De bouw van een Inspira F3J in hout, 4,5 m

Hoi, deze week van Winfried een paketje balsa ribben ontvangen. het zag er allemaal prima uit. gezien het late moment in het Bouwseisoen en een aantal projecten die nog niet af zijn denk ik dat de aanvang voor de bouw van deze zwever pas aan het einde van het vliegseisoen gaat starten.
Ik ben wel zeer enthousiast en benieuwd.:yes:

Winfried, nogmaals bedankt. het gaat toch over zo'n 64 ribben en nog ribben voor het stabilo

Inspira

goedenmorgen Winfried,

kun je nog wat melden over de stand van zaken met betrekking tot de freesdelen?

Ik lees wel

Bedankt alvast

groet
Peter Verhulst

Hoi Allemaal
Ik loop vanwege zakenlijke werkzaamheden (beetje veel weg) helaas een beetje achter op schema.

Komend weekend heb ik weer twee setjes af, de week erop de laatste twee.

Ik kan nu even niet bij het lijstje met personenen die een setje hadden aangevraad, dat wordt woensdag pas weer.

Sorry voor de vertraging....

GrWinfried

Inspira

Alsjeblieft Winfried,

ga je svp niet lopen verontschuldigen, dat is toch nergens voor nodig?
Ik denk dat ik namens iedereen spreek die een setje bekomt, dat wij allang blij zijn dat het zo kan/gaat.

En zaken gaan voor, geen idscussie mogelijk.

Is er een beetje makkelijk aan goed balsa te komen? Hier in het Noorden valt dat niet mee, ja, plankjes van meer dan 100 gram, en ook nog een erg rare kleur, nml. met (donker)bruine nerven.

Ik wacht rustig af

dank en tot horens
Peter

Ook hier doet het balsa hout eerder denken aan triplex. Dan aan het mooie lichte balsa. Ik heb nog wel 8mm gekocht in groningen die waren over het algemeen wel goed. Dit is voor de romp en mag ook wel hard zijn. Eerst nog even andere projectjes uitvoeren. Ik heb nog wel even VEEl geduld.

Weet iemand toevalig hoe dik de vleugelpennen moet worden en met wat voor soort materiaal. Ik zit zelf te denken aan koolstof rond en daar omheen een glasvezel buis maken. Maar hoe dik zou dit moeten worden?

Hangar modelbouw in Kampen weet vaak nog wel aan redelijk licht balsa te komen, hoewel het voor hem ook een hele zoektocht bij verschillende leveranciers is....

Inspira

goedenmiddag Winfried,

nog een updeetje wat betreft balsa?

ik lees wel

groet
Peter

Ik heb nog een set tekeningen liggen van de Inspira. Mag voor 10,- + evt. verzendkosten overgenomen worden. Ik heb besloten dat ik deze toch maar niet ga bouwen.

Gr,

Johan

Back