De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.382
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Of je het gemist heb weet ik niet, maar een beetje handelaar heeft in deze tijd wel een soort bezorgservice. Misschien wel zo één met een kist voorop de E-bike.
     
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Helpt de zuivere zuurstof niet meer voldoende?
    Die 78% stikstof in de ademlucht kun je gerust buiten sluiten, daar heb je helemaal niets aan.
     
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Klopt.
    Een beetje Brabander schijnt erg bedreven in de handel, hoewel niet altijd eenvoudig in de boeken te volgen.

    En nee. Dat is geen aanbeveling voor de functie van interim interim Bergbeheerder.
     
  4. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Jawel, maar gisteren en vandaag zijn volgens mij off-days. Morgen zie ik bij de fysio wel of alles nog op peil is.
     
  5. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Is er dan verschil?
     
  6. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Je moet natuurlijk niet denken, dat het in het echte leven hetzelfde gaat als op de MBF-Berg. Dat ligt o.a. aan de mensen, waar je mee omgaat. Een bemoedigend woord doet bijvoorbeeld al wonderen.

    Inmiddels bleek bij de fysio, dat ik nog steeds helemaal het mannetje ben. Het ging zelfs beter dan de voorgaande weken, dus de mini-inzinking is weer achter de rug. Alleen de linkerarm werkt nog niet prettig mee, maar daarover heb ik het strak wel met de reumatoloog. Nu gebruik ik die eigenlijk alleen maar om in m'n neus te peuteren, dus echt belangrijk is 't ie niet.
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Met je linkerarm in je neus peuteren??? Potverdrie, ik dacht dat die leuke juffrouw met dat minder leuke wattenstaafje tijdens de Covid-test al aardig tekeer ging, maar met je arm?
    Nu heb jij natuurlijk best wel een grote neus, want je steekt 'm overal in, maar...
     
  8. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Is dit iets voor je?

    upload_2020-10-29_17-15-19.png

    Ziet er niet alleen stoer uit, maar het scheelt ook een heleboel gepuf.
    En gewoon de accu laden i.p.v. de zuurstof fles wisselen.

    Als je het vriendelijk vraagt zal een volautomatische neuspeuter-ondersteuning ook wel tot de mogelijkheden behoren.
    Andere mogelijke ondersteuningen, die mij zo even te binnen schieten, zal ik voor mij houden om Puf niet teveel te belasten.
     
  9. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou Tommy, ik weet niet hoe jij dat doet, maar ik heb toch echt m'n arm nodig om de wijsvinger in positie te brengen. Tja, en als jij al onder de indruk bent van de wattenstaafdame: ik had deze week al twee lieftallige prikdames aan m'n armen hangen en als ik m'n fysiotherapeute zie merk ik nog steeds, dat ik een jongetje ben. Daarnaast heeft m'n reumatoloog zojuist telefonisch beloofd, dat zijn assistente volgende week m'n linkerarm zich zal leren gedragen en tenslotte kijk ik nog steeds graag en vol liefde naar m'n duifje. Kom dus maar niet opnieuw opscheppen, dat er een wattenstaafdametje aan je lijf heeft gezeten.

    Dat ziet er inderdaad stoer uit, maar wat doet het precies? Is het een elektronisch looprek of zo'n vlieggeval? De rode knop op de borst lijkt op die aan mijn labtafels zitten (door mij bescheiden als werktafels of bureaus bestempeld). Als je er op drukt gaat alles uit, dus daar sta of hang je dan.
     
  10. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Ik denk niet dat je het vliegen zou kunnen noemen, vallen gaat je wel lukken.
    Elektronisch loop(of wat dan ook)rek, lijkt me wel een goede beschrijving.
    Het doet wat jij wilt met de geringste inspanning.
    Gewoon een voorbeeld, de techniek is uiteraard al jaren verder.

     
  11. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Dat noemt men ook wel een "exoskelet", maar dat terzijde.

    Wees dan eens duidelijker! Weliswaar denkt Puf in plaatjes, maar als ik jouw teksten soms lees denk ik acuut in MP-4tjes.

    Dat zal best.
    Ze zullen je wel met 'meneer' hebben aangesproken.
    Ik kan me voorstellen dat dat een nogal grensverleggende ervaring moet zijn geweest.
     
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Sinds wanneer denk jij weer? Gezien je leeftijd zou ik eerder verwachten, dat je in cassettebandjes zou denken.

    Inderdaad, in deze contreien wordt er nog wat aan opvoeding gedaan. Spreken ze jou nog steeds aan met 'knul'?
     
    Puffin vindt dit leuk.
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Of deze vraag is niet realistisch, of er staat een behoorlijke typefout.
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2020
  14. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Weet jij met wie hij allemaal om gaat? Misschien zijn die nog veel ouder. Of bedoel je, dat die k en de n verkeerd staan en door één letter vervangen moeten worden?
     
  15. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    De laatste die dat deed was Frederik van Gendt uit Uden, onze stoom- en messingtovenaar.
    Heb je goed onthouden!
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja dat ouwe geheugen werkt nog wel bij de a.s. opa.
    Maar dat huidige korte termijn geheugen tjonge jonge jonge.

    Nu is tie enkel dagen geleden 2x buiten de Berg buitenshuis geweest, voor een prikje of 2 en voor de scharnieren.

    Maar de Jägermeister is tie bij de slijterij vergeten mee te nemen.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Typisch een Brabander. Hoort een klok luiden en denkt de klepel op laag water te vinden. Deze jongen is inderdaad vorige week twee keer buitenshuis geweest, één keer naar de huisarts en één keer naar de fysio; bij de gewrichten-man had ik een telefonisch consult. Daarnaast ben ik (eerzaam) gehuwd, dus ik ben niet degene, die bepaalt wanneer er een fles ijs- en ijskoud spul in huis wordt gehaald en vanzelfsprekend doe ik dat ook niet zelf.
     
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.308
    Locatie:
    Noord Brabant
    Dan heb je gewoon vette pech.
    Als ik 3 van deze digitaal in een mandje leg, dat scheelt een postzegel.
    3 in het mandje.jpg
    Het aflever adres niet naar Brabant laat wijzen, maar richting Robbe Technische Dienst Nederland, dan gaat dat spul dus niet de diepvries in.
    Tenminste ik ga er vanuit dat in het gebouwtje, waar de tafels met de rode knoppen staan geen diepvries in aanwezig is.
     
  19. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Nou, laat maar.

    Het is ook geen pech, dat ik niet zelf het beleid over de inkoop heb en/of de inkoop doe. Dat is namelijk gebaseerd op een gecalculeerde risico-analyse. Ons kent namelijk ons. Met het innemen van bier bepaalt mijn maag waar de grenzen liggen, met het innemen van Leibwächter, Jägermeister of ander vrolijkmakend spul doet mijn duifje dat [trefwoorden:wijsheid, het begin, zelfkennis, alle].
     
  20. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Da's toch vreemd. Bij een drankje met zo'n naam zou je toch verwachten dat dit geleverd zou worden in een 'Smartbottle' die, na het programmeren met diverse parameters (zoals leeftijd, geslacht, BMI, lichaamsmaten, uitslag meest recente Coopertest e.d.) zelfstandig een risico-analyse maakt van betrokkene en eveneens zelfstandig bepaalt óf betrokkene überhaupt in staat is om fysiek kennis mag nemen van de inhoud der der fles, zonder meteen als een dronken tor door zijn woon- of verblijfplaats te waggelen.
    En zo ja: hoeveel cc per tijdsgewricht.

    Maar je, dat zal wel weer te duur zijn, dus moet het op de ouderwetsche manier: via 'het Duifje'.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina