De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Als zoon en schoondochter elk hun eigen slaapkamer willen kun je dat vijftal wel vergeten...
     
  2. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Van wat ik me er van herinner ging het niet om het samen slapen, maar om het samen wakker liggen, dus...
     
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Samen slapen, samen wakker liggen...
    Wordt het niet eens tijd dat onze interim MBFBmanager de goegemeente eens even flink wakker schut?
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Eerlijk gezegd vind ik het wel lekker rustig zo. Dus nee, ik ga niet aan de goegemeente schudden, ik kijk wel uit. Straks vliegen onze brandweerlieden elkaar weer in de haren, plaatst His Puffnes weer allerlei extra hekjes of andere obstakels en begint er weer één of andere malloot onverhoeds te zwaaien.

    Dus nogmaals nee, ik ga me lekker op het opa-schap voorbereiden, dat volgens de berichten nu echt aanstaande is. Het zal tijd worden!
     
  5. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Dat klinkt als een vooraankondiging van het pensioen.
    Na al de jaren wellicht verdient.
    Heb je het "lab" ook al voorbereid voor de functie van kinderdagverblijf?
    Dat is een zware functie waar vaak te gemakkelijk over wordt gedacht.
    Er is niet voor niets een groot gebrek aan. ;)

    Zonder bezielende leiding loopt de Berg leeg, dus er zal een nieuw slachtoffer moeten worden voorgesteld.
    Wordt het Duke Puff? Hij heeft die gelegenheid eerder gekregen en feitelijk nog steeds in functie.
    Wordt het Roel? De wijze die altijd ergens een scherpe mening over heeft.
    Wordt het Brutus de technocraat? Die we zelden op een ongelijk kunnen betrappen.
    Wordt het onze, ooit briljante jongeling, Botter? Die inmiddels als schipper zijn uiterste best doet niet aan lager wal te raken?

    Of wordt het onze allesweter, Hobbyist.?
    Hij weet bijna alles en/of is erg goed in Googelen als hij het even niet weet.
    Hij behoord inmiddels in ieder geval tot de club die niet meer anoniem op het forum aanwezig is, wat enige controle op exorbitante uitspattingen biedt.
     
    Laatst bewerkt: 30 sep 2020
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je vergeet nog, dat we ook nog een zelfbenoemde minister van binnen- en buitenlandse MBF-Bergzaken hebben. Die is al gepokt en gemazeld in het politieke bedrijf en dat is natuurlijk wel een voorwaarde om hier op de Berg het voortouw te kunnen nemen.

    Dan is er nog de vraag of we de nieuwe kandidaat laten solliciteren of dat we op voordracht gaan werken.

    Wie gaat er deel uitmaken van de kiescommissie? Er dient natuurlijk wel een ballotage plaats te vinden.

    En dan ook nog het probleem als er twee kandidaten opduiken. Gaan we dan verkiezingen houden? Laten we ze dan met elkaar in debat gaan met het risico, dat ze elkaar al typend interrumperen?

    Gaan we Maurice dan uitnodigen om de polls te verzorgen?
     
  7. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Graag niet op de voorgrond.
    Als de lapjes vlees op de BBQ gaar zijn, dan gewoon ff komen brengen.
    Beide.:)

    Als het een technische vraagstukje is, wel of niet modelbouw gerelateerd, als er spanning en stroom mee gemoeid is en ik heb er ooit in de praktijk mee te maken gehad.
    Is de kans vrij groot dat ik wel wat meer weet van de hoed en de rand.

    Ik zal een recent item ff aanhalen waar in de reactie geen Google is gebruikt.

    iMSB uit Zwitserland heb ik een zender van Multiplex zitten.
    En in een kastje van Graupner.

    imsbhott.jpg
     
  8. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Na jaren van afwezigheid dacht ik weer eens op zoek te gaan de MBFB. Tot mijn blije verrassing duurde het niet heel lang voor ik hem gevonden had. Blijkt er ook nog steeds wel de nodige activiteit op de berg te zijn. Mijn dag kan niet meer stuk.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je hebt er anders wel aardig was gras over laten groeien om hier weer eens een kijkje te nemen. Jemig!

     
    Laatst bewerkt: 1 okt 2020
  10. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Ik heb een tijdlang andere prioriteiten gehad. Ander werk, verhuizen, nieuwe relatie.... Nu weer tijd voor leuke dingen zoals de MBFB
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dus samengevat: ander werk is niet leuk, verhuizen was niet leuk, nieuwe relatie is niet leuk, MBFB is wél leuk :confused:.......

    Mij zal je geen commentaar horen leveren :weetnie:.
     
  12. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hou hem maar in de gaten, hij wil jou stokje overnemen als je op de Berg met pensioen gaat.
     
  13. Flying Davy

    Flying Davy

    Lid geworden:
    20 jul 2006
    Berichten:
    738
    Locatie:
    Vleuten
    Verhuizen is nooit leuk, wat een #*^werk blijft dat toch altijd. Nieuwe werk is geweldig, daardoor alleen weinig tijd voor modelbouwen en de berg. Net zoals een nieuwe relatie

    Ik hoef geen stokje over te nemen hoor, dat gras op de berg was altijd al meer dan genoeg werk...
     
  14. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Dus door je nieuwe werk heb je nergens tijd meer voor. Wat kom je dan doen ? Even zwaaien net als Burp ? Nou bij deze dan :bye:
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    D'r wordt door FD niet gezwaaid.
    Dat heeft hij ooit een keertje gedaan, maar toen had hij z'n gereedschap nog in handen.
    Een messcherpe zeis.
    Gevolg: 2 argeloze bezoekers op de HSeH (Haastige Spoedeisende Hulp) van het Sankt Petrus Krankenhaus unter am Berg.
    Nu is haastige spoed nooit goed, dat weten we allemaal, maar de afdeling HSeH van een ziekenhuis wat zich Sankt Pertrus noemt...
    Volgens onze Katholieke broeders en zusters is hij de man die de wacht houdt voor de hemelpoort.
    Need I say more?

    Maar goed, das war einmal, wie die Deutschen sagen.
    FD: welkom terug.
    Nieuwe relatie? Proficiat en tééééring.... Nóg minder tijd om te modelbouwen.
    Ik hoop dat jullie gelukkig zijn samen.

    Meld je het even als je opa dreigt te gaan worden? Da's hier goed gebruik.
    Niet dat ik op zaken vooruit wil lopen, maar het is wel zo fijn als iedereen elkaar een beetje op de hoogte houdt van aanstaande gebeurtenissen.
    Botter, aka Christian vergat dat nog wel eens waardoor we plotseling geconfronteerd werden met een foto van een (best wel) knappe bruid met een of andere zoetwaterschipper ernaast.
     
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Voorlopig is 't ie nog wel even zoet met het achterstallig onderhoud van wat ooit een matje Queens gras was.
     
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Nou... Dat waag ik te betwijfelen.
    Nieuw huis, nieuwe relatie, nieuw werk... (niet in volgorde van belangrijkheid overigens)
    Gelukkig vlieg ik niet, anders zou ik 'm achter z'n vodden zitten om als de bliksem eens een mooi grasmatje te maaien t.b.v. het BMV (BergModelVliegveld)...
     
  18. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hekje er om?
     
  19. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    En zeker het hekje weer dicht doen. Voor je het weet waait er weer van alles over de Berg.
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Mag best een flink hek zijn. En als de lengte lang genoeg is maakt de hoogte ook weinig uit.
    Zo ongeveer de afmetingen die FD gewent is/was om te vliegen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina