de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Gerard_nl, 17 mrt 2008.

  1. Trion

    Trion

    Lid geworden:
    23 mei 2009
    Berichten:
    29
    Helaas heb ik vandaag ondervonden dat ook de assan een probleem heeft.
    Ik heb een 6 kanaals met behuizing in een nieuwe calmato geplaatst, deze compleet voor zien van nieuwe electronica en de ontvanger zat toch echt een storing dat het signaal compleet wegviel.
    Een kleine tikje op de ontvanger en deze deed het weer (voor zeer kort), het heeft mij dus een calmato gekost.
    Ik heb dus meerdere vliegtuigen voorzien van deze ontvanger en heb verder geen enkel probleem gehad.

    mvg.
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    dus heeft niet assan een probleem maar een specefieke ontvanger ?
    dat kan bij ieder merk wel eens gebeuren in mijn optiek.

    jammer van je toestel wel uiteraard.
     
  3. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.713
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Het blijft elektronica en daar zitten ook wel een rotte appels tussen, ik heb ook Assan maar heb geen klagen.
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Tja rotte appels, het is helaas niet merkgebonden.
     
  5. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    tot heden ook nog geen enkel probleem gehad met al mijn x8r6m.
    Voor de verandering heb ik eens 2 X8 R6 6 ch. long antenne versies gekocht. Deze kan ik niet helaas niet binden? miss dat ik iets fout doe en het op een andere manier eens moet proberen. wie o wie heeft dit ook al eens ondervonden?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2010
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Die moeten gewoon binden, dus met de bindplug en meteen sticks vol bewegen na inschakelen van de zender, of was je dat vergeten ?
     
  7. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Was dat maar waar dat ik dat vergeten was. ik zet de zender aan stik meerdere malen naar links rechts. zender gaat piepen. Dan de spanning op de ontvanger die dan ook normaal zich bind na een paar seconden. maar bij deze blijft hij zich niet binden.
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Stik, enkel kanaal 2 is nodig.
     
  9. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb dat ook eens gehad, heb toen een ander model gekozen, toen deed hij het wel. Ik heb soms ook wat eigenaardigheden met de Assan set, bij een bepaald model moet ik de gasstick halverwege zetten om te binden, probeer daar eens iets mee.
     
  10. MPXfan

    MPXfan Guest

    De trim van kanaal 2 moet neutraal staan. Kies dus een model uit waarbij dat het geval is; binden lukt dan wél als het goed is!
     
  11. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Ik denk dat je de stickers op de ontvanger moet omdraaien.

    Ze hebben een serie gehad waar de stickers er verkeerd op geplakt zaten.
    Dus kanaal 1 is dan niet 1 maar dat is je Bat

    Om dan in de bindmode te komen, zal je dit nooit lukken omdat je namelijk ja bat met kanaal 6 aan het doorverbinden bent.

    Probeer het maar eens je kan het ook aan het led zien dat hij niet in de bindmode staat.

    Ik heb er inmiddels tientallen van verkocht en eerst de stickers moeten omdraaien.


    Succes

    Bobbert
     
  12. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    Dank voor de tip,

    Je raad het al ik heb ze nu wel gebonden gekregen.
     
  13. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    Sticker omgedraaid dus.
     
  14. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    daar gaan we dan maar vanuit. belangrijkste is dat ze het gelukkig doen.
     
  15. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Welke Assan ontvanger kan ik het beste kiezen?

    Ik heb een futaba fc-18 en wil hiervoor een X8d setje bestellen op HK maar nu wil ik graag weten welke ontvanger ik daar het beste bij kan kiezen. Ik wil sowieso minimaal een 6 of 7 kanaals ontvanger. Ik zie hierbij echter versies met een korte en een lange antenne. Maakt dit nog uit voor het bereik? Ik wil ze zowel in mijn schuimpje als in mijn Bird of Time 3 meter zwever kunnen gebruiken.

    Ofwel, welke ontvanger kan ik het beste kan kiezen en is er verschil tussen de witte en zwarte modellen op de site van HK?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
  16. Rob

    Rob Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 mei 2002
    Berichten:
    1.947
    Locatie:
    Zutphen
    Ik vlieg gebruikte tot voor kort bijna een jaar een X8R7 met korte antenne op een heli. Opeens deed deze na een accuwissel niets meer (alleen rode led knipperen op zoiets), vlak daarvoor nog steeds geen enkel probleem in de ontvangst. Thuis kreeg ik het niet meer voor elkaar te binden terwijl andere Assan ontvangers dat probleemloos wel deden. Heli van een andere Assan ontvanger voorzien en deze vliegt al weer een aantal accu's.

    Heb een RMA aangevraagd en wil vandaag de ontvanger in een envelop drukken en dacht 'nog even een keer proberen' en je raadt het al, direct gebonden en alle kanalen werken goed. Als ik tegen de ontvanger tik en andere non-destructive geweld er op loslaat blijft ie het gewoon doen.

    Nu zit ik dus met het dilemma 'terugsturen of niet'. Als HK de ontvanger uitprobeert krijg ik misschien m'n eigen ontvanger weer terug en ben de verzendkosten armer...
     
  17. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Ben je dr niet zeker van, duw dan even je soldeerbout op zn heetst op een van de componenten.
    Dan weet je iig zeker dattie et niet meer doet en krijg je een nieuwe.
    Tis niet netjes om de boel te bedonderen, maar je heli eraan wagen... tsja. Morele keuze. ;)
     
  18. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Mmm, daar wordt ik niet veel vrolijker/wijzer van ;).

    Zou zelf de ontvanger niet meer gebruiken of je moet er achter komen dat je onverhoopt zelf iets fout hebt gedaan. Ik zou met een edding stift een streepje of nummer op je ontvanger zetten op helfden van de ontvanger (desnoods ook op de zijkant van de printplaat). Dan sloop je zelf niets (dan zou ik hem namelijk niet opsturen, is niet eerlijk) en kun je achteraf toch concluderen of hij nieuw is ja of Nee en vervolgens beslissen of je hem nog wil gebruiken.

    Verder denk ik dat HK niet de moeilijkste is en zeker niet voor een dergelijk flutbedrag. Ook Chinezen weten prima wat klant tevredenheid inhoud. In iedergeval wel bij HK (uit ervaring).
     
  19. Turbokeu

    Turbokeu

    Lid geworden:
    31 aug 2008
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lincent (Lijsem)
    De antennes van beide versies zijn even lang, alleen is er een stukje dunne coax tussen de ontvanger en het 'echte' antennegedeelte van de lange versie.
    Zodoende kan je de lange antennes verder van storende bronnen plaatsen of zelfs buiten je model leiden.

    Als ik me goed herinner zijn de witte ontvangers voor indoor gebruik (beperkter bereik).
    De witte (micro)receivers zijn ook kleiner en lichter dan de zwarte (mini)modellen.

    Gezien de lage prijs zou ik een witte microreceiver in je schuimpje gebruiken en een zwarte minireceiver in je zwever.
    Ik gebruik de zwarte receivers met short antenna, tot nu toe zonder storingen en geen probleem met het bereik.
     
  20. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    Ik en hier ook even van de assan gekte af.
    Ik heb nu de 2e mini 4 kanaals ontvanger stuk .
    En ook bij deze knippert het rode ledje na een accu wissel.
    En een servo heeft het opgegeven draaide met een beetje ontvangst door naar het eindpunt.
    Pas op met dat hij het weer prima doet in huis ,die van mij deed dat ook en hield er weer mee op op het veld.

    Groeten Wiebe.
     

Deel Deze Pagina