De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    O ja. Meneer droomt een hele wok-inn sessie bij elkaar, en als je daar commentaar op hebt, is het commentaar plotseling 'Fake News'?
    Volgens mij kijk jij teveel naar een zekere blondgekuifde lawaaipapagaai uit de "joenaaiddrsteeds"...

    Sterkte!
     
  2. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    _93539943_trumpgettyone.jpg
     
  3. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zeg mijnheer Botter-met-de-nu-echte-naam, blijkbaar verkeer je in de veronderstelling, dat we je hier weer binnenhalen als de verloren zoon, maar daarin vergis je je dan. Ik zou dan ook voorlopig maar even een beetje dimmen en een wat beleefder toon aanslaan tegen ome Roel.

    Kijk, uiteraard vonden wij het als management prima, dat je in Rotterdam ging studeren, maar dat je gelijk maar het taalgebruik moest overnemen vonden we beduidend minder. Het was dan ook een hard gelag, dat ik op een vroege morgen een ontslagbriefje op mijn bureau moest vinden met de tekst: "ik pleurt op, de balluh". Zoiets komt hard aan, dat snijdt door de ziel. Zeker voor iemand, die zoveel privileges genoot als MBF-Berg-manager-assistent en die daarnaast z'n eigen BigBah business mocht drijven. Enig idee hoeveel tijd het ons gekost heeft om al die * *lifantenzooi op te ruimen? Toegegeven, we maakten eerst de fout om dat door Burpmans te laten doen, waardoor het een nog veel grotere klus werd, maar toch.

    Momenteel kom je dus even op plan B, eerst moeten we nog bezien wat we met Bruno gaan doen. De ballotage commissie is er gisteravond nog niet uit gekomen of we hem wel zonder inburgeringsexamen kunnen aannemen en we moeten ook nog eerst iemand vinden, die de hectares vol slecht onderhouden Queens grass ongemerkt blauw weet te kleuren, zodat we die aan Bruno kunnen toewijzen. Vanavond wordt de sessie aan tafel 4 voortgezet. Enne nee, daarover wordt nog steeds geen correspondentie gevoerd.
     
  4. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Jan, duidelijk verhaal. Dat ik niet degene was die een briefje achter liet snap je zelf toch ook wel? Ik ben van de internet generatie. Ik zou een appje gedaan hebben. Daarnaast wil ik je er graag op wijzen dat we destijds een waterdicht contract voor onbepaalde tijd overeen gekomen zijn. Dus ja ik was een tijd weg, ja ik liet troep achter, ja ik liet jullie in de steek.. Maar plan B of een vervanger? No way. Tenzij je even met m'n advocaat wil gaan praten.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zo jammer dit. Tien jaar geleden werd er nog niet ge-appt, niet door de internet generatie, ook niet door de normale generaties en zeker niet naar mij. Dat gedoe bestaat pas sinds vijf jaar. Ik heb trouwens nog steeds geen mobieltje, laat staat zo'n 'slim' geval. In de zeer uitzonderlijke gevallen, dat ik alleen op pad ga krijg ik een voorgeprogrammeerd ding mee en wordt duidelijk uitgelegd op welk knopje ik moet drukken als ik contact zoek met het thuisfront.

    V.w.b. dat contract * wijs ik je op artikel 1, lid 3 m.b.t. tot de tijdsduur van de verbindtenis en naar artikel 1, lid 4, waarin de correlatie tussen functioneringsgesprek, arbeidsvergoeding en eventuele voortzetting van de verbindtenis wordt besproken. Tenslotte wijs ik je nog op de kleine lettertjes, waarin 'plichtsverzuim' en de gevolgen daarvan wordt besproken. Als ik jou was zou ik dus maar rap contact opnemen met die zogenaamde advocaat van jou, je zult 'm nodig hebben. En mogelijk ten overvloede 'water resistant' betekent niet het zelfde als 'water tight', dus dit contract kan tegen spatwater, maar dat is het dan ook.

    * contracten liggen ter inzage voor MBFB-medewerkers in de kluis van mijn kantoor (Wok-Inn, 1e verdieping, voorzijde).
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Jan, WhatsApp werd opgericht in 2009. Nou snap ik dat waar jij woont (naast de Berg) alles een beetje vertraagd geïntroduceerd wordt. Misschien is dat dan ook de reden dat je het desbetreffende appje nooit ontvangen hebt. Maar is het dan ineens mijn probleem dat jij er voor kiest stil te blijven staan in de tijd?

    Maar goed. Met enig voortschrijdend inzicht zie ik in dat ik bepaalde dingen misschien wat verstandiger had moeten aanpakken. Neemt niet weg dat ik schriftelijk op de hoogte had moeten worden gebracht van onze contract breuk wat niet gebeurd is. Blijkbaar ben je goed op de hoogte van het contract maar hoe kon je dit over het hoofd zien? Nou kunnen we in een ingewikkelde Bergzaak geraken of we lossen dit makkelijk op. Ik geef 2 oplossingen: het contract wordt afgekocht of ik behoud mijn functie.

    Zie het niet persoonlijk Jan. Zaken zijn zaken. Ook op de Berg.
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.731
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Wellicht goed om er op te wijzen dat zo'n kleuring, zij het alleen onder invloed van de juiste muziek, geheel spontaan plaatsvindt. Ik heb grotere velden blauw gespeeld, dus daar zit het probleem niet.....
    Wellicht dat men mij daarom liever niet ziet binnen de JC Arena of De Kuip, om maar eens wat te noemen.
    Eerlijk gezegd zal zulks mij de derrière oxideren, maar dat is wat anders....

    Zo..., straks nog zowat bij Jan door de voortuin, op weg naar een weekendje Old Warden.....
    Ik verneem bij terugkomst wel wat het is geworden. :)
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Noem dat maar "geheel spontaan".... Als dat al van de muziek kwam, dan toch doordat de kwaliteit van de muziek het publiek dwong het op een zuipen te zetten....

    Normaal heeft ook heel wat zalen blauw gespeeld, al moet opgemerkt worden dat in die gevallen het publiek ook meestal van te voren wel een "aanloopje" had genomen...
     
  9. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Gebergte weer achter me gelaten vanmiddag.. Was een tamme bedoeling! Zat iedereen in de wok? IMG-20190923-WA0007.jpg
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou, tot ziens dan maar weer en ik zou zo zeggen 'hou je roer recht' (of niet natuurlijk als daartoe een reden is).

    Enne ja, het is rustig op de Berg, mede doordat het management nog steeds aan tafel 4 vergadert over Bruno.
     
  11. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, nog steeds? Ik denk dat ze allang overgegaan zijn op overmatig drankgebruik, en nu ONDER tafel vier hun roes uit liggen te slapen....
     
  12. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.914
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zo aan die dek-layout te zien in de chemie?
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    [​IMG]
     
  14. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Heb ik geprobeerd maar was geen succes.. Nog meer goede tips?

    Brutus, de chemische lading komt elke avond rond half 6 op tafel. Vergelijk het een beetje met de gerechten in de wok. Verder 90 % van de tijd diesel.
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Kijk jij een beetje uit in die contreien?
    D'r zit in die omgeving op regelmatige basis een jongedame met lange, blonde haren schippers het hoofd op hol te maken.
    Oh, wacht even... Daar heb jij ervaring mee.
    Maar dat houdt niet in dat je er immuun voor bent.
     
  16. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Ik heb haar al van de rots geplukt en nu zit ze bij mij thuis op de bank:thumbsup:
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Tja... Daarmee begint het gedonder meestal.
    Sterkte. Met name voor de blonde jongedame in kwestie.
    Voor je het weet zit je wederom in de BigBahBusiness.
    Worden het Pampers (of een 'eigen merk equivalent daarvan) of katoenen luiers?
     
  18. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Lekker hoor.
    Een Lorelei op de bank en vervolgens een nestje sirenes.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    DIENSTMEDEDELING

    Zojuist is bij acclamatie BRUNO benoemd tot MBF-BERG-GRASSENIER

    EINDE DIENSTMEDEDELING.

    Bruno proficiat, we rekenen op je, maak er wat van!
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.630
    Locatie:
    Betuwe
    Zolang hij zich niet bezondigd aan een draailier, krijgt hij van mij het voordeel van de twijfel.
    Bruno: Je mag voor (speciaal voor Christian) het nummer "Berend Botje" ten gehore brengen.
    Leef je uit.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina