieuwd wie hier aan de ingang zit met zo'n schoteltje op een tafel...
    Botter soms?
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Roel, bij een spermabank hoef je toch niet te betalen lijkt mij ...
     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Rhelie: Ik zou het niet weten.
     
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als iemand zich afvraagt waar Davy is, die is een weekendje hier:

    [​IMG]

    Ik heb 'm op kosten van de MBFB-community een mini-tripje naar keuze aangeboden en dit was zijn voorkeur. Hij heeft me inmiddels al even gebeld, dat-ie vannacht ter plekke naast de splinternieuwe graszoden mag blijven slapen. Die gaat maandag dus weer razend enthousiast aan het werk.

    Vandaag heb ik Davy zelf vervangen als vervanger van Puffin, dus ik heb de slijterij waargenomen (hips, excuses). Behalve één incidentje met een schooier vond ik dat best wel leuk werk. Misschien, dat ik in de toekomst maar eens een andere werkkring ga zoeken.
     
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Aha, ze hebben daar geleerd dat er niemand op mag, zelfs liggen mag niet meer.

     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hallo, wij hebben het hier niet over 020 en die veredelde sporthal, die ze daar hebben. Davy heeft ook liever niet dat jij het daar over hebt. Lopen/zitten/liggen op zijn Queens gras ligt nogal gevoelig. Er naar kijken mag dan weer wel.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Hoe is het nou? Lopen/zitten/liggen LIGT nogal gevoelig...

    Hoe kan iets liggen terwijl men loopt of zit?
    Wees eens duidelijk!
     
  16. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zeg, lig jij eens even niet te zeuren!

    Zeker te weten, dat jij dat zeuren staand, zittend of liggend hebt gedaan. Welk van de drie kan ik van afstand niet beoordelen, maar dat weet jij zelf wel.

    Dus: vul zelf het antwoord in en kleur de plaatjes. Dat laatste mag je wat mij betreft staand, zittend of liggend doen.
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    1) ik zeur niet
    2) als ik lig, heb ik wel andere dingen te doen, evenals wanneer ik sta of zit.
    3) ik wil je alleen maar attent maken op een, voor jouw doen taalkundig merkwaardige, zinsconstructie.
    4) bij gemis aan een plaatje is kleuren geen optie; jouw verhaaltjes aanvullen overigens ook niet, want dat komt uiteindelijk, hoe je het ook wendt of keert uit bij CE-markeringen en/of de voordelen van Tipansaus ten opzichte van Ketjap.
     
  18. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    1)welles
    2)O ja? Vertel!
    3)Burp-allures?
    4)Tipan saus is CE gekeurd, waar zeur je over?
     
  19. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    He, hoor ik mijn naam genoemd worden? Laatste keer tijdens mijn zwaaironde was ik mijn afluisterapparatuur kwijt geraakt. Blijkt dus nog hier bij de Berg te liggen. Vandaar mijn snelle reactie.

    Overigens moet ik het toch wel eens zijn met Roel, vreemde zinsopbouw Jan, ik ben beter gewend.

    Overigens kun je liggend schijten maar het is beter als je zit, maar dit terzijde.
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    ROEL, EEN SPION! Ik heb je nog zó gezegd, dat we die gasten hier niet motten op de MBF-Berg. Laat ze lekker een vliegtuig gaan modereren in het buitenbergse.

    Tuuuuuuurlijk. Met vriendje Roel ben jij het altijd eens, hè? Bah, buitenbergse vriendjespolitiek. Zoiets van: wij moderatoren steunen elkaar door dik en dun. Enne, waar ben jij het beter gewend? Zeker in het buitenbergse als ik weer op mijn stokpaardje 'CE-aspecten' zit. Tja, ik had mezelf nog zó beloofd dat ik alles al wel een keer gezegd had en dat ik er niet verder over door zou gaan. Maar ja, het is net als met de MBF-Berg: je weet dat je er een keer mee moet ophouden, maar je voelt je geroepen elke keer weer e.e.a. in goede banen te leiden. Maar ook hier is het : "paarlen voor de zwijnen, water naar zee dragen".

    Of ligt dat aan mij? Misschien word ik toch paranoïde? Dat zul je net zien: heb je mogelijk een ziele(n)knijper nodig, heeft-ie zijn praktijk gesloten. Of.......krijg ik nu heel veel spijt van deze ontboezeming? Ojee, nou ja misschien leest-ie dit niet. En anders kan ik 'm wel toezeggen een fles JandeWandelaar onder garantie om te ruilen voor een nieuwe. Daarmee is 't ie meestal wel te lijmen.

    Ervaring? Zal wel!
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina