De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ga nou maar naar de rechter, dan maak je meer kans. Op deze manier lukt het niet, knul
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Kan tie dat wel betalen? griffie kosten of hoe dat ook heten mag is in dit soort zaakjes 499 euri.
     
  3. mig 3

    mig 3

    Lid geworden:
    26 apr 2012
    Berichten:
    2.054
    Locatie:
    BLUB
    D,r is vast nog wel ergens een potje voor die speciale gevalllen,

    Zou jij moeten weten!
     
  4. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Ik vraag me soms af wat er toch allemaal in Jan z'n leven gebeurd is dat ie constant zo verbitterd reageert. Elke keer als ik toenadering zoek slaat ie als een schelp dicht. Begin bijna een beetje medelijden te krijgen. Het maakt sowieso niet uit wat ik doe. Jan lijkt geen vergiffenis te kennen.

    Zoveel? Jeetje. Daar moet ik een dag voor werken. Maar voor rechtvaar(dig)heid heb ik wel geld over. Alleen jammer dat het zover moet komen. Kan het niet makkelijker vraag ik me dan af. Maarja.. Jan doet graag moeilijk he.

    De enige potjes die hier zijn dat zijn degene die de ketels verwijten dat ze zwart zien.
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je zeker weet dat je de procedure gaat winnen en je speelt het spelletje goed, wat ik ten zeerste betwijfel, dan mag de tegenpartij je juridische kosten vergoeden.
    Dus netto onder de streep kost het je niets en levertje ook niets op.
    Ja onderling schikken, wat voor jouw inhoud inschikken naar de geneugten van Jan en de voor wie zich aangesproken voelt de overige vaste Berg bewoners.:)
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Het is geen spelletje! Dat begrijp je toch zelf ook wel?

    Ben ik toe bereid! Alleen al vanaf mijn terugkomst is de deur dicht gegooid. Jan begon direct met dat ik niet moest verwachten om weer als een verloren zoon verwelkomd te worden. Maar hoe wel bleef achterwege.
     
  7. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Leer van mij, je hebt nog te weinig levenservaring om daarover te kunnen oordelen.

    Als de tegenpartij of de dagende partij de procedure niet goed start en doorloopt, is het voor Hobby altijd een win win situatie.
    Niet dat ik daar iets naar uit doe, de mensjes in mijn netwerkje die regelen dat dan allemaal.:D
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Wat had je dan gedacht jochie? Je werd hier liefdevol binnengehaald, je werd gekoesterd, je kreeg verantwoordelijkheden, waarvan anderen alleen maar kunnen dromen, je was MBFB-Assistent-Manager-MPK, er lag een glanzende toekomst voor je in het verschiet. Je was de man van de toekomst, je zou het stokje van me overnemen..............en dan ben je opeens jarenlang foetsie, weg is de glanzende toekomst.

    En dan ben je opeens terug. Betuig je dan spijt? Niet, dat wij Bergbewoners hebben gehoord. Geen excuses, geen sorry, niet eens een goedbedachte l*lsmoes. Heb je praatjes? Ja, dat nog steeds wel, maar daaraan waren we gewend. En dan ga je nu proberen, met de meest walgelijk aangedikte slijmjurkerij, je oude baantje weer terug te krijgen en als dat niet lukt ga je dreigen met het gerecht en als dat niet lukt ga je zielig doen met 'de deur is voor mij dichtgegooid'.

    Wat dat baantje betreft heb je zelf de deur dichtgegooid. Uiteraard kan hier niet iemand als de nieuwe MBFB-Manager worden aangesteld, als 't ie jarenlang foetsie is geweest. Daarin heeft niemand vertrouwen. Iedereen zal denken 'straks tieft-ie weer op'. Nee, hiervoor is een door-en-door betrouwbaar persoon nodig.

    Nu ben ik hier inmiddels al weer enkele jaren de MBFB-Interim-Manager, maar ik weet door jouw jarenlange afwezigheid nog steeds niet aan wie ik het stokje kan overdragen, zodat ik het wat rustiger aan kan doen. De enige, die ik hiervoor geschikt acht is Roel, maar dan wordt de functie overgedragen van de ene bejaarde aan de andere en daar schiet de Berg niet echt wat mee op. Alle anderen zijn óf te weinig ambitieus óf juist te veel óf ze missen benodigde bestuurlijke capaciteiten. Mijn idee was daarvoor een briljante jongeman aan te stellen, die ik dan achter de coulissen zou kunnen aansturen adviseren. Nu ziet het ernaar uit, dat ik het nog langer vol moet houden dan Queen Elizabeth. Wat een vooruitzicht :(.

    Begrijp je nu, dat je hier niet met open armen werd ontvangen? Maarre, we houden hier allemaal nog wel van je, hoor. Ik in ieder geval!
     
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Slijmjurk
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.833
    Locatie:
    Nootdorp
    Niks daarvan ! Dat is gewoon slim management, pappen en nat houden.
     
  11. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Slim? Hier?
     
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Beste Christian, zie je nou waarom ik weinig vertrouwen heb in de andere Berg-bewoners? Wat een infame aantijgingen zijn dit nu weer! BAH, BAH, BAH.

    En laat ik het nog maar eens schrijven: BAH!
     
  13. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ach Jan...
    Christian is nu zó ver dat hij, speciaal voor het vaste management op de Berg, het woord bergplaten van zijn Fairmount Alpine-in-aanbouw als met een grote Buh schrijft. En de reden waarom ook vermeldt.
    Dat geeft wel een indicatie hoe diep de wanhoop zit...

    Overigens spreekt men in de scheepswereld volgens mij over 'berghout', maar hierin kan ik mij vergissen.
     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik heb het net zitten lezen Roel. Het woord 'bergplaten' komt bij mij ook erg vreemd over, maar een Rijn kapitein zal toch wel weten waar 't ie het over heeft als het over schepen gaat?
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2020
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Yep maar ook de wanhoop dat tie niet het juiste materiaal heeft, maar ik ben niet te beroerd om na de plagerij mij ook van een andere kant te laten zien.
     
    Christian Westerink vindt dit leuk.
  16. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Slijmjurk.
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Zo hé, dat is snel terug.
     
  18. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Ok Boomer.

    De Bergbewoners?

    Heb je je ooit 1 seconde afgevraagd waarom ik weg was? Misschien moest ik wel voor mn zieke moeder zorgen. Misschien deed ik wel zendingswerk in Afrika en had ik geen internet. Weet jij veel! Na alles wat ik voor je gedaan heb ging je bij mij alsnog uit van puur slechte wil wat ik nooit heb kunnen verdedigen :( maakt niet meer uit nu. De schade is al aangericht. Uitleggen hoef ik niet doe ik niet.

    Excuses maken ben ik niks te beroerd voor maar kreeg ik die kans ook? Nee. Werd direct in het harnas gejaagd. Alsof je jarenlang had voorbereid wat je zou gaan zeggen als ik wel weer op zou duiken.

    Heb je gezien wat er in Amerika en Engeland gebeurd waar er een equivalent van Roel aan de macht kwam?

    Nee.

    Ik zou het graag willen maar ik geloof je niet meer. Bewijs het maar..

    Zoals de waard is.... Ik zou het graag met je eens willen zijn maar ik ben liever voorzichtig. Voor dat ik het weet ben je weer bang dat ik je riet wil kussen en ga je weer gedichten schrijven.

    Zeker kan jij je vergissen. Sterker nog.. Die keren dan jij je niet vergist zijn juist de uitzonderingen. Hou jij je maar gewoon bezit met de rupsschakels op een tank ofzo.

    Ja m'n mening over je is in één klap veranderd. Welke plagerijen trouwens? Ga nou niet sentimenteel zitten doen anders moet ik straks nog janken.

    Jullie hebben hier allemaal een Bergplaat voor de kop.
     
  19. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Is de zuster weer te laat met jullie in bed leggen? :jan:
     
  20. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.301
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee ben je helemaal gek geworden. in mijn netwerkje zitten ook mensjes met een afgeronde HBO opleiding en ook best wel wat slimmeriken met afgeronde Universitaire studie rechtspraak.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina