De Cornelia Clasina vervoeren

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Polite, 29 jun 2022.

  1. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Hallo een ieder,

    Mijn Cornelia Clasina weegt zo rond de 11Kg. Om daar in de hand naar een vijver/kanaal te lopen, vindt ik ook alweer een dingetje. Heb inmiddels gekeken naar een bolderkar,fietskar, surfkar, maar kan niet het gewenste vinden. In mijn optiek moet de kar opvouwbaar zijn in verband met het vervoer in de auto. Hoe lossen jullie dit op? De Cornelia Clasina reddingsboot (vlet model) is overigens 97 cm lang.

    ik lees het wel.

    met vriendelijke groet,

    drepolite.
     
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    voor mij een simpele oplossing:)
    ik steek al mijn schepen in een houten bak zodat ze makkelijk en zonder gevaar voor schade kunnen getransporteerd worden.
    Verder heb ik een plank met 2 wielen onder en een afneembaar handvat. Zelfs de wielen gaan er makkelijk af zodat ze steeds mee kan in de koffer zelfs als ik meerdere schepen mee neem. Het handvat is afkomstig van een fietskar, zo kan de plank met wielen zelfs achter mijn fiets. ( mijn vaarwater is 1.5km ver dus makkelijk met de fiets te bereiken)
    Deze kar is het concept maar de bak is vervangen door een plank
     
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Dré, Een tijd geleden kwam een buurman met een afgedankte opvouwbare bolderkar aanzetten. Prima ding om Klaas zijn vloot van de auto naar de waterkant te transporteren, dacht hij. Je mag een gegeven paard niet in de bek zien, maar het ding is eigenlijk net iets te kort. Mijn Smit Finland loopt klem tussen de buizen waar de "zak" aan hangt. Ook is de onderkant van de "zak" niet vlak en dat geeft problemen met de roeren en de straalbuizen. Maar aangezien ik toch altijd een plastic opstapje meeneem leg ik die op zijn kop in de zak. In het opstapje een H-frame met spanbanden om de schepen in en uit het water te zetten. Daarop een opgevouwen handdoek en daar weer op een knielmatje. Tussen de poten van het opstapje komt dan Smit Finland zo hoog te staan dat het berghout boven het frame van de bolderkar blijft. Smit Finland is 87 cm lang en schat dat de "zak" 85 cm lang is. Geen idee of jouw Clasina daarin past. Aangezien ik er nooit verder dan 100 meter mee loop, red ik me er wel mee. Allang mooi dat een ander aan je denkt. Hoop dat je iets aan deze info hebt. Gr. Klaas.
     
  4. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    zonder reclame voor de winkel te maken want hij is best prijzig in vergelijking met andere plaatsen.
    Met deze kar heb ik ook al iemand zien schepen verplaatsen van de auto naar de waterkant.
    Vermoed dat Klaas zoiets bedoeld
     
  5. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    Zoiets heb ik Marc, maar dan in donkerzwart. Stuurt een beetje vreemd met zwenkwielen voor. De trekstang zwabbert een beetje. Maar alles wat je nodig hebt om te varen kan in één keer mee. Gr. Klaas.
     
  7. Polite

    Polite

    Lid geworden:
    2 mei 2010
    Berichten:
    374
    Locatie:
    Zuidhorn.
    Mannen,

    bedankt voor jullie reacties. Heb ik tenminste een idee hoe jullie de boten vervoeren, of ideeën hierover hebben.

    ik ga nog weer eens op onderzoek uit, naar een voor mij passende vervoersmiddel.

    groet,

    polite.
     
  8. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.113
    Locatie:
    Oostvoorne
    En al gesteld voor de maidentrip Dré? Op en neertje Briltil-Enumatil lijkt me wel iets. Gr. Klaas.
     
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Je kunt ook een hondenfietskar (3 x woordwaarde) proberen. Die zijn inklapbaar en de wielen klik je er makkelijk af.
    Op MP voor weinig te koop.
     

Deel Deze Pagina