De Berg is van Jan!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Roel van Essen, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    Hmmm... Wij (mijn boers, zussen en ondergetekende) waren altijd dolblij als een van ons weer eens verkering kreeg.

    Dan wisten we namelijk zeker dat het prille stelletje de zondagavond-afwas voor hun rekening namen.
    Dat was namelijk de enige manier om tijdelijk en plaatselijk onder het ouderlijk toezicht uit te komen.
    Je vriendje/vriendinnetje mee naar boven nemen, daar staken mijn ouders (en met name mijn moeder) een nogal rigoureus stokje voor.
    Met z'n tweeën afwassen kon nog nét, maar dat was de enige privacy die de tortelduifjes kregen.

    Het is dus een optie... Wedden dat Anouk + vriendje plotseling heel veel belangstelling voor de afwas hebben?
    Kost wat inspanning natuurlijk, want de rest van de dag moet je ze vreselijk op hun huid zitten, maar je hoeft niet meer af te wassen.
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik heb er alle vertrouwen in dat ze een samen momentje krijgen van totale afzondering.:D
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2021
  3. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Oh wat leuk een Smurfenhuisje:D
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2021
  5. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
    BLUF: (Bottom Line Up Front)
    't was gezellig.

    De Managements-samenvatting:

    Personeel:
    Goed en uiterst gevarieerd gezelschap, inclusief beheerders camping, mede-Ger-bewoners en ex-Ger-bewoners, zoon-zonder en dochter-met-vriendje, uiteraard de bijna-jarige gastheer-met-vriendin, moeder-van-gastheer-met-vriendin, een door techniek bevangen Brabander en een mede-betuwenaar-met-snor. Als ik iemand ben vergeten: sorry.

    Logistiek:
    Goed georganiseerd. Diverse gasten werden aan het werk gezet om de spiezen op ambachtelijke en autistisch verantwoorde wijze van vlees, kip, paprika, ui, paddo's en ander eetbaar spul te voorzien.
    Aangezien huilen emotie is en ik emotie uitstekend kan uitschakelen, rustte op mij de taak om uien te pellen en te snijden. Geen probleem.
    Dochterlief werd veroordeeld tot het snijden van stokbrood, bij welke arbeid zij nauwlettend in de gaten werd gehouden door Bowie, de Labrador des Gers.
    HJ ontkurken was 'zelfbediening'.
    Er waren salades (da's groenvoer), diverse sauzen, kortom: voor ieder wat wils. En er was genoeg over. Of de gastheer (naar Bijbels gebruik) na de maaltijd nog 12 manden met overgebleven voer kon vullen, weet ik niet, maar vanochtend, tijdens het nuttigen van het ontbijt werd geopperd om vanavond wéér te BBQ'n. Heel vervelend natuurlijk.

    Verloop van de plechtigheid:
    14:55 was ik ter plekke; diverse andere lieden hadden toen al een HJ voor zich staan. De gastheer formeel gelukgewenst met het feit dat hij wéér een jaar heeft volgemaakt en hem de ondertussen bekende fles met "Famous Grouse" overhandigd.

    De theeceremonie bleef dit jaar achterwege; ik wilde zijn reputatie niet helemaal de grond in boren. Eck en Wiel ligt nl. in de Betuwe, da's een nogal laag gelegen locatie. Als je daar gaat boren, prik je wellicht een dijk lek, en aangezien de Rijn dichtbij is, heef dat zo z'n risico's. Boven woon ik in dezelfde Betuwe, ik wil ik liever niet dat mijn optrekje ook onder water staat.
    De diverse lieden die later erbij kwamen hadden om onverklaarbare reden ook allemaal een fles van het een of ander bij zich. Vreemd, aangezien de gastheer niet over een wijnkelder beschikt, maar goed.

    Eenmaal met het vuur onder de BBQ's aan werd er lekker gesmikkeld en als er niet gesmikkeld werd, werder wel gedronken. Bleef dat achterwege, werd er wel gepraat. Vuurkorven en -schalen zorgen voor een aangename temperatuur; hard nodig aangezien de buitentemperatuur snel zakte toen de zon achter de horizon verdween.
    Gedurende de middag en avond diverse goede gesprekken gehad met o.a. de moeder, de vriendin, de dochter en zelfs de zoon van het feestvarken. Altijd handig om materiaal te hebben waarmee we hem ooit eens kunnen chanteren. Ook de nieuwe eigenaars van de camping bleken lui te zijn die wel te pruimen waren; de sfeer op de camping was in ieder geval een stuk beter dan de vorige keer toen ik er was, nu een half jaar geleden.

    Nachtrust
    Gastheer had, samen metkinderen en 'vriendje van' een Tipi opgezet die voldoende ruimte bood voor een man/vrouw of acht om te meuren.
    Daarnaast een ander type tent, waar dochter en vriendje van een plekje in vonden.
    Hobby en ik hebben dus in de Tipi geslapen; ik mocht een nieuw type slaapzak van Zijne Majesteit uitproberen. Lekker warm, maar ik moest alleen iets improviseren waardoor de inademingslucht wat warmer werd. Was je bijna in slaap, ademde je in, werd je meteen wakker van die kouwe lucht in je longen. Irritant. Uiteindelijk van een van de mouwen van mijn trui een soort snorkel gemaakt, waardoor ik, met mijn hoofd in de slaapzak, via de mouw verse, maar vooral ook wat opgewarmde lucht tot mij kon nemen. Een trucje, ooit geleerd tijdens een wintertraining bij het Korps Mariniers.
    Op enig moment hield Hobby ook op om me te vertellen over zijn elektrotechnische avonturen in Braboland, dus nam ik gemakshalve maar aan dat hij sliep of pogingen deed daartoe.

    Ochtend
    Rond 08:00 werd ik weer wakker door allerlei fauna die om me heen lawaai liep te maken. Uiterst irritant, zeker na een zware avond. Dochterlief-en-vriendje-van betrapte ik op het doen van de afwas: prima!
    20210425_102230.jpg
    Vervolgens gingen zij pannekoeken bakken.
    Dankzij de waarschuwing van de gastheer dat een poging om een pannekoek te veroveren zo ongeveer gelijk staat aan een nogal gewelddadige poging tot zelfdoding met enige hulp van dochterlief (en waarschijnlijk dus ook van 'vriendje-van') heb ik daarvan afgezien.
    Gelukkig ging zoonlief even later over tot het bereiden van gebakken eieren met speck (waarbij de 'c' facultatief is).

    Disclaimer: Ondanks dat hier een foto bij staat waar Hobby binnen een straal van 50 cm van een gaspit staat, moet ik verklappen dat de suggestie die hier gewekt wordt (Hobby verzorgt het ontbijt) absoluut onjuist is!
    20210425_113342.jpg

    Na het ontbijt, met de laatste gasten vertrokken, hebben de gastheer en ondergetekende het festijn nog even geëvalueerd onder het genot van een kop koffie. Resultaat: zie boven.
    Daarna met een voldaan gevoel de Volvo aangetrapt en me een aantal kilometer oostwaarts verplaatst, alwaar ik uiteindelijk een echtgenote en blonde Lab aantrof die blij waren me weer te zien.

    Met de mij kenmerkende bescheidenheid laat ik een beschrijving van 'voorval 2.0' aan de gastheer over.
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2021
    Puffin vindt dit leuk.
  6. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    A91BE420-2E9A-41BD-8375-08307AE05A11.jpeg
    BBQ deel 2...... de restanten “groen meuk” heb ik aan andere camping bewoners gevoerd...

    ...van enig voorval heb ik geen actieve herinnering althans niet in de categorie van voorval 1.0 vrij logisch want een aantal betrokkenen van toen waren nu NIET aanwezig... maar dat terzijde.... Het is me ook niet bekend of er iemand (nog) denkt aan een vervolg....

    Roel bedankt voor het skippen van de thee ceremonie....
     
  7. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
     
    Puffin vindt dit leuk.
  8. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hieronder zal best wel een leesbaar iets tussen staan.
    Duke Puff, nog vele jaren.

    gefeliciteerd.jpg
     
  9. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    En alweer een jaar geleefd buiten een bloemkoolwijk.
    :beer:
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2021
  10. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Jan gefeliciteerd..... hoe laat tafel 4?
     
  11. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hieronder zal ongetwijfeld een leesbaar iets tussen staan.
    Jan, nog vele jaren.

    kaartje.jpg
     
  12. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
  13. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Sssstttt...stil nou.
    Ze slapen de roes nog even uit.
     
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
  15. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    He....wat???
    O ik dacht er iemand wat zei.
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
  17. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.638
    Locatie:
    Betuwe
  18. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.303
    Locatie:
    Noord Brabant
    Lees wie het post.
     
  19. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
  20. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Zie je wel hoorde ik het toch goed. Ze zijn weer wakker.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina