De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Dat was bij de super 8 (etc) cellulitis films Jan.
    Tegenwoordig worden de plaatjes aangepast terwijl je er naar kijkt.

     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou, dat is toch alleen maar een win-win situatie?
     
  3. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Een film is een vloeiend bewegend voorstelling op een scherm of zo. Tenminste als dat wat is gefilmd beweegt.
    Als het niet beweegt had er net zo goed een foto, schilderij of standbeeld van gemaakt kunnen worden.
    Toe maar, maak er maar weer een wedstrijdje van.
    En de eerste prijs is? en voor wie is die?
    Is er eigenlijk al een winnaar?

    Ik ga natuurlijk niet tot in detail uitleggen wat een film is.
    Met al die zelfingenomen techneuten op de Berg die alles bij elkaar zoeken en harken vanaf het internet.
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Samengevat komt het er dus op neer, dat je bij een Brabantse film geen zak ziet. Er zijn namelijk geen beelden.

    En nee, ik ga natuurlijk niet uitleggen wat de betekenis is van beelden. Ga dat maar lekker zelf bij elkaar zoeken en harken vanaf het internet.
     
  5. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Beelden zat.
    Dit zijn beelden.
    150px-Kruisbeeld_Coppelmans_Oploo.jpg 150px-20100724-045_Sint_Anthonis_-_Beeld_Sint_Antonius_Abt_kerk.jpg 150px-H-Hartbeeld_Déchin_Oploo.jpg 150px-Barmhartige_Samaritaan_-_Sint_Anthonis.JPG

    En dit is een film.
    ec7aefb8-194b-40de-8797-5720f79e5540.jpg
     
  6. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Waarschijnlijk omdat al die Brabanders een filmpje over de ogen hebben liggen waardoor ze selectief blind zijn. Dit is verwant aan selectief doof.
     
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Nu we het toch over beelden hebben, dwalen mijn gedachten weer af naar de traditionele MBFBBBQ's (het is weer lekker weer).

    Maar dan denk ik gelijk ook aan Hobbyist die graag ook eens de MBFBBBQ zou willen organiseren, maar al lange tijd worstelt met beschikbare ruimte.
    Al helemaal in deze tijd van minimaal 1,5 meter ruimte.
    En dan heb ik het er nog niet eens over dat; Corrien Jan niet interprovinciaal wil laten reizen, het kunnen beschikken van een private privaat of het eventueel delen van een tandenborstel (omdat vergeten) bij het krieken van de "dag er na".

    Maar voor elke "uitdaging" is er natuurlijk een oplossing.
    Bijvoorbeeld: https://www.bbqenzo.nl/product/barbecue-luxe/
    Ieder op zijn eigen balkon/tuin/perk/oprit. En natuurlijk gezellig via videoconferencing smullen en keuvelen.
    Het scheelt een ieder reiskosten (denk ook aan het milieu) en kostbare vrije tijd.

    Uit hoofde van, mijn zelf aangestelde functie, wil ik Hobbyist graag deze optie voorleggen. (immers; een MBFBBBQ is een primair onderdeel van de MBFB gemeenschap)

    Wat je (Hobbyist ( men moet immer duidelijk zijn)) er enkel voor moet regelen:
    Samen een datum en tijd afspreken.
    Een menu op laten geven; met lifjes, lafjes, drankjes (huisdieren niet te vergeten) en een toetje.
    Het verzamelen van de NAW gegevens van de genodigden (als die daarover moeilijk doen; :bye:!)
    Een cateraar die er voor zorgt dat alles op tijd, compleet, wordt afgeleverd.
    En regelen dat er een team/livestream linkje beschikbaar is.
    Scheelt ook nog eens een hoop gedoe = tijd moeite.
    Oh ja; en zelf afrekenen/betalen/pinnen/ophoesten van de luttele kosten.

    Met jouw talent, inzicht en vaardigheden kan & zal deze potentieel eerste 2020 MBFBBBQ geschiedenis schrijven.
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2020
  8. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik wil best wel wat regelen, ik heb 2 balkons die 1.5 meter ruimte is best wel te doen.

    Ik heb even gekeken wat de luttele kosten volgens het voorstel inhouden.
    Mocht het een remote sessie worden.
    Aan zo'n BBQ pakketje, schijnt een minimum bestelbedrag aan vast te kleven.
    Waardoor bij zo'n xx afleveradressen in totaliteit het toch wel een beetje tikkeltje onverantwoorde uitgave wordt.
    Of tikt iedereen dat voor zichzelf af?

    Een livestream, balkon scene met BBQ dat kan.
    Video groepsschat of dat wel zo verstandig is met al de gekwebbel?
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Bij alle briljante ideeën moet er uiteraard eerst even door de betrokkenen worden nagedacht hoe zoiets in de praktijk wordt uitgewerkt, vandaar dat de meesten nog steeds stil zijn.

    Volgens mij is het niet nodig, dat er een menu wordt samengesteld. Het lijkt mij, dat een ieder wel kan zorgen voor z'n eigen hapklare brokken en voldoende HJ of een ander voorkeursvocht om deze weg te spoelen. Uiteraard is het wel handig om een gezamenlijke datum en tijd af te spreken, anders werkt het niet lekker en zit een ieder in z'n eentje te kanen en tegen zichzelf te lullen. Hoe dat videoconferencing in z'n werk gaat weet ik niet, maar dat hoef ik dan ook gelukkig niet te organiseren. Uiteraard moet zoiets wel met een chat, anders is het maar een stille boel. Voor het geval ook Burpmans mee doet kunnen we daarbij het geluid wat zachter of geheel uit zetten als hij aan het woord is, wat vermoedelijk betekent, dat het in 90% van de tijd uit staat, maar zulke details kunnen de pret niet bederven. Dus.................wat vinden de andere MBFB-Bewoners er van?
     
  10. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Nou, daar zul je zelf toch wel wat voor nodig hebben, beetje afhankelijk van het aantal deelnemers Whatsapp of Skype.
    Je moet dus wel zelf zorgen voor de hardware en daar bedoel ik niet de malse stukken steak mee die op de BBQ door gegaard zijn tot zwartgeblakerde blokjes kool.:D
     
  11. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Die datum kan sowieso niet in Mei liggen want tot die tijd is onze* volwassen vriend Hobby nog veel te druk met mij negeren. Daarnaast is het niet helemaal handig als ik moet gaan barbecuen op een olieschuit.

    *niemand
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Bij de meeste online video-conference-dingen kan de 'organisatie' van het feestje bepaalde lieden 'muten' oftewel zorgen dat hetgeen zij uitslaan aan klanken voor de rest 'niet hoorbaar' maken.

    Dat is iets anders dan 'onverstaanbaar maken'; sommige lieden zijn van zichzelf al onverstaanbaar.
    Maar dat terzijde.
    Ik zie dus voordelen.
     
  13. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Oh kunnen we Burpmans ook uitnodigen.... :bye:
     
  14. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Ja, dat kan. Ik zie de meerwaarde niet, maar het kan....
     
  15. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ik ook niet.
    Het gekwebbel kan ik heel goed een plaatsje geven maar dat low en slow gaat gaat weer zo lang duren. (wel prima te knagen, dat dan weer wel)

    Ik ben er van overtuigd dat Hobbyist dit heel erg goed kan organiseren
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als iedereen volgens het voorstel van Jan, zelf voor de brokjes, drank en BBQ wil zorgen.
    Dan hoeven we alleen een datum/tijd af te spreken en een inventarisatie te houden wat voor soort videoconferencing spulletjes iedereen ter beschikking heeft.

    Ik heb zelf wel wat BBQ coaching nodig dus vanaf de prairie wordt er zo wie zo een BBQ mee kijk stream live gezet.
    Waarschijnlijk toegankelijk via jouwbuis.

    De uitnodiging voor de inventarisatie komt één dezer dagen en ja ook spuitgast 1 die tijdelijk tot eind deze maand in een lock-out situatie zit, wordt hierin niet vergeten.
    Dat tie niet mag BBQen op de No Smoking boot, is heel logisch in Australië hebben ze extreem veel ervaring met plantjes en vuur, dat geef een behoorlijke fik.
     
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Een goed gastheer rekent zijn gasten geen kosten en al helemaal geen zorgen.
    Het is echter een bizarre tijd, die mogelijkheden biedt die eerder schier onmogelijk leken.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2020
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Met de videoconverencing MBFBBQ bespaar je de reiskosten uit.
    De besparing kun je prima investeren in de brokjes en drank.
     
  19. Christian Westerink

    Christian Westerink

    Lid geworden:
    17 sep 2019
    Berichten:
    664
    Locatie:
    De Berg
    Het is te hopen dat het vlees op de barbecue net zo dood is als de stilte hier wanneer Hobby een digitale barbecue probeert te organiseren
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Stilte is niet dood. Stilte is het ontbreken van(extern) geluid. Het moment dat je niets anders hoort dan het ruisen van je bloed in je eigen oren.
    Da's niet hetzelfde als 'het ruisen van je bloed uit je eigen oren', want dat hou je op dan duur niet vol en breekt de eeuwige stilte aan.
    Nou ja, da's ook weer niet waar... De mazzelaars gaan naar de hemel, de boefjes naar de hel.
    Wat meteen de reden geeft waarom Burpmans voorstander is van 'low & slow': De schurk is gewoon aan het oefenen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina