De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Harige Hilda?
    Ook dat nog.
    We hadden natuurlijk al Harige Helga.

    Is er hier sprake van een harige dames fetisj, waarvan de voornaam begint met een H ?
     
  2. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Zo te zien wel. Enge boel.
     
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    @Flying Davy, Hoe is het gesteld met het winterklaar maken van de Berg?
    Of ben je alweer gevlogen?
     
  4. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Het is alweer een tijd geleden dat ik hem zag tijdens het vegen van vogel veren bij de struisvogelboerderij. Volgens mij zijn die beesten in de rui. Maar we kunnen er wel lekker een dekbed mee vullen voor die koude nachten.
     
  5. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Struisvogelboerderij waar dan? Van wie? Die k*t kuikens op stelten lopen gewoon overal los rond....
     
  6. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Ja lekker dan, staat hek weer open? Of mogen ze daar lekker loslopen. Beetje freeflight op stelten?
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Hek open..... kan er maar eentje zijn geweest
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Sjongejonge jonge, wat hebben we weer een last van deze lieve, lopende brokjes vlees. Eén mannelijk exemplaar is uitgebeend goed voor meer dan 100kg BBQ-vlees en waar kom je het nog tegen, dat je BBQ-lappies gratis rondlopen? En zeg nou zelf, scharrelstruis is toch het lekkerste dat je kunt hebben. Ja toch, niet dan?

    Bovendien houden ze het gras kort en eten ze ook nog eens insecten. En wie weet eten ze met een beetje training ook nog wel schildpadden. Daarvan is de Berg vergeven en wat voor nut hebben die nou eigenlijk helemaal, behalve dan dat ze dienen als studiemateriaal van onze cursistes?

    Toegegeven, je struikelt nog wel eens over een struis omdat ze zich hinderlijk goed kunnen camoufleren. Iedereen denkt wel, dat ze hun kop in het zand steken, maar waar vind je hier op de Berg zand? Hooguit rond het strandpaviljoen, dat er dit jaar maar verlaten bij ligt. Nee, de Berg is bedekt met gras. Je vindt hier uitgestrekte Bergweiden, geen Alpenweiden omdat de Berg niet in de Alpen ligt, maar wel net zoiets. En wat doet een struis in een Bergweide als hij/zij zich verstoppen wil? Nou dan gaat hij/zij plat op zijn/haar buik in een kuiltje liggen en imiteert een grassprietje. Het gebeurt ook wel eens, dat ze met z'n tweeën in een kuiltje gaan liggen, maar dan imiteren ze niet tweegrassprietjes, maar hebben andere bezigheden. Nou als ze zo bezig zijn met hun grasspriet-imitatie zie jij echt het verschil niet tussen een struis en een spriet en ja, dan struikel je er wel eens over eentje.

    Ik heb daar persoonlijk geen last meer van omdat ik er niet meer kan komen. Het is hier op de Berg namelijk ook vergeven van de hekjes, waarop blijkbaar niemand toezicht houdt en waarover regelmatig wordt geklaagd, dat iemand er weer eentje heeft laten openstaan. Nu is de oplossing daarvoor naar mijn idee heel eenvoudig:................ als er geen hekjes zijn kun je ze ook niet laten openstaan. Misschien is het wel een idee om onze struisvogelherder Niek onze wandelende brokjes te laten trainen op het stuktrappen van die dingen. Dat zou meteen het schrijnende tekort aan aanmaakhoutjes voor de BBQ oplossen. Ik zeg DOEN, dat is zondermeer een winwin situatie.
     
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  9. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.289
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja geef het maar toe, je bent met de rollator tegen een hekje gereden en nu ligt een hekje boven op de rollator en kan Niek het weer voor je oplossen.
     
  10. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    @Niek is al 3 weken zoek en da's best lang in deze tijd van Corona.
    Wellicht is het een goed idee dat onze Berg Inlichtingendienst een onderzoek instelt.
    Ik weet niet of dat schoothondje van Jan zijn reukorgaan nog op orde heeft, laat hem anders ook maar eens op zoek gaan naar deze flinke kluif.
     
  11. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Nou ze hebben inderdaad weinig zand en daar hebben onze struisjes een andere oplossing voor gevonden. 20201117_192415.jpeg
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2020
    Vale Ouwe vindt dit leuk.
  12. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Een imitatie van een plank heb ik ze nog nooit zien geven, maar ik verbaas me nergens meer over sinds Niek ze onder z'n hoede heeft genomen.
    Het klinkt een beetje vreemd voor een hond, maar Deesel heeft de hele dag al een kater, dus die is momenteel niet inzetbaar.
     
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Als je het lief vraagt of wat afleiding geeft met snoepjes, wil een kater nog wel eens loslaten.
    Buck, onze buurhond is er ook al eens niet goed van bekomen.
    Je zou kunnen overwegen tussen beiden te komen, maar ik weet niet of de regulateur voldoende zuurstof door kan laten.
     
  14. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.377
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Als de kater dan loslaat moet wel uitkijken voor de haarbal die hij dan later weer ergens voor je achterlaat. Liggen vaak op de meest vervelende plekken.
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hier ten huize hebben wij met enige regelmaat meegemaakt, dat er een logeerhond tussen een kater kwam te zitten. Vooropgesteld, dat je niet door die hond gebeten wil worden kun je daar beter maar niets aan doen. Die hond heeft er tenslotte zelf om gevraagd en die kater laat alleen maar zien, dat hij met rust moet worden gelaten. Uiteraard moet je het niet zo ver laten komen, dat er bloed vloeit, maar als regel blijft de schade beperkt tot een pijnlijke hondenneus.
    Onze grootste hondentemmer was Flip, een joekel van een kater. Hij was groot, zwaar en breed en liep zelfs breed. Hij was alleen in het dagelijkse leven geen held, de zoon noemde hem daarom een sch**thommel, waarop ik altijd zei, dat hij alleen maar voorzichtig was. Hij was wel een geweldige kitten-opvoeder en toen een hond een keer durfde te grommen naar z'n kleine vriendje omdat die te dicht bij z'n etensbak kwam bleek dat ik gelijk had. Voordat de hond bezwaren kon maken was 't ie de kamer doorgejaagd en zat er een tijger met opgeheven poot voor 'm. Sindsdien liet Flip bij logeerpartijen altijd even zien wat hij dacht van gegrom en geblaf en gelukkig werd dat door de honden altijd gerespecteerd.

    Hier een foto van Flip en Binkie:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2020
  16. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ìk zie het. Flip heeft zijn flenterpoot reeds klaar voor een aanslag om Binkie te verdedigen.

    Onze Niels, die buurhond Buck wat wijze lessen leerde, is al 2,5 jaar niet meer onder ons.
    En buurhond Buck heeft inmiddels de regie over het gedeelde erf over genomen.
    De katten en pakjesbezorgers zijn ernstig onder de indruk en vluchten vaak naar binnen of blijven in het bestelbusje.

    'T is een lobbes waar je geen ruzie mee moet krijgen. Een kop zo groot als tijger.
    Bijna elke dag als ik thuis kom, staat hij op zijn deel van het erf te blaffen en te kwispelen.
    Ik loop dan naar hem toe, en dan gaat die mafketel op zijn rug liggen zodat ik even met hem kan knuffelen. Bijzonder.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2020
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Heeft iemand de Berg gesloten, of liggen de mondkapjes nu ook al over de toetsenborden?
     
  18. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Afgesloten? Lijkt me sterk...
    De hekjes staan nog steeds open.
    Maar wellicht blijft men binnen omdat die struisbeesten weer eens rondrennen.
    En meer dan een (1) persoon bij de slijter binnen wordt niet getolereerd.
    En aangezien de slijter zelf altijd aanwezig is.... Dan de Beerenburg maar laten apporteren door Deezel.
     
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Geen idee over bezoekers slijterij, flesje desinfecteer bij ingang is wel steeds leeg....
     
  20. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Al dat gezeur over die struisbeestjes. Roel en overige aanwezigen: denk eens hierover na:

    Struisvogelvlees bezit geen ammoniak zouten en is zeer goed voor mensen die reuma of een allergie hebben. Ook is het vlees zeer rijk aan linolzuur en omega 3 vetzuren, die zeer ondersteunend zijn voor hart en bloedvaten. Verder zet het vlees geen vet aan, waardoor de lenigheid wordt verbeterd. Het is dus goed voor mensen die sport beoefenen. Struisvogelvlees bevat betacaroteen wat goed is voor uw huid en is rijk aan calcium wat uw beenderengestel ten goede komt. Stuisvogelvlees bevat de meest natuurlijke aminozuren en geen vet en is zo een zeer mager vlees met toch hoge voedingswaarden. Verder bevat het vlees geen medicijnen en scheikundige stoffen die hart en bloedvaten aantasten. Kortom, een smakelijk lapje vlees wat ook nog eens goed is voor uw gezondheid.

    Soort vlees Prijs per ons

    Struisvogel superbiefstuk (filet) € 3,95
    Struisvogel biefstuk (steak) € 3,60
    Struisvogel stoofvlees € 1,80

    Kijk, het kost wat, maar hier loopt het gratis rond.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina