De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Snowie, een siamees poesje, kregen we van een collega van Monique, nadat onze twee 20 jarige vuilnisbakken katertjes waren overleden (Bowie (vrij naar mooi en David Bowie) en Rindy (vernoemd naar een uiterst knappe nicht (Randy) van mijn toenmalig eega, en ja ik kwam er mee weg).

    Zij was daar al weken in de tuin (afdankertje?) voor ze bij de collega in huis kon/werd opgenomen, maar dat klikte niet met de reeds-in-huis-poes.

    Snowie was dus welkom bij ons. Maar dat heeft vele weken geduurd voor ze dat begreep.
    Dagen wist ze zich beter te verstoppen dan wij konden zoeken.
    We vonden uiteindelijk een compromis om kennis te maken. Snowie zat onder de bank en ik ging er voor liggen. Een beetje babbelen, een hand uitsteken, elke dag weer. Op een avond, ik zat boven te keuvelen met Michel, kwam Snowie onder de bank vandaan en kroop op schoot bij Monique voor de open haard.
    Ze werd de meest knuffelige poes ooit.
    Haar bijnaam werd pupper, van schnuppe puppe. Geleend van een uitspraak van der Rudi, de foute skileraar.
    We zijn inmiddels 10 jaar verder, maar nog steeds noemen we alle knuffelige in-en rond het huis dieren; Puppers.

    Met heel veel rust en geduld zou het vertrouwen goed moeten komen.
     
    Laatst bewerkt: 30 apr 2020
  2. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Nou wordt het allemaal een beetje sentimenteel maar ik zou onze kat niet meer kunnen missen. Hij hoort er gewoon bij! Ik heb zelfs een tekening van hem laten maken door een buurman.

    IMG-20200224-WA0003.jpg IMG_20191217_171327.jpg

    Ooh en hij functioneert trouwens ook prima als onderzetter. Of als doekje als je paprikachips hebt gegeten. Zit zichzelf daarna wel een uur te wassen maarja dan heeft ie wat te doen.
    IMG_20191120_133016.jpg
     
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Bofkont.
    Hier lopen ze over het toetsenbord en plaatsen whatsapp-berichtjes als je even niet oplet.
    Ook worden hier pakketjes afgeleverd waarvan ik zelf (nog) niet op betalen geklikt heb o_O
    Kleine misverstandjes die we natuurlijk met de mantel der liefde bedekken.
     
  4. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Best ruim zo'n bootje overigens ;)
    En een heerlijke knuffel vriend.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Miew, onze stress-kater is inmiddels 8 jaar en kwam uit een ontruimingspand waar hij vrijwel zeker werd mishandeld. Het heeft wel wat tijd gekost, maar bij ons voelt hij zich op z'n gemak. Hij ligt dan ook vaak overdag ongegeneerd op z'n rug op de bank en slaapt 's nachts met de rest van de meute aan Corrien d'r kant op bed. Hij blijft echter wat vreemd en aan de andere katten te merken vinden die dat ook. Als er anderen binnenkomen reageert hij nog steeds panisch, vooral als het mannen zijn. De vriend, die al vele jaren tijdens de vakantie voor ons kattenvolk zorgt, heeft 'm ooit één keer op de keukentafel kunnen aanhalen. Voor de rest van de tijd heeft Miew 'm laten merken groot voorstander van de 1,5 meter samenleving te zijn. Alleen nichtje Saskia, die de laatste vakantie de honneurs waarnam, wordt door hem getolereerd en mocht 'm zelfs aanhalen.
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik zie een taak weggelegd voor de a.s. schoondochter uit het beruchte boekje.
    Overigens heb ik nog niets gelezen hoe de interactie is geweest tussen de twee hondenbeesten en Jan-met-de-kater.
    Maar wellicht kwam de kater van Jan pas aan de oppervlakte toen de hondenbeesten alweer weg waren.
    Wat weer de volgende vraag oproept: hoe reageert die hele mauwende beestenbende als jij met een kater komt aankakken?
     
  7. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Er gaan geruchten dat zelfs een duifje in huize Jan begint te mauwen wanneer hij weer met een kater aan komt zetten. Wonderbaarlijk! Zou één van z'n katten kunnen koeren?
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Ik vraag me ernstig af hoe sommigen hun verjaardag vieren. Dat kan namelijk heel goed zonder laveloos onder de tafel te belanden, dus mogelijk is het voor hen een suggestie om dat de volgende keer eens uit te proberen?. Dus nee, deze jongen is niet de volgende ochtend met een kater wakker geworden, behalve dan met onze jongste kater, die het om 09.30 uur wel eens tijd vond voor de heer des huizes om uit de echtelijke sponde te komen.
     
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Uit redelijk betrouwbare bron vernomen, als de jongste kater je niet wekt, trommelt je echtgenote je wel uit bed.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Jan, ik denk dat mieuw nooit een thuis heeft gehad, en daardoor krijg je een onzeker diertje. Mishandeling zie je niet vaak omdat katten erg goed van zich af kunnen bijten.
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Miew was een maand of drie toen we 'm uit het asiel haalden en op die leeftijd zijn ze nog niet erg weerbaar. Het asiel beschreef hoe hij, samen met drie broertjes/zusjes was aangetroffen. Bij ons werd hij onmiddellijk door Flip, onze toenmalige oudste kater en geweldige kitten-opvoeder, onder z'n hoede genomen. Onder zijn toezicht durfde hij ook te spelen, waarbij hij steeds begon met een kreetje, vandaar zijn naam. Twee jaar later, nadat Flip was dood gegaan, namen we twee ernstig verwaarloosde katten op, een katertje en een poesje van een maand of zes, maar die gedroegen en gedragen zich heel anders tegenover mensen. Door hun aanwezigheid is Miew trouwens flink opgeknapt.
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nu Jan nog.
     
    Puffin vindt dit leuk.
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Die bevind zich, als gebruikelijk, geheel in de lorum.
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik weet niet over welke Jan je het hebt, maar de lorum kan ook in een Jan zitten.
     
  15. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Wat ik heel jammer vind: we weten dat Jan heel trots is op Maasland vanwege de kaas, maar om dit dan vervolgens ook de katten op te dringen?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2020
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, het zal je tegenvallen hoe graag katten kaas eten....
    Hier wordt het, als je even niet oplet, zonder schroom van de tafel gejat.
    Hoe ze je dan van tafel weten te lokken?
    Ik kwam er onlangs bij toeval achter, waar ze die kennis vandaan hebben.
    Dit studiemateriaal heb ik afgelopen week in beslag genomen....
    Een bewerkte versie van wat wij al hadden om haar beter op te voeden.
    Studeren 20190319.jpg

    Maar nu gaat ze (Maartje) dus gewoon online, die boef. Ik denk dat ik de toegang maar ga beveiligen met een pootafdrukscan...
    Maartje Zelfhulp.jpg
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2020
  17. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Potverdorie, komt Maasland bij 1:15 minuut in beeld.
    Het moet niet gekker worden bij de F1
     
  18. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Tja, iedereen zal toch moeten toegeven, dat onze molens en het fietspad richting de Westgaag wel heel erg mooie beelden opleveren. Ja toch, niet dan?
     
  19. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Definieer 'iedereen'.
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zucht..., er zijn er ook altijd aan wie je letterlijk alles moet uitleggen.

    Volgens de Van Dale:

    ie·der·een (onbepaald voornaamwoord)

    alle mensen, niemand uitgezonderd: iedereen was er
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina