De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Pardon, wil je het fake nieuws voor je houden.
    De gekopieerde content vanaf Wikipedia is geschreven door pseudoniem Mallerd.
    Als je aan kunt tonen dat Mallerd niet hobby is, dan pas heb je een punt.

    Wat je nu aan het doen bent is puur stemmingmakerij!
     
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Stug volhouden met net doen alsof je niet door hebt dat DAT ('taal" of "dialect") nou net NIET het hoofdkenmerk was waar ik op doelde.... :rolleyes:
    De verduidelijking stond er al 20 minuten voordat jij postte...

    UPG!
     
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wat het laatste betreft, dat is op zich al een hele kunst. Toch?
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee jij doelde op dat in Brabant alleen maar mensen vertoeven en daar buiten alleen maar Neanderthalers, ja toch?
    Woehaha op de Berg is niets geen moeite en al helemaal geen kunst.

    Wat mij vandaag echt diep droevig heeft gemaakt is het gedrag van Jan.
    Dat zijn vriendje @Baggeraar van mij geen reactie kreeg op zijn bericht, heeft te maken met een eerdere mededeling/afspraak in het Schipperscafé.
    Nee wat doet Jan Troll, kopieert de content van @Baggeraar dikt het nog wat aan, om het vervolgens op de Berg nog een keer te publiceren onder de naam van zijn duifje.
    Puur met alleen de reden om een reactie los te weken.:stout:
     
  5. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Of andersom... Maar: Even logisch nadenken: het ene zou inhouden dat taal geen taal is, het andere zou jouw definitie in stand houden....

    Dus nee, daar doelde ik niet op... En ook niet "andersom": in Brabant wonen ook geen Neanderthalers: Neanderthalers hadden een primitief begrip van taal....
    In Brabant wonen Brabanders... En als ik nog moet uitleggen wat ik dáármee bedoel, word het kwetsend.... Maar bewijs ik wel mijn stelling...
     
  6. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja of andersom, maar dan gaat mijn stelling er aan.
    Met welk argument dan ook, zal dit een pat stelling blijven, dus lijkt het me beter om op voorhand daar niet op door te gaan.

    Je bent altijd al onduidelijk geweest, maar om dan meteen over te stappen naar het moddergooien om je zin te krijgen, gaat mij een tikkeltje te ver.:bye:
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Toen deze 'Neanderthaler' zijn bericht plaatste stonden er in het bericht van Bagger twee rode streepjes. Logisch, dat daar geen reactie op werd gegeven enne nee, die streepjes heb ik niet gekopiëerd of er dikkere streepjes van gemaakt. Dat er in dat bericht nu wat anders dan rode streepjes staan vraagt overigens wel om opheldering, maar dat terzijde.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou nou nou... wat zijn we weer aangebrand... en wie heeft het over "moddergooien" gehad? Ikkunie! Dat maak jij er weer van....
     
  9. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.786
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zag ook geen streepjes, rood of anderszins om eerlijk te zijn....
    Zag eigenlijk helemaal niks....
     
  10. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Troll @Baggeraar is nu Ploink!
     
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Mag ik even de aandacht op iets anders vestigen.
    De komende tijd ben ik een tikkeltje minder op de Berg aanwezig.
    In verband met de bouw van een heuse echte motorboot.
    IMG_20190402_003735.jpg

    Wat betekenen al die witte getallen?
    99 ken ik dat is het toilet op kantoor.
    En het meisje en het jongetje ook, we hebben op kantoor bij deur 99 ook ook 2 deuren met elk zo'n afbeelding.

    Maar wat betekend nu die 10 en hoe moet dat in relatie gebracht worden met kinderen onder de 14 jaar?

    IMG_20190402_003754.jpg
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Je mag dit scheepje pas bouwen als je 10 jaar of ouder bent; je mag er pas mee varen als je 14 jaar of ouder bent.
    Of omgekeerd.

    Als je honderd bent geworden is de pret van zowel bouwen als varen voorbij.
    Of de aangegeven leeftijdsgrenzen gelden voor je fysieke of je geestelijke leeftijd laat de fabrikant helaas in het midden, wat hoe dan ook voor frustratie zorgt.

    En alleen bouwen op het toilet. Nergens anders. In jullie kantoorgebouw dus achter deur 99.

    Allemaal de schuld van de vermaledijde CE-markering; de betekenis daarvan kun je overigens opvragen bij Jan. (Wok Inn, tafel 4) Die heeft daar meerdere epistels over gedicht.
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Waar het hart vol van is....

    Roel, we weten wat jouw favoriete plek is op de MBF-Berg, maar onthou nu eens een keer, dat de Wok-Inn pas om 12.00 uur opengaat en dat er dan een lichte lunch wordt geserveerd. Tafel 4 wordt pas om 17.10 uur gedekt voor het management, dus ná gedane arbeid. Hoe vaak heb je hier nu al vergeefs aan de deur staan kloppen of heeft de Wok-Inn-keeper je moeten vertellen dat tafel 4 nog niet beschikbaar is? Nounounou nou?

    Mijn kantoor is overigens nog steeds op de eerste verdieping, aan de voorzijde en heeft zicht op de MBFB-Slijterij. Ik zie je dus (na je dagelijkse bezoek aldaar) reeds van verre aankomen, waarbij het me opvalt, dat je ook al wat moeite begint te krijgen met de hekjes-hindernisbaan rond dat perceeltje.
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Best wel vaak ja. Als ik me daarna met gepast geweld toegang verschaf tot het pand zie ik je, als je niet opendoet, meestal toeterlampion / straalbezopen / in de lorum / met een snee in je neus achter/onder je bureau ligt met een (lege) fles gedestilleerd van een goedkoop merk naast je.

    Ja, ik begrijp nog steeds niet dat je kantoor houdt op de 1e verdieping (Brandweer spreekt in dat geval over de 2e woonlaag, of, als het pand voorzien is van een kelder, zelfs de 3e woonlaag) van dit pand.
    Een vrij hoog risico op bot- en andere breuken als je beschonken of met een kater naar beneden probeert te strompelen.
    En ik houd een beetje toezicht op de slijter; it's a dirty job, but someone has to do it.
    Dat ik daarna, door de wietlucht in de slijterij wat minder vast ter been ben... Ook ik ben de jongste niet meer.
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Fantaseer maar raak. Alsof je ongeschonden langs Deesel zou kunnen komen. Daggutnie(t).

    Wat betreft gedestilleerd drinken zowel Deesel als ik overigens uitsluitend Jägermeister. Jij mag dat een goedkoop merk noemen, maar ik vraag me dan wel af wat jij zoal naar binnen giet.

    Enne, die snee (twee hechtingen) in mijn neus heb ik niet aan de drank, maar aan mijn modelbouwkunsten te danken. Dat heb ik trouwens 15 jaar geleden al eerlijk opgebiecht in het draadje 'de grootste fout, die je gemaakt hebt', dus daarover hoef je me niet meer uit te lachen.
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Deesel? Zolang ik niet aan die (lege) fles kom is er niks aan de hand. En wat moet je met een lege fles? Gebruiken voor flessenpost? Egnie. Ben geen schipbreukeling.

    En dat uitlachen doen we toch wel, hoor.
    En niet alleen om die snee in je neus, beeld je maar niks in.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Na al die jaren doorgrond jij Deesel nog steeds niet, hè? Laat ik enige uitleg geven: zijn mandje staat naast de kluis, waarin ik zijn brokjes bewaar en naast de kluis staat de koelkast, waarin hij minimaal één fles ijs- en ijskoude drank voor ons samen bewaart.

    Nu heb jij zelf ervaring met Labradors, die alles over hebben voor hapklare brokjes en hun uiterste best doen om de beste vriend van de mens te zijn. Nou, bij Deesel kun je dat 'vriend zijn van' wel vergeten, laat staan dat-ie daar z'n best voor zou doen en dat 'alles over hebben' strekt bij hem niet alleen tot zijn brokjes, maar ook tot wat er in zijn drinkbankje zit, in de koelkast staat of wat er mogelijk nog resteert in een ogenschijnlijk lege fles.

    Vraag maar eens aan onze voormalige en dus definitief ex-MBFB-Ziele(n)knijper wat er gebeurde als hij met een al dan niet volle of lege of gedeeltelijk gevulde fles Jan-de-Wandelaar op reuk-afstand van Deesel kwam.
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Tja... Weer heel veel letters maar er staat in feite niets.
    Behalve dat ik aan 'onze' (hoezo 'onze'?? hij is toch definitief ex??) ziele(n)knijper naar zijn ervaringen met Deesel moet vragen.
    Ja, dááág... Kun je rekenen? Reken er maar niet op.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    S.v.p. geen zaken uit hun verband halen of wil mijnheer van Essen soms in de politiek gaan? Daarvoor heb je tegenwoordig blijkbaar alleen een groot ego nodig. Er staat 'onze voormalige'. Dat betekent, dat-ie dat ooit was ondanks mijn (terechte!) bezwaren, maar nu niet meer is, vandaar dat definitieve en daarbij ontbreekt dus duidelijk dat 'onze'!
    Staat er ergens 'moet'? Nee, dus! Er wordt geadviseerd om eens aan onze definitief ex-ziele(n)knijper te vragen. Maar ja, jongeman, dat is het probleem van onze huidige jeugd. Ze weten het allemaal beter. Ze laten zich niet meer adviseren door het minder jeugdige en duidelijk verstandiger deel van de bevolking [trefwoordeh: paarlen, zwijnen].
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Gelukkig, werd dat brabo wel erg zat eigenlijk. Dat toezicht op de slijterij..... what’s in the name...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina