De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Zeg vriend, nou ja vriend.
    Ik duld geen concurrentie, ben eens duidelijk!
     
  2. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ach, een draadje waarin experts elkaar in de haren vliegen... teveel toeren.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Oh dat draadje met dat straalkacheltje.
    Wat heeft dat nu weer met de Berg te maken, het is in de Wok-In al bloedje en bloedje heet.
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ah brandgevaar...... iemand ook popcorn?
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Met een biertje erbij, graag even bezorgen en neem voor jezelf ook wat mee.
    Als je bij het blauwe parasolletje gaat zitten/staan, dan voor je eigen veiligheid op zo'n 20 meter afstand wij, ja wij hebben de wind van achteren.

    corona bier reclame image.png
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    WAAR?!
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Oververhit kacheltje ergens.....
     
  8. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    IK BEN AL ONDERWEG
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Helemaal niet!!!!! Jij werkt vanuit huis weet je wel?

    Als jij nou eens gewoon op je post bij de brandmelder blijft zitten zou je ook niet te hoeven vragen 'WAAR?' Je zou dan ook meteen toezicht kunnen houden op dat personeelslid, dat je natuurlijk nooit had moeten of mogen benoemen. Ik schreef nog zó duidelijk, dat verdere uitbouw van het personeelsbestand in overleg met het management moet plaatsvinden en wat doe jij? Ik wil wedden, dat al je schuimblussers al door 'm zijn geleegd. Het joch is nu eenmaal fervent schuimpjes-bouwer en waant zich momenteel in een snoepwinkel. Dacht je nou echt, dat wij* hem niet door elke vorm van screening hadden gehaald en dat hij zonder reden nog steeds functieloos op de Berg rondzwerft?

    *het Berg-management
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ja, dat lijkt me nog logisch. Als je een wind van voren laat ben je óf van het vrouwelijk geslacht, óf er is anatomisch ergens iets net goed gegaan.
     
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    @burp:bye: wind van voren, dus jij beweert dat tie een meisje is. Of hoe komt tie anders aan die naam.

    Een filmpje van een andere burp
     
  12. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Ja leuk allemaal. Maar wanneer er bezuinigd is op een goede brandmelder en er alleen in beeld verschijnd BRAND met een hoop toeters en bellen en nog meer toeters ja dan moet ik wel vragen WAAR?!

    Spuit 11 zal wellicht enige aantrekkingskracht hebben tot de schuimblussers ja. De eerste blusser met servo aansturing kwam al voorbij. Lol dat ie had vanaf de bank elke keer als ik voorbij liep en hij* activeerde ff die blusser. Maar spuit 11 is vooral dol op modder blussers. Geen idee waarom maar hij kan niet ophouden over modder. Ik dacht dus mooi 2 baantjes te kunnen combineren en hem een blusser vol BigBah te overhandigen maar: 'ja dat is niet ut zellufduh'. Het is ook nooit goed. BigBah is overigens een goed alternatief voor olie. Brand ook langer. Maar ik wil hier niet de indruk van enige belangenverstrengeling wekken. Stel je voor..

    * het grote kind
     
  13. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Loop jij niet iets te hard van stapel, de salarisonderhandelingen zijn nog eens niet begonnen en het arbeidscontract is nog niet getekend.
    Dus droom maar mooi verder met je blubberton.
    images.jpg

    Mochten we er qua financiële vergoeding en arbeidstijden uitkomen.
    Zonder de aanschaf van onderstaand bedrijfsfietsje wat uiteraard dan mijn bedrijfsfietsje wordt, zijn de onderhandelingen zo wie zo gedoemd tot mislukken.

    Ik zal alvast een preorder bij de fabrikant droppen t.n.v. MBFB-SPUITGAST (MPK).

    Oh ja, ik heb geen enkel belang bij de fabrikant, maar het zou wel fijn zijn dat het Berg managment de ongewenste investering van MBFB-SPUITGAST (MPK) honoreert.
    Zo dat Brabant nog een beetje door kan hobbelen tijdens de corona crisis.

    10_CT009_Kronenburg_8x8_snozzle_PR01_2015_kl.jpg
     
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Niks 'maar', jij had meteen kunnen roepen "we laten het gecontroleerd uitbranden", waarna we gezamenlijk de verzekeringspapieren hadden kunnen invullen.

    Je ziet ook meteen wat er gebeurt als je het verkeerde personeelslid aanstelt. Die kan meteen niet meer overweg met een tuinslang of een pannetje en veronderstelt nu, dat-ie de Notre Dame moet gaan blussen. Uiteraard zittend in een comfortabel voertuig want stel je voor, dat je brandslangen moet gaan uitrollen. Hij vraagt ook niet 'wat gaan we doen en hoe doen we het', maar komt met 'salarisonderhandelingen' en daarvan zijn wij* hier op de MBFBerg uiteraard niet gediend.


    *het management en de bedrijfsbrandweer
     
  15. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Och daar begint het ge...... * al. Mag ik je er even aan herinneren dat zowel ik als het Berg management subsidie ontvangen om jou aan het werk te houden? Die subsidie gaan we verstandig besteden en dat is niet aan jouw salaris. Dan kunnen we het geld net zo goed direct door de goot spoelen. Mag ik je er ook even aan herinneren dat jij ontzettend blij was dat je eindelijk iets van betekenis mocht doen? Je bent zo vervangen hoor Spuit 11. Koop ik van de reeds ontvangen subsidie wel een navigatiesysteempje voor de bekende weg.

    Nou inderdaad. Wat is dat toch met afspraken maken om ze even later weer vergeten te zijn en dan roepen dat er nog afspraken gemaakt moeten worden? Begrijpen ze het niet of willen ze het niet begrijpen?

    * Zelf in te vullen
     
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Dat onze brandweercommandant toch vooral zelf zijn personeelszaken gaat afhandelen.
    'T is zijn keuze en hij had beter moeten weten.
    Spuit Elf heeft nog nooit tot iets gediend.
    Wel fijn dat wij (ieder niet zijnde Botter & spuit elf) er verder niets meer mee van doen hebben.
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja wat denk je zelf, het werken moet je aan de meest simpele overlaten.
    Maar ik vermoed, dat de provisie die ik normaal ontvang met de verkoop van een spuitmobiel in een fijne waternevel zie verdampen.
    Wie is eigenlijk spuit 11, de onderhandelingen zijn op niets uitgelopen.

    Oh ja die voertuig stond nog in de kelder van het brandweermuseum.
    fiets.jpg
     
  18. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Dat jij je er niks van kan herinneren betekend niet dat er niks is afgesproken. Ondertekende contract ligt reeds bij Jan in de kluis. Er naar vragen zou je kunnen doen maar dan komen we weer in jou vakgebied: naar de bekende weg vragen.
     
  19. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dan heeft een ander de krabbel er op gezet, valsheid in geschrifte, is een zaakje om buiten de Berg af te handelen.
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik hoop dat je er blij mee bent of zal worden, maar bij deze ben je verplicht je te melden, om 8.00 h stipt, bij de BergBrandweercommandant.
    Het zijn rare tijden, dus bereid je vast voor op acties die je in je stoutste dromen niet hebt kunnen voorstellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina