De bouw van de Carson 1:14,5 trailer (item 907005)

• Topicstarter Topicstarter Grobbe Racing
  • Startdatum Startdatum
Zo vandaag even een klein begin gemaakt om de poten even aan het chassis te monteren, en de achterbalk er op te zetten, alleen even omdat het aluminium eerst in de grondlak gezet moet worden voordat de normale lak er op komt.
Alle aluminium delen laat ik even in een spuiterij behandelen omdat gewone grondlak niet hecht op blank alu, dus dit moet ik even uitbesteden. Daarna kan ik het chassis in de grond verf zetten en zwart spuiten, en de achterbalk wit.

De onderbak die erbij geleverd is, hebben ze van abs gemaakt, en ook nog van een zeer slechte kwaliteit ook, alles moet gelijmd worden, maar het is een best gewicht als ie klaar is, en ik vindt het helemaal ook niks en zal deze ook niet op de trailer plaatsen, Hiervoor ga ik zelf 1 maken van Mdf, die wordt dan veel strakker en mooier en daarin kan dan wel gewicht, aangezien ik de stroomvoorziening van de trailer hierin wil hebben, en dat gaat in dat gelijmde ding niet lukken, en het ziet er nog niet uit ook. Dus even een oponthoudje maar ik wil alles piekfijn hebben. De trailer verlichting wordt namelijk met infrarood, dus een eigen voeding in de trailer, aangezien de tamiya trailer verlichting niet voldoet met die paar lampjes, kan ik straks net zoveel verlichting erop bouwen als ik wil.

Maar nu even naar Duitsland, waar ik naar Geralds Lackierderei ga in Emlicheim, klinkt een eind weg, maar aangezien ik aan de grens woon is dit maar een paar minuutjes, en meestal is het dan begin volgende week ook weer klaar, en kan ik beginnen de delen te spuiten.

voorplaat.jpg
Mega dikke voorplaat van 10 mm dik.
Verlichtingsbalk.jpg
Eerst even gemonteerd zodat het chassis makkelijk behandeld kan worden.
Framemetaluminiumpoten.jpg
Gave dikke poten van aluminum.
palletbak.jpg
Onderbak, klaar voor de prullebak.

Vandaag een begin gemaakt met mijn "nieuwe"onderbak aangezien ik de bijgeleverd niet goed en mooi genoeg vindt, eerst wilde ik deze van mdf maken maar dan wordt ie te dik, dus toch even in de schuur tussen de verzameling materiaal gekeken en daar lag nog genoeg kunststofplaat om één te maken.
Ik heb alles op de afkort zaag gezaagd, zodat het er allemaal super strak uitziet, en hoef er zelfs niet meer aan te schuren. De zijpanelen zet ik met het dunste aluminium hoekprofiel aan elkaar, zodat de hele bak er strak uit ziet, dus niet zoals de standaard bak die je helemaal moet plameuren om deze strak en mooi te krijgen.
De delen lijm ik aan elkaar met constructie lijm, zodat er geen schroefjes aan de buitenkant zichtbaar zijn, dus nog een mooiere afwerking.
Om de kleppen te scharnieren heb ik miniscuul kleine scharniertjes van 2 kleine houten kistjes gesloopt, omdat ik ze zo klein niet kan vinden in een bouwmarkt.
Deze worden ook met constructie lijm op de bak gelijmd. De bak ziet er echt een stuk beter uit dan de bijgeleverde bak van Carson. Als ik deze volgende week in elkaar heb gelijmd, kan die ook gelijk worden gespoten. Volgende week plaats ik wat foto's van mijn nieuwe bak.

(Wordt vervolgd) :wink:

Back