De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Jan.....jaaaaan..... twee zombies!
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik weet niet hoe jij je observatie interpreteert en of jij observeren en interpreteren gelijktijdig of na elkaar doet, maar volgens mij is er met Bruno iets anders aan de hand. Het is uiteraard niet helemaal pluis met die jongen, zeker gezien z'n voorliefde voor blauw gras, maar volgens mij is hij eerder een 'alien' dan een 'zombie'.

    We weten ook niet wat hij hier op de Berg komt doen aangezien hij nog niet gesolliciteerd heeft voor één van de openstaande functies. Zo te zien is dat lijstje trouwens inmiddels uitgebreid met 'Strandtenthouder' en 'Kuiper'.
     
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Alien?? Dat is een belediging voor onze vrienden in Area 51. Wat dan wel?
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je wil me toch niet beweren, dat jij ook gelooft, dat er in Area51 buitenaardsen opgeslagen liggen? Nee toch? Kom nou even, denk na! Je weet toch wel beter? Niet dan? Ja toch!

    Stel je eens voor dat jij een Alien bent en na langdurig opgesloten te hebben gezeten in zo'n vliegende schotel of wat het ook mag zijn wat ze voor jou in elkaar geknutseld hebben om het heelal te doorkruisen en je komt aan bij de planeet Aarde. Ga jij dan - of all - places naar Amerika om daar te crashen? Daggutnie(t), no way José*, Aliens zijn niet achterlijk wat je van Amerikanen niet kunt zeggen. Aliens weten heus wel, dat ze daar helemaal niet moeten zijn. Nee, die gaan natuurlijk eerst naar Zweden omdat je daar de lekkerste wijven kunt scoren en daarvan nemen ze er dan een zwikkie mee om te crashen op de Bahama's. Onderweg maken ze - al joelend en zingend 'Bahamas, here we come' - ook nog even een korte tussenstop in Schotland om wat specifieke lading in te nemen. Leer mij die Aliens kennen, die hebben de term 'that's life' uitgevonden! Een Alien is nu eenmaal jong en die wil wat.

    Nu ik er zo over zit te denken is dat niet echt van toepassing op Bruno, dus die is toch geen Alien. Misschien, dat-ie per toeval op de Bahamas was toen er zo'n crash-party arriveerde want anders zou ik niet weten waar hij ooit dat blauwe gras vandaan heeft gehaald.

    * spreek uit als 'Gosé'
     
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    @Bruno van Hoek gras? Blauw? Waar is dat Queens grass eigenlijk gebleven?
     
  6. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Blauw gras is eigenlijk een slechte vertaling.
    Het heet Blue Grass, maar in de wandeling Bluegrass. En het past in het rijtje Jazz, Country, Reggae, Renaissance, Flamenco, Fado, etc.
    Het is dus niet om te kijken, maar om te luisteren.
    Je kunt heel veel Bluegrassificeren, neem nou dit.
    Dankzij de wonderen van mijn ministudio, hoor je mijn vijf identieke broers. 10 handen in totaal. :worship::wave:worship:
    Wat een gepruts...:confused: Maar het was wel lachen toen het af was.:rofl:
    In tegenstelling tot wat men meestal denkt komen er geen cowboys en/of indianen aan te pas, want die wonen 2500 kilometer verderop.
    Bruno Presto av (kl).jpg
     
  7. Marc

    Marc

    Lid geworden:
    19 jan 2004
    Berichten:
    753
    Locatie:
    W.Vl.
    Mooi muziekje,lijkt wat op het gengre van Steve Seagulls met die banjo erbij.
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Beetje vreemd, maar wel lekker. :koud:
     
  9. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Valt deze er ook onder?
     
  10. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik kende ze niet, heb even gekeken en....:rolleyes: Mmm.... maarre.... tja.... die banjo.... uhm....:rolleyes:
    Ik snap nu wel dat ik ze nooit ben tegengekomen.
    Hij lijkt heel virtuoos, maar ik zie (denk aan de keizer zonder kleren) een rockgitarist, die denkt dat 'ie 'banjo er wel even bij doet', met voorspelbaar gevolg: murdering a banjo in the first degree.
    Als het nou een grap was -zoals die ongein van mij-, maar het is een serieuze, commerciele band.
    En voor de rest hoor je dus dat het wel degelijk hele goeie muzikanten zijn. Banjo weg, gitaar pakken en alles komt goed...

    Ik zit midden in de nacht dus wel rechtop in bed als ik zoiets hoor.
    Van dat soort gasten kan ik nog zat leren....
    Niks uitgewerkt, maar vanuit het niets instrumenten met een timing als een klokje -alle radertjes grijpen in elkaar- verder een dynamiek waar je eng van wordt, en al zingen ze uit een telefoonboek, je gelooft het nog steeds...
    Bluegrass doesn't get any better....
    Back on topic: It's mountain music after all.....:D
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2019
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik had 15 seconden nodig..... Ja. :yes:
    Ik kan een leuk potje dobro spelen, maar deze jongen laat horen wat eigenlijk de bedoeling is....:D
    Hooguit jammer dat het playback is....
    Een single mike set up klinkt niet zo, no way..... Dit is een studio mix.
    Maar verder heel mooi.

    OK> Mountain music.
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2019
    Roelof_l vindt dit leuk.
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nog eentje dan, dan is het voorlopig wel weer genoeg met het topic "welke muziek heb je nu opstaan?"



    Bruno is de jongeman rechts, degene met de hoge scheiding in het haar en de overdadige camouflage op de bovenlip.Z'n Elly speelt op de gitaar.
     
  13. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Goh dan hadden ze hier op de Berg beter meteen vanaf het begin het blauwe gras kunnen poten, vergt veel minder onderhoud en geeft nog een leuk deuntje ook.


    Mwha dat ligt er volgens mij ook wel een beetje aan hoe jou ministudio qua techniek is uitgerust.
    Als je dit analoog hebt gemixt, ja dan is het ff een uitdaging geweest, maar met de moderne digitale techniek en een goed stuk stevige software en een paar goede oren met dito speakers.
    Ik schrijf niet dat het minuten werk is, maar het gaat wel heel wat gemakkelijker. Ten minste, dat is mijn ervaring / mening.
     
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.780
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Niks mis met een dergelijke haardracht!
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Je bent gewoon jaloers op Bruno. Geef het maar toe.
     
  17. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nergens voor nodig.
    Hij kan wat ik niet kan en andersom.:yes:
     
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee we zouden er ook maar iets negatiefs over willen ventileren, worden we meteen als discriminators uitgemaakt.
    En ja ik schrijf hier in de we persoon, dus wie zich niet aangesproken voelt, gewoon ff de tekst niet lezen.
     
  19. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.694
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Absoluut.
    Nu we het er toch niet over hebben, misschien is een open sollicitatie naar iets (naar eigen eer en geweten in te vullen) als coördinator "Blauw Gras in al zijn facetten" een optie....
    Is meteen die schijn van paniek weg als ik me hier weer eens vertoon. :beer:
    Zeker, dit was met ProTools 10. Maar veel meer dan de rafels er afknippen en de kantjes afwerken was het hier niet.
    Dus van de voordelen van digitaal heb ik vrijwel niets gebruikt.
    Analoog, 1/2"- 8 sporen, dat is dus niet te knippen, deed ik in de jaren 80/90.
    Als voorbeeld van die ouwe meuk, het eindje van dit Jazzgrass breiwerkje van eigen hand, Springtide, met zowel mandoline als banjo en ik zou echt niet meer weten welke ik als eerste heb ingespeeld.
    Wordt dat zo opgevat dan? :rolleyes: In ieder geval niet door mij.
    Haardracht is zo'n non-issue. Of het moet toevallig op je tanden zitten....:D
     
    Laatst bewerkt: 18 sep 2019
  20. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nou, sommigen schamen zich er echt wel voor, van de vrouw moeten ze een baard en of snor dragen.
    Maar als ze eenmaal in de openbaarheid zijn en de vrouw is niet in de buurt, gaat de gezichtsbeharing direct achter een camouflagenetje.
    En nee ik discrimineer niet, de netjes zijn er ook in het blauw.


    kleinschaamnetje.jpg
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina