De bouw van een Damen Shoalbuster type 2208 de Herman

hoi Tom en Bert ziet er ook goed uit net zo mooi als die van Tom.

en welke naam komt er op die van Bert??

groetjes, Brandaris

Shoalbuster

Hallo brandaris

Die van mij krijgt de kleuren van Fairmount.
En krijgt de naam Fairmount-B om dat ik straks met de Fairmount expedition ga maken
1:50 van daar
MVGR Bert

Laatst bewerkt:
Zo afgelopen zondag nog eens in alle rust proefgevaren met de Baloe...

Baloe2.jpg

Baloe1.jpg

Baloe6.jpg

nadat de motoren weer goed warm waren gedraaid, mocht er weer wat meer power gevraagd worden..
Baloe.jpg

ook achteruit wil ze wel....
Baloe3.jpg

en nog wat detailfoto's
Baloe5.jpg

Baloe4.jpg

Tom Boere

Hoi Tom, het lijkt wel of ze zich ingraafd als je achteruit draaid !
Hou je alles wel droog binnen ??
Wel spectaculair hoor gaaf!!

groetjes, Brandaris

Lijkt wel, man ben bang als ik nog iets langer achteruit doordraai ze zichzelf onder water vaart....met een gangetje uiteraard dat weer wel :cool:

Maar geen last van water binnenin, heb wat ervaring om schepen Boere proof te maken.

Tom

Effer

Hoi Tom,
Van welk materiaal is de kraan gemaakt? Je bent een beetje summier, nog wat foto's tijdens de bouw van de kraan?
Resultaat is trouwens schitterend
grt
De zeiler

Hallo Tom,

Afgelopen donderdag morgen heeft de Baloe, de André-B en Sea Alfa geassisteerd als achterboot bij binnenkomst van het rig Sea Worker in IJmuiden.

André-B met de Sea Worker, de Baloe als achterboot (alleen de kop is te zien) en de Sea Alfa volgde om bij het afmeren in de zij te kunnen duwen.

hallo tom je hebt een heel mooi scheepje gemaakt mijn complimenten ,hoe heb je het achterdek dichtgemaakt? ben daar wel erg nieuwsgierig naar,want er komt wel een hele hoop water op!! walter

Andre,

dank je voor de serie foto's, leuk om te zien.

Walter,

Het houten dek zit gelijmd op een aluminiumplaat van 1,5mm, deze zit met siliconenkit vast op het dek, in het dek zitten weer luiken welke ook gekit zitten, kortom in noodgevallen bereikbaar en toch waterdicht, ja ze gaat als een speer....

Tom Boere

Back