De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Heb ik geprobeerd, smaakt nergens naar. Ik hou het bij 's ochtends koffie, 's middags thee, 's avonds HJ en/of ijs- en ijskoud spul.
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja en?
    Als je niet naar buiten hoeft, gewoon lekker binnen blijven.
    En al helemaal in Oost Brabant.
    Nu met Corona begint het een beetje erg veel op te vallen.
    https://www.rtlnieuws.nl/editienl/laatste-videos-editienl/video/5076461/veel-fijnstof-veel-corona
    Of het nu door de vuile luchten komt of dat de deeltjes corona mee liften op het fijnstof en amoniakshit laat ik als niet bioloog maar ff in het midden.
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je moet, dan moeten ze niet de druk te hoog zetten.
    Daar weet ik nl alles van.
    Voor je het weet past de broek niet meer.
    En krijg je de jas niet meer dicht van het opgeblazen gevoel.:oops:
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2020
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bij mooi weer kies ik toch echt voor de tuin of het balkon. Van dat binnen zitten word je alleen maar sikkeneurig.
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb weinig moeit om de hele dag binnen te blijven, het binnen klimaat is qua fijn stof schoner, dan wat er buiten rond dwarrelt.
    Ook voor de noodzakelijke beweging, hoef ik niet echt naar buiten.
    De fitness ligt stil maar de crosstrainer maakt wel zijn uurtjes.

    Hoewel ik niet heel goed ben in het multitasken, gaat het sporten en TV kijken toch prima samen.:)
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    IMG_20200401_212448.jpg

    Ook hier is het binnen blijven. En als je dat dan doet moet je het jezelf maar zo comfortabel mogelijk maken.......
     
  7. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja zoek het tijdverdrijf maar in de fles.
    Zo'n puzzel maakt moi Hobby in nuchtere (alcoholvrije) toestand binnen 24 uur.
    Ik raad je aan om nog wat meer flessen drank in te slaan, dan doe je er wat langer mee.:)
     
  8. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Spo(ns)or jij?
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik zie een fles drank, een puzzel en een messenset binnen handbereik.
    Levensgevaarlijke combinatie.
    Als een van de puzzelstukjes door het tapijtmonster is opgevreten, én de drank in de man is, komt bij een aantal lieden de neiging boven om middels de messenset er een einde aan te maken.*


    * Aan de puzzel, uiteraard.
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik zie dat het nog licht is en dat de fles al voor tweederde leeg is. Nu moet je dat uiteraard zelf weten maar daar kun je later wel eens spijt van krijgen. Het is maar een suggestie van een ervaringsdeskundige, dus het is aan jou om er je voordeel mee te doen of niet.

    Ik zie ook dat de puzzeldoos nog gesloten is. Met een kattenbeest in huis kun je dat beter ook zo laten. Wij hebben er vier en uit ervaring weet ik, dat die allemaal heel erg bereid zijn om te komen helpen. Nu moet ik toegeven, dat het puzzelen daardoor een geheel andere dimensie krijgt, waarbij je op je knietjes achter de door hen uitgesorteerde stukjes aan kunt gaan en er pas maanden later achter zult komen waar ze dat laatste stukje hebben gelaten.
     
  11. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    @Corrien : Ik weet precies hoe dat gaat met die huispanters...
    Voor je het weet gaan ze aan de zelfstudie en krijg dan de geest nog maar eens terug in de fles....
    Studeren 20190319.jpg
     
  12. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    IMG_20200403_161455.jpg Hier kwam ik vanmorgen beneden en had de kat 's nachts de puzzel voor me afgemaakt en de dop op de fles gelaten :yes:
     
  13. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dat is geen kat, dat is een puzzelpoes.
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Het is dat je het zo vriendelijk vraagt, ja ik spoor en ja ik sponsor niet.
    Maar ik heb nog wel een partijtje puzzels liggen met per stuk, minder stukjes.
    Een soort van startpakketjes, om het indrinken te leren.
    Dus als de puzzelnood hoog is, er wordt niets verkocht, maar te leen is goed mogelijk.
    Wel zelf ophalen. immers de post doet er in deze tijd van het jaar meer dan heel lang over.

    im keller.jpg
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Vandaag een paar uurtjes in het ziekenhuis doorgebracht, nogal wat mensen aan het werk gezet, voor van alles en nog wat goedgekeurd, morgen krijg ik zuurstof-thuis. Dat blijkt bij mij flink te helpen, dus ik ben benieuwd.
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nou, dat je flink wat mensen aan het werk zit is niks nieuws. Waarschijnlijk heb je op het moment supréme op je krent gezeten met het excuus: 'Iemand moet er toch toezicht houden?' en voor de rest geen homosexueel geëxporteerd.
    En die 'zuurstok-thuis' is ook drie keer niks. Goed verhaal, lekker kort, doen we niks mee. Wat moet je in vredesnaam met een zuurstok thuis? Op de kermis (toen die nog mocht) waren ze al niet te kanen, thuis al helemaal niet. Boven plakte je dan weer overal aan vast; het spul lijmde beter dan CA-lijm.

    Oh, wacht even: er stond zuurstof-thuis. Ik even afgeleid door een irritant liggend streepje. Ben ik óók geen voorstander van. Dat spul moet natuurlijk ook meegezeuld worden op de Berg. Waar al die mooie bloempjes groeien die juist in een zuurstof-arme omgeving gedijen. En dan komt meneer Jan daar langsjagen in z'n scootmobiel-met-inpandige- zuurstofflessen en binnen tien minuten na zijn passeren zie je de hele zuurstofarme Berg-flora in elkaar donderen. Helpt geen BBB tegen.
    Dááág, Edelweiss.

    Dat jij er baat bij hebt: leuk en zo, maar denk ook even aan 't milieu, ja.
    Als je baat hebt bij veel zuurstof, weet ik nog wel een plekje voor je: in het Schipperscafé.
    Daar zaten (in ieder geval vroeguh) zoveel zuurpruimen...
    Dan moét er wel heel veel zuurstof zijn.

    (Ondanks dat: blij toe dat je er baat bij hebt, maar niet verder vertellen, want daar vinden ze hier natuurlijk weer het nodige van...)
     
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Niet alleen hier, de economische leeftijd om nog gebruik te mogen maken van de gezondheidszorg wordt met rasse schreden naar beneden bijgesteld.
    Een pluspuntje is dan weer wel, dat de pensioengerechtigde leeftijd ook naar beneden wordt bijgesteld.:)

    De extra zuurstof die je krijgt is voor thuis en niet voor als je bij een ander bent.
    Dus als ik het goed begrijp, houd dat dus in, mocht ik een Brabantse erg laat in het jaar xxxxxxxBBQ organiseren, dat je hier op de perslucht aangesloten moet worden?
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik heb nog een drukvat lucht staan... 210 Bar. Normaal gebruik ik dat voor m'n buks, maar als Jan er baat bij heeft, mag hij best een pufje lenen.

    (Hebben wij geen lachgas meer nodig...)

    En ja, enige vorm van empathie is ons* vreemd.

    *Ons = in ieder geval Hobby, ondergetekende en iedereen die zich bij ons aan wil sluiten.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Sinds wanneer maakt het MBFB-Hoofd-Beveiliging zich zorgen om de Berg-flora? Is dat weer nieuw of zo? En dan nog wel de edelweiss, die vanwege de fennek-dampen allang edelgrau is geworden.

    De puzzeluitleencentrale behoeft zich geen zorgen te maken aan mijn deelname van welke BBQ dan ook. Ik kom namelijk niet. Niet omdat mijn toekomstige draagbare cilindertje vanwege de regels van de zorgverlener 5 kilo weegt en dus niet draagbaar is*, maar omdat m'n familieleden hinderlijk zuinig op me zijn geworden. Ik mag niet meer in m'n uppie weg, dat vinden ze niet verantwoord, zowel de zoon als z'n moeder zijn daarin eensgezind. Ik mag dus alleen nog onder begeleiding ergens naar toe, waarbij ze dan zeggen, dat ze me aan het uitlaten zijn. Dat vinden ze grappig.


    *de rollator is dus wel in zicht, maar dan om een fles te vervoeren.
     
  20. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ik vindt ook wel grappig eigenlijk.....

    Maar als je toezicht het kan verdragen zouden we als deze ellende is afgelopen natuurlijk ook naar je toe kunnen met een mobiele BBQ om daar natuurlijk traditioneel de buurt uit te roken..... als je de rommel in het schuurtje aan de kant schuift kunnen we daar wel maffen..... die vale neemt wel zijn dieselpruttel mee met daktent met of zonder stokken....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina