de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Hmmm, hier een stuk of 4 van die bewuste ontvangers in gebruik nog niets geks gehad gelukkig. *klopt even af*

Hier heb ik ook nog geen enkel probleem,
en ik vlieg inmiddels al met een stuk of 5 van die witte ontvangertjes.
Ze hebben bij mij zelfs al een "spook" storing verholpen die op mijn oude 40mhz set bijna een kist gekost heeft.
Voor mij voorlopig niets dan lof, binnenkort ga ik het proberen met een witte 6 kanaals ontvanger op een heli,
eens kijken of trillingen het em doen.

Bij mij heeft de witte 6 kanaals nergens last van op mijn heli.
Ook in mijn space scooter zit een 6 kanaals, doet het nog steeds prima ;)

Het wordt dan de zwarte 7 kanaals met korte antenne :)
Dat is de X8R7 die ik heb, ben er in principe zeer tevreden over. Heb nu zelfs het idee om 'm maar gewoon weer in te bouwen en zien wat ie doet. Het probleem ontstond bij de accuwissel en niet tijdens de vlucht...

ik dacht ook dat ik storing had ineens, maar het bleek te liggen aan mijn zender waarvan de lipoaansluiting op de connector geen goede verbinding meer had na 1 jaar te hebben gebruikt, ik heb nu de lipo rechtstreeks gesoldeerd en nul storing meer gehad, dus denk niet gelijk aan ontvangers enz.. maar er zijn meerdere redenen om storing te krijgen

gr Andre

Dit heb ik ook gedaan en dan kent het modul alleen die ontvanger die ik het laatst gebonden heb.

Voor de rest vind ik het Assan systeem goed werken, alleen dit is dan wel lastig

Ik weet niet of er iemand is die wel al zijn ontvangers kan gebruiken zonder telkens weer opnieuw te moeten binden.

ja heb het zelfde probleem hier ,
zal even door de 70 bladzijden door bladeren mss kom ik het antwoord wel tegen
:)

grtjes fabi

als je e rx versteekt moet je toch niet telkens opnieuw binden?
heb er onlangs 3 een rondedansje laten doen, niets het herbinden hoor...

als je e rx versteekt moet je toch niet telkens opnieuw binden?
heb er onlangs 3 een rondedansje laten doen, niets het herbinden hoor...

Gebruik hier ook Assan tot volle tevredenheid, in begin alles ingesteld, en tot nu toe nog nooit een ontvanger opnieuw hoeven te binden.

succes Rido

Ook hier... 1x binden, verder nooit meer last. Zelfs een assan 4ch in een AMXjet die door een brandstof calmato door midden is gereten (het vliegtuig dan), en die werkt nog prima :) (ontvanger dan he ;) )

welke zenders zijn er copatible met assan?

ik zoek een goedkope zender waar ik de module in kan stoppen zodat ik niet elke keer moet wisselen in mijn ff10 .. ( dit gaat anders op langer termijn zeker fout door een los contact te krijgen)

Laatst bewerkt door een moderator:
In een wfly WFT09 past de assan module ook.

mooi dat wist ik niet :D

nu natuurlijk nog een 2e hands vinden.. :confused:

merk maakt me niet veel uit als het maar een handzender is en goedkoop (ik blijf een Hollander natuurlijk)..;)

Ik heb net gisteren een Wfly zender hier te koop gezet.
dus voor de liefhebber.

Hier een linkje.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Gr
Bobbert

welke zenders zijn er copatible met assan?

ik zoek een goedkope zender waar ik de module in kan stoppen zodat ik niet elke keer moet wisselen in mijn ff10 .. ( dit gaat anders op langer termijn zeker fout door een los contact te krijgen)

Waarom geen ASSAN X8D hack module inbouwen in je zender en je 35Mhz HF module laten zitten? Schakelen tussen 35Mhz en 2.4 is mogelijk. Hoef je ook geen nieuwe zender te kopen.

Hoe ik mijn FF9 zender omgebouwd heb naar 2.4 is hier te zien:
[55415] de-chinese-2-4-ghz-test-assan-modules-8

Ik heb er alleen niet voor gekozen om ook op de 35 te blijven vliegen, aangezien ik volledig over ben op 2.4.

super !!!! :banana::banana:

laat ik nu vandaag een ff9 (zelfde als de jouwe) gaan ophalen.. ;)

die ga ik dus ombouwen!!!!!! :cool: Thanks

Als je een Assan module in je zender klikt en de (korte) antenne daarop aansluit moet je dan de 35 mhz staafantenne er uit halen of mag die tijdens 2,4 ghz gebruik gewoon blijven zitten?

Ton

Back