de besturing

• Topicstarter Topicstarter jasper08
  • Startdatum Startdatum
J

jasper08

Guest
Hallo luitjes ik ben een gaan zoeken op internet voor de besturing voor mijn boot de Cedar M-Klasse en ik ben uitgekomen op een Futaba Attack zender met een ontvanger(ook futaba weet alleen niet welke) 2 servo's S3003 weten jullie of deze set voldoet voor mijn boot??
als iemand voor mij met wat meer M-klasse ervaring er voor mij er naar zou willen kijken bedankt alvast

Groeten JAsper

hoi jasper :lol: :D

ik ben ook van plan om een rc zeilboot te bouwen en ik heb nu de onderkant en de zijkanten al gemaakt daar doe ik katoen over heen met 2 komponenten lijn zou dit werken of moet ik een andere methode gebruiken ik hoop dat jij/u het weet :?

bedankt alex

Jasper,

Een futaba attack (ook gekend als Futaba 2ER) is de meest basis zender die je kan vinden. 2 kanalen, dus 1 kanaal voor het roer en 1 voor de zeilen te regelen. Kan in principe prima volstaan. (ps, bij deze zender wordt normaal de futaba R122JE ontvanger meegeleverd)

De S3003 is zowat een standaard servo van futaba, prima geschikt voor je roer, maar voor het regelen van de zeilen lijkt hij mij iets aan de lichte kant, als ik de afmetingen van een M-klasse bekijk. Daar zou je beter een iets krachtigere zeilservo voor kiezen.

Typische zeilservo's zijn

Futaba:
S3801: 11,1 kg/cm stelkracht
S3802: 8,7 kg/cm stelkracht
S5801: 7,7 kg/cm stelkracht (=winch model)

Hitec:
HS765HB: 11,0 kg/cm stelkracht
HS815BB: 19,8 kg/cm stelkracht
HS785HB: 11,0 kg/cm stelkracht (=winch model)

Ter vergelijking: de standaard S3003 servo heeft een stelkracht van 3 kg/cm!

oke dankje wel ik heb even op google gezocht en ik heb net ook even gebeld naar de leveransier er van en ik heb een heleboel info gekregen over hoe ik het moet instaleeren en zo en ik aan jou´n info heel veel gehad want, ik ga namelijk zelf een ziel booooooootje bouwen (duimen dat het lukt) en ik hou je op de hoogte

bedankt alex

Back