De "de Wilde" broers

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door dutchhelipilot, 2 sep 2013.

  1. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Nadat Darwin heel lekker met zijn heli kan vliegen, en maanden zijn broer (Matthew (9)) aan de Kabel te hebben gehad, kwam gisteren het moment, pappa mag ik het alleen proberen.

    Matthew vliegt al maanden bij Darwin aan de kabel en durfde eigenlijk niet alleen te vliegen en verzon elke keer maar weer wat, dan aan het einde van de vliegdag wilde hij toch vliegen met Darwin maar was het na 1 of twee vluchten al gebeurd.

    Afgelopen vrijdag (30 augustus 2013) ging het voor het eerst heel vertrouwd en begon Matthew te zeggen ik wil het alleen gaan proberen. Natuurlijk met Darwin overlegt en die gaf al aan dat hij er eigenlijk naast stond maar niks deed.

    Matthew heeft honderden uren gesimd bij ons in de winkel en als je dat ziet snapte ik echt niet waarom het in het echt zo moeilijk moest gaan, maar het is een kind van 9 en ja eigenlijk is het wel fijn dat hij inziet dat het stuk kan. Wel vloog die veel met de Blade MCPX, dus een beetje realtime ervaring was er wel.

    Afgelopen zondag (1 september 2013) de knoop maar doorgehakt, nog even een vlucht met zijn broer en toen kwam het grote moment, zijn eerste solo vlucht



    Na drie vluchten viel het spreekwoordelijke kwartje en vielen honderden uren sim op zijn plek



    Helaas is de kwaliteit niet best maar het geeft wel een beeld

    Zelf vind ik het stukje vanaf 2:40 erg leuk, pappa mag ik een stalturn proberen, je doet maar om vervolgens een stal, roll, stal en loop te vliegen

    Vlucht 4 en verder heb ik niet meer gefilmd maar geloof me (er zijn getuigen) er zaten al piroflips tussen.

    Van wie ze het hebben weet ik niet, Pappa is trots op beide jongens, en vooral het geduld dat Darwin heeft gehad om zijn broer over de drempel te krijgen.

    Nu hopen dat het geen grote broer strijd gaat worden en dat ze elkaar nivo gaan versterken

    gr Remco
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    mooi verhaaltje en filmpjes remco, geweldig dat iemand op zo'n leeftijd en met veel oefenen dit al durft en kan.
     
  3. Schiksie

    Schiksie

    Lid geworden:
    26 jul 2012
    Berichten:
    3.207
    Locatie:
    Elst( Gelderland)
    Hij vliegt echt stukken beter dan mij ha ha en inverted en piroflips ga ik nog echt niet proberen ha ha :) Super gevlogen zeg !
     
  4. poerqwa

    poerqwa

    Lid geworden:
    11 mei 2003
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Rotterdam
    Rotjongen :) :) :)

    Echt te stoer voor woorden, papa mag ik een stall turn proberen en dan dat....... zeldzaam.

    gr.

    Marc
     
  5. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.789
    Locatie:
    hengelo
    Weer een piloot erbij in de sportklasse,....?

    Steven
     
  6. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    heel mooi om te zien.
    trots op zijn
     
  7. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    he gaaf man, de nieuwe generatie is opgestaan ....

    gr
    Bas
     
  8. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    RESPECT voor de boys en trotse vader Remco natuurlijk,GEWELDIG


    Greetz,

    Jeroen
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Ha, beide smurfen zijn solo!
     

Deel Deze Pagina