De BuurBerg, hier wordt NIET gediscrimineerd!

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Corrien, 2 nov 2015.

  1. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Aangezien een tweetal nitwitten op "de Berg is van ons" bedacht heeft overnieuw te beginnen op blz. 1 van het eerste deel van dit epos, dit verkopende onder het mom, dat ze 'iets nieuws' zijn begonnen, ben ik daar als charismatisch leider vertrokken.
    Nadat ik ze eerst had uitgelegd welke staatsvorm de Berg had en voorstelde er een Hertogdom van te maken, een prima en oorspronkelijk plan, moest opeens iemand anders tot hertog worden 'benoemd'. Zelf konden ze dat blijkbaar niet verzinnen, dus het idee hebben ze maar gepikt. Gezien de volledige afwezigheid van enige staatskundige vaardigheid is te verwachten, dat er op de Berg binnen de kortste keren anarchie uitbreekt. Momenteel zijn de 'heren' op het niveau van het aanbrengen van een hekje om het eigen domein, dus je kunt wel nagaan wat het daar gaat worden. Daarop ga ik uiteraard niet wachten en om dan opnieuw structuur aan te gaan brengen in de chaos zie ik niet zitten. Ik word tenslotte ook al weer een jaartje ouder.

    Daarnaast worden aldaar theedrinkers en veganisten ernstig gediscrimineerd, wat een doorn is in mijn oog. Ook heerst er een grote angstsfeer, waarbij men als de dood is, dat er iemand achter ze gaat staan. Ik hou daar niet van. Mijn motto is 'leven en laten leven'.

    Om te voorkomen, dat Bergbewoners zich straks volledig ontheemd gaan voelen heb ik mij gevestigd op de BuurBerg, waarbij ik er op wijs, dat dit geschreven wordt met twee grote buhs. De tijdelijke staatsvorm is hier een Militaire Dictatuur. Dit om alle rust en ordentelijkheid te bewaren aangezien het op de aangrenzende Berg straks naar verwachting gierend uit de klauw loopt en men de grootste moeite heeft een beetje verhaallijn te onderhouden.

    Een ieder is hier welkom, een ieder (nou ja, bijna iedereen) kan hier solliciteren (er zijn de meest riante functies vacant in de vrije sector met 100% staatssubsidie), een ieder mag hier ook gewoon verblijven en/of vakantie vieren en/of op het terras een drankje drinken, waarbij ELK drankje is toegestaan en waarbij er niet met scheve ogen naar je wordt gekeken als het iets anders is dan 'men' gewend is.
    Tenslotte: er worden hier GEEN HEKWERKEN geplaatst. Nu niet, morgen niet, nooit niet!!! BBQ-en mag, maar is geen verplichting.

    Tenslotte hier een overzichtsplaatje van de blokhut, waarin men wordt opgevangen als men de anarchie ontvlucht. Bij een definitieve vestiging op "De BuurBerg hier wordt NIET gediscrimineerd" wordt er natuurlijk een beter onderkomen gevonden. De locatie keuze is daarbij vrij. Het palmenstrand langs de bergvijver, het enigszins beschutte deel tussen de helling voor zwevers en de vliegvelden of het terrein achter de geluidswal van ons 1:4/5/8/10/14/16/24 on- en offroad circuit en ja men ziet het goed, er zijn ook klasses voor truckracers.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  2. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is natuurlijk vragen om dat de oorspronkelijke berg een expeditie-leger uit gaat rusten om de BuurBerg eens even een lesje te gaan leren....

    Buiten dat, ik denk dat jouw militaire dictatuur ook geen lang leven beschoren gaat zijn, met zoveel burgerlijke vrijheid, en zonder de "gezamelijke tegenstander" die meestal het onderwerp is van de door jou zo verguisde discriminatie....

    Als links hobbypoliticus zou je het uitstekend doen, maar als militair dictator ben je nog maar een amateur....

    Ik raad je de in dit opzicht méér dan uitstekende instructie-video over dictator-schap aan, die hierover een paar jaar geleden gemaakt is door dhr S. B. Cohen....
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Uit bovenstaande blijkt wel weer hoe betrouwbaar gedane uitspraken / beloftes in een "militaire dictatuur" zijn.
    Of zijn er twéé buurbergen, één voor de charismatische leider en zijn getrouwen en één voor het gepeupel?
     
  4. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Verbaasde me al dat het zo lang duurde, had het eerder verwacht, gezellig hoor buurtjes die thee drinken... Daar had ik er al een paar van.
    Echt origineel is het niet maar het is wat nieuws. Mekkeren hier, borrel en BBQ elders, ik vindt het prima. Een andere naam was beter geweest: BejaardenBerg ook met twee grote Buh's

    Zal HH ook sturen naar het thee kransje past veel beter.
     
  5. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Allereerst moeten ze dan een leger weten samen te stellen, zullen ze er weken over doen om vast te stellen of er misschien een theedrinker tussen zit en vervolgens moeten ze dan nog vaststellen welke richting ze uit moeten en daarover zal dan wel weer de nodige onenigheid ontstaan. Tegen die tijd is de leegloop al lang begonnen en valt er niets meer als leger samen te stellen.

    Wie beweert er hier, dat ik de militair dictator ben? Dat ben ik namelijk niet, maar iemand die zich nog even wat op de achtergrond houdt. Ik ben zelf namelijk geen militair en al helemaal geen dictator. Ik luister altijd naar de bevolking en trek dan mijn plan als gezagsdrager.

    Het bijschrift luidt: er wordt hier NIET gediscrimineerd. Ook niet als iemand een keer een typfoutje maakt. De foutenmaker wordt er dan vriendelijk op gewezen, dat-ie een kleine misstap heeft begaan, waarna 't ie de ruimte krijgt om de fout te herstellen, zoals inmiddels al is gedaan.
    Tja, en de beloftes: ik zou zo zeggen: kom en vergewis je zelf.

    Had ook gekund en is zelfs alsnog mogelijk. Het bijschrift luidt: er wordt hier NIET gediscrimineerd. Ook leeftijdsdiscriminatie komt hier niet voor.



    Voor de meelezers: men ziet, dat er hier op de BuurBerg een heel andere toon wordt gezet dan op "de Berg is van ons". Het is hier vredig en vriendelijk.
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Wat een ongelofelijke prutser, die dictator van jullie.... waar zijn de naargeestige kerkers, de sadistische werknemers van de geheime dienst, de publieke terechtstellingen etc etc....

    Watjes...
     
  7. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Tuurlijk totdat je iets zegt wat de charismatische waarschijnlijk weer interim beheerder niet past, dan krijg je de wind van voren of hij start wederom weer een Bergje.
    Net zolang tot hij enkel een clubje zeer trouwe volgers heeft die hem niet tegenspreken. Deden we ook niet op de Berg hoor, waren het alleen niet met hem eens.
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Als je een herhaling wil van 'de Berg is van MIJ' ben je hier op de verkeerde Berg! Ik zou zo zeggen: lees daar eens opnieuw de eerste 20 bladzijden en kijk eens wie er daar vervolgens een structuur in aanbracht. Inmiddels willen ze op de Berg hiernaast daarvan een herhaling. Ze doen maar, maar ik pas daarvoor.

    Er wordt hier NIET gediscrimineerd, dus zelfs lieden met een hekjesmentaliteit mogen hun zegje doen. Vanzelfsprekend hebben wij daar dan vervolgens onze gedachten over. Dat dan weer wel!
     
  9. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Berg zonder hekjes, ja hoor daar heb je het gelazer....
    (Gemiddelde IQ is nu wel verdubbeld)

    Funny-Holstein-Cow-Pictures.jpg
     
  10. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Wie zijn "we"?? grootheidswaanzin?
     
  11. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zou Duke40% niet liever zorgen, dat zijn zaakjes op "de Berg is van ons" op orde zijn? Ondanks alle hekjes en sloten is daar weer voorraad uit de slijterij verdwenen heb ik uit betrouwbare bron vernomen.

    Nou, dan doen wij het hier liever zonder zulke maatregelen en met die "wij" worden uiteraard de BuurBerg aanwezigen bedoeld.
     
  12. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Je doet het er om hè?
     
  13. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Hèhè, eindelijk iemand, die ziet dat het "opnieuw" had moeten zijn. Zoals ik al eerder meldde kan men zo'n misstapje even vriendelijk melden. Ik laat het nu staan, anders raakt de 'flow' uit mijn betoog.

    Ik moet trouwens ook nog even melden, dat er van de eerste 10 berichten in "De BuurBerg, hier wordt NIET gediscrimineerd" precies 40% is gepost door Duke40%. Waar duidt zoiets op?
     
  14. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Geen idee maar wie of wat is nou wij?
    Tot nu toe is het gewoon jouw Bergje.
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Uiteraard heb jij geen idee, dat was me al eerder opgevallen, maar waarom wil je dit eigenlijk zo graag weten?

    Het is hier overigens al na een paar uurtjes aardig druk. Er zijn al een goeie honderd bezoekjes afgelegd en ik heb zelfs gehoord, dat er lieden zijn, die hier hun hond willen uitlaten. Nou, dat kan, de hondenbah zakjes zijn gratis.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
  16. Puffin

    Puffin Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    5.806
    Locatie:
    Eck en Wiel
    Ach een beetje bezorgt, wellicht is de thee je iets te ver naar het hoofd gestegen, beetje buren houden een oogje in het zeil.
     
  17. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Jaja, ik had het bordje al gelezen hoor: [​IMG] . Maarre, ook tobberige types zijn hier welkom, hoor!
     
  18. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    BBerg, staat dat voor Burp'sBerg?
     
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Volgens mij, uitdrukkelijk NIET....

    want ik denk dat de momenteel aan de macht zijnde zelfbenoemde militaire interim dictator niemand discrimineert, behalve jou....

    (en mij, en Puf, en Bagger...)

    Snorremans Ijzervreter wordt gewoon helemaal geweerd, want die is écht militair en dat ondermijnt natuurlijk wel de militaire interim-dictatuur, danwel brengt zijn beleid aan het wankelen....

    Kortom: Ik heb zo het gevoel, dat we hier niet zo zeer op die andere berg zijn, maar meer op een soort van Checkpoint Charlie....
     
  20. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    [​IMG]
    Sterkte Jan!
    Wij zijn tenslotte buren.
     

Deel Deze Pagina