De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Ook wel een keer fijn. Gaat best goed zo he?

    Nee nee.. Jezelf er even niet zo gemakkelijk van af maken. Allereerst is het bww (Berg wide web) in plaats van www. Daarnaast moet jij als manager weten welke banen vrij zijn. En als je niks weet dan bedenk je maar wat. Mij kan je toch alles wijs maken.

    Nee. Wel voor het kapot koppen van een goeie fles anti vries.

    Ja. Ik doe er alles aan om te ontdekken waarom je zo verbitterd bent. Dat betekend mezelf soms ook in gelijkwaardige situaties plaatsen om te kijken of dezelfdes emoties op treden. Dus ook mezelf in een donker kantoor zonder ramen en alleen een slot aan de binnenkant plaatsen.

    Waarom is Roel wel bereid vooruitgang waar te nemen en jij niet? Of had je misschien je bril weer ondersteboven en las je voorhuidgang? Kan ook natuurlijk. Dan snap ik het wel.
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je bent nog steeds niet in de positie om opdrachten te geven. Je gaat dus zelf maar je best doen, net zoals vroeger, vóórdat je naar de Rijnkapiteinschool ging.

    Vind je nou zelf ook niet, dat je fantasie enorm met je op de loop gaat? Wat een l*lverhaal. Een kantoor zonder ramen, dat je niet af kunt sluiten als je even weg bent. Doet die dikke duim erg zeer?


    Het was dus van tijdelijke aard, we** waren blij, dat je nu eindelijk een beetje het licht gaat zien.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2020
  3. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Even een eerlijke vraag Jan: in jouw missie naar constant tegendraads zijn, volg jij jezelf nog wel eens? Het ene moment moet ik solliciteren naar een andere vacature en als ik dan om de vacatures vraag kom je weer met een ander kul antwoord. Om er maar lekker tegen in te gaan. Mensen demotiveren.. Jij kan het.

    En kunnen we het dan hier ook eens ff over hebben! Het ene moment verlies ik volgens jou al m'n vingers aan Deesel om vervolgens op miraculeuze wijze weer een duim te hebben? Je geloofwaardigheid maakt je niet uit zolang je maar tegendraads bent.

    Je bent anders hard op weg om dat lichtje eigenhandig weer uit te zetten. Je houdt mensen liever gewoon klein. Misschien voel je je bedreigd door mij?

    Nogmaals.. Ik zou graag de beschikbare vacatures willen zien zodat ik ook weer een steentje bij kan dragen aan de Berg maatschappij. Door al het BigBah gooien is de voorraad bijna op en voorlopig niet aangevuld. Ik kan wel een bijbaantje gebruiken.
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Westerink, je kunt wel proberen een armzalige imitatie te geven van een voormalig forumer, die hier op de Berg o.a. werkzaam is geweest als kamelentrainer, maar daarin blijf ik uiteraard niet meegaan. Aan al dat ge-quote om toch weer je oude baantje terug te krijgen doe ik niet meer mee. Je komt hier niet meer in een gespreid bedje terecht, zoals vroeger. Laat ik het duidelijk stellen:

    - ik ben geen UWV Werkbedrijf, maar MBFB-Interim-Manager. Ik heb dus wel wat beters te doen dan een voormalig medewerker aan een baantje te helpen.
    - een enkele uitzondering daargelaten hebben alle Bergbewoners zich hier gevestigd als zelfstandig ondernemer óf ze hebben zelf gesolliciteerd naar een functie. Niemand heeft ooit gevraagd naar kant-en-klaar lijstjes, zodat ze zelf op hun krent konden blijven zitten. Je toont dus maar wat zelf-initiatief.
    - de enige uitzonderingen zijn Hobby en His Pufness. Hobby heeft nog steeds geen enkele functie, maar bemoeit zich wel overal mee. Daar is 't ie nog trots op ook. We laten 'm maar aangezien hij Brabander is. His Pufness heeft blijk gegeven van bijzondere vaardigheden, namelijk het zelf kunnen stoken van bepaalde mengseltjes. Zelfs meer dan 40% zou tot de mogelijkheden behoren, maar daarvan hebben we tot nu toe nog niets gezien, maar wat niet is kan nog komen.

    Ook zou ik het op prijs stellen, dat je mijn woorden niet meer verdraait. Om een voorbeeld te noemen: v.w.b. Deesel heb ik het nooit gehad over alle vingers, maar over enkele. Als je toch zo dom bent geweest om te proberen 'm een poot te laten geven, wat in jouw geval voor de hand liggend is, is het goed mogelijk dat het alsnog alle vingers zijn geworden. De dikke duim zit dan blijkbaar aan je andere hand. Dit hoeft je er overigens niet van te weerhouden om te solliciteren, ook éénhandigen zijn hier welkom.
     
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    En voor alle duidelijkheid: anatomisch gezien is een duim geen vinger.
    Een duim is opponent van de vingers.
    Als de duim een vinger was geweest hadden ze 'm wel ....vinger* genoemd.

    * Gelieve hier niet in te vullen: 'dikke vinger', want dát is weer een vinger.
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Zo u wilt meneer de Berg manager. Ik doe ook niet meer dan mijn best* en wanneer dat ge-quote als vervelend wordt ervaren mag het verzoek tot stoppen ook gewoon vriendelijk ingediend worden. Het hoef niet altijd boos om de boodschap helder te krijgen.

    Lijstjes werken gewoon bijzonder fijn in een omgeving waar veel vergeten worden. En laat de Berg nou net zo'n omgeving zijn. Vooral het management vergeet een hoop. Vooral wat ze wel of niet gezegd hebben. Uiteraard had ik daarom juist daar lijstjes verwacht. Blijkbaar had ik het mis. Kan gebeuren. Ik ben ook maar een mens.

    Ik leg me er bij neer dat m'n oude baantje ter ziele is. Met voortschrijdend inzicht wil ik dat baantje niet eens meer. Aangezien ik vroeger onder de vleugels viel van een liefdevolle vriendelijke man. Maar wanneer ik nu in dat *gespreide bedje* kom verwacht ik een spijkerbed op de tocht. En daar zit ik niet op te wachten.

    Ik zal eens een diepgravend onderzoek doen naar welke functies op deze Berg een waardevolle aanvulling bieden.

    Ik denk dat ik het eigenlijk al wel weet. Ik wil graag solliciteren naar de baan van algeheel Berg directeur. Naar mijn idee ben ik uiterst geschikt voor deze baan en ik zie u dan ook graag morgenochtend bij mij om 10:00 uur op kantoor.

    *de betekenis van mijn best is in dit geval relatief.
     
  7. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Foei, graven op de Berg is exclusief voorbehouden aan Deesel.
    Maar ik weet nog wel een functie voor je, borden wasser na de ...MBF...BBQ..
    Of om al meteen promotie te kunnen maken, organisator van een ...MBF...BBQ...
     
    Roel van Essen vindt dit leuk.
  8. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Akkoord. Wordt ie wel vegetarisch. Goed?
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Vegetarisch? Gewezen van de hand. Heet er iemand van ons** Tieme van de achternaam? Of van der Graaf? Nee hé? Val ons** dan ook niet lastig met dergelijke voorstellen.

    Als wij** groenten willen eten gooien we het wel in de soep.
    BBQ staat gelijk met het consumeren van diverse stukken vlees.
    Hoe de beestjes aan hun einde zijn gekomen, interesseert de meesten van ons** geen hout.
    Het gaat om de eiwitten.
    Darwin, voedselketen, enfin, als je hebt opgelet weet je hoe het in elkaar zit.

    Vitaminen halen wij** wel uit andere bronnen, zoals pilletjes en zo.
    Veel makkelijker: je hoeft ze niet te schillen, te wassen, te koken of te stoven: hap-slik-weg en je hebt weer equivalent van een kilo sinaasappels binnen
    Zo deden ze het tijdens de diverse lange ruimtereizen ook, en er is nog geen enkele astro- of kosmonaut omgekomen van de scheurbuik.

    Om het spijsverteringsproces én de monoloog van Burp enigszins draaglijk te maken, dient de BBQ ruimschoots omspoeld te worden met geestrijk vocht.
    J*piler behoort daar persé niet toe. Dat is geestdodend vocht.

    Kortom:
    de functie van organisator is duidelijk te hoog gegrepen voor jou.
    Maar we** zijn niet te beroerd om je een kans te geven, mits de BBQ aan hierboven vermelde omstandigheden voldoet.
    Als je dat niet gaat lukken is de optie 'bordenwasser' een redelijke keuze voor iemand met jouw capaciteiten.
     
  10. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Dit verklaart wel veel..... zo jammer weer!
     
  11. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Mannen, graag of niet. Wanneer jullie rijkelijk in de olie zitten door de eigen gebrouwde brouwsels van onze Berg moonshiner Puff proeven jullie echt geen verschil meer tussen normaal vlees of vleesvervangers*. Het gaat mij echter in eerste instantie niet zozeer om het dier maar meer om het klimaat. De zeespiegel stijgt. Waar vlucht je dan naar toe? Juist. Een berg. Tenzij je een waterscooter hebt. Hebben we** al bedacht wat te doen met deze massa immigratie? Of valt een vegetarische barbecue dan misschien toch te overwegen?

    *Vrouwelijke speeltjes voor onder de dekens uitgezonderd
    **jullie
     
  12. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nee kipsaté en shaslick zijn al ernstige twijfelgevallen en worden alleen toegelaten op het eind, als de steaks en spareribs verorberd zijn dit om kruisbesmetting te voorkomen.

    Niet alleen jammer, maar ook een teken dat de Berg beveiliging een steakje heeft laten vallen bij het screeningsbeleid van de Berg bewandelaars.
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Getverderrie, jij weet dus hoe zo'n 'speeltje' proeft. Je bent dan blijkbaar wel erg lenig, maar ik zou zo'n mededeling voor me houden als ik jou was.
     
  14. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Do i need to say more? (dat is Engels)
     
    Corrien vindt dit leuk.
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Nou, als dat de keuze is: Niet. Lijkt me duidelijk.

    'Het klimaat'... Hahaha. Dat riepen die prutsers in Den Haag een paar jaar geleden ook. "Iedereen aan de elektrische auto. Is goed voor 'het klimaat'."
    Bullshit! (Da's de rundervariant van BigBah) En nu een significant deel van Nederland 'elektrisch' rijdt, stijgt de prijs van een tankbeurt voor ampere's plotseling van 5 euro naar ergens in de 60 euro.
    Om maar niet te spreken over de transitie van fossiele brandstoffen naar elektriciteit (daarbij gaat veel energie verloren) de vervuiling die optreedt in en rond Lithium-mijnen en nog wat andere details.
    'Het klimaat'.... Lamenielagguh.

    Je vlucht nergens heen, lichtje. Je stapt in je schip wat je al klaar hebt liggen.
    Dat deed Noach zo'n 5.000 geleden al. Als je beter had opgelet op de basisschool had je dat geweten.
     
  16. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Nee gelukkig doet het Berg management het veel beter he! De prutsers in Den Haag. En heel Nederland maar afgeven op die 'prutsers' want we hebben het allemaal zo slecht. Afgeven op en klagen over een elektrische auto met zijn (millieu(dat is wat anders dan klimaat)) vervuilende mijnen vanuit een zwaar vervuilende Fennek die speciaal ontwikkeld is voor nog veel vervuilende en vernietigende oorlogen. Hoe verwacht je dat ik je ooit serieus kan nemen?

    Is er ook een vegetarische variant? Ik moest wel lachen. Was dat de bedoeling?

    Van die mensen die klimaat verandering als sprookje bestempelen om vervolgens een verhaal uit de bijbel te citeren. Wanneer ik hetzelfde zou doen is het schip alleen gevuld met een stel olifanten en Deesel.
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Tjonge jonge, de klimaat maffia is ook weer binnen.
    De aarde warmt op, nogal logisch na het uit de hand gelopen kampvuurtje in Australië.
    Ik had van jou @Christian Westerink wel beter verwacht.
     
  18. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Toch maar geen barbecue dan als ik je goed begrijp?
     
  19. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Het beetje warmte wat een BBQ afgeeft aan de omgeving inclusief het gebruik van zuurstof en de uitstoot van Co2.
    Dat valt in het niet bij het transporteren van tonnen diesel in een diesel aangedreven bootje.
    Als je echt iets wilt betekenen voor een beter klimaat, zorg er dan voor dat het bootje met of zonder lading, voor geruime tijd de Rijn blokkeert.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Het zoogdiersoort: “mens” is niet in staat om zichzelf dusdanig te organiseren dat het in een min of meer stabiele vorm enigszins met een dosis geluk harmonieus zou kunnen samenleven met de natuur.... Bovendien kunnen we terugkijken op een rijke geschiedenis aan mislukkingen op dat gebied, waarvan we alleen geleerd hebben om het met subsidie en automatisering nog sneller fout te kunnen doen. Schrale troost over duizend jaar is de natuur de mens wel vergeten, de natuur heeft wel een lange termijn visie! Zolang iedereen wil houden wat ie heeft en er op vooruit wil, zal er niks gebeuren behalve schuiven met verantwoordelijkheden naar andere..... of beter gezegd: totaal hopeloos!

    Het gaat niet om wat wel of niet meer kan, maar om de balans tussen wat je ECHT nodig hebt en wat er is...... Tot op dit moment leven we op krediet van de aarde en de schuld + rente stijgt.....

    Over 4 à 5 jaar woon ik off-grid in Noorwegen, brouw uiteraard mijn eigen bier en heb een vishengel en jachtgeweer......bye veggies! Niet leven “met” maar “in” de natuur.....

    Het nadenken is niet alleen op de Berg een probleem.... maar wie doet een poging voor een echte MBFMCPBBQ desnoods met Burpmans en oordoppen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina