De deelnemers en hun plannen voor 2012!

Discussie in 'F5J' gestart door PH_AJH, 17 nov 2011.

  1. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    +1
    Ik heb je er vast bij gezet :)
     
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Japie, wat Jacob zegt is helemaal waar. Als je veilig kunt vliegen met enkele andere vliegtuigen om je heen kan je meedoen. Juist op zo'n wedstrijd leer je enorm veel. Het hoofddoel is lol hebben. Al eindig je onderop, boeit helemaal niets. Als je lekker gevlogen hebt en veel geleerd hebt heb je toch gewonnen.
     
  3. JdeRooij

    JdeRooij

    Lid geworden:
    25 aug 2011
    Berichten:
    745
    Locatie:
    Aarau Rohr, Zwitserland
    Sorry dat ik me zo onwetend hier inmeng, maar waar en waneer wordt er gevlogen?
    Als ik toevallig vakantie heb, of gewoon een beetje tijd over heb, zou ik graag mee willen doen.
    Die paar kilometers van Zwitserland naar Nederland en weer terug zijn best te doen.

    Ik zou dan (als ie klaar zou zijn) met mijn Super AVA Pro 4 Flaps mee willen doen (of bij veel wind met mijn Epsilon Competition)

    Groetjes,

    Jordy
     
  4. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik ga er zeker een paar keer bij zijn, met mijn Reichard Elipsoïd

    [​IMG]

    Ja een nieuwe... met de ingewanden van de oude. Ik ben erg van plan om 'm uit de bomen, en uit de grond te houden...
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Bart ,zet dan wel goed je accu vast ..........:D
     
  6. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    hihi, ik heb altijd geleerd dat de werkelijkheid nooit volgens plan verloopt... ;) en mooi dat je weer meedoet Bart!

    Groet,

    Jacob Bos
     
  7. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Dat is nog niet bekend. Het programma voor 2012 moet nog worden vastgesteld.
     
  8. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    F5J!

    Ha, mooi, een F5J sectie. Hopelijk wordt er niet te veel "geruzied". Ik zou graag zoveel mogelijk wedstrijden meedoen, liefst van al met een nieuw zelfgebouwd model , maar of dat op tijd klaar is is zeer de vraag, ik ben waarschijnlijk de traagste bouwer ter wereld.

    Model A : JustFriendly E versie :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Span 3030mm, Lengte 1510mm, 1700-1900g, SD7037midden, buiten verlopend naar SD7032 -1° tip 53 dm2, dus zo'n 35g/dm2
    Kontronik 15/14, 3SA123, 15*8 Aeronaut Cam

    Model B (voldoet aan CZ F5J-Outrunner specs)

    Reichard Magic:

    [​IMG]

    Wingspan: 2000mm
    Lenght: 1770mm
    Weight: 500g
    Wing area: 32,17 dm2
    Battery: 7.4V Li-Poly Rhino 1050 mAh of Turnigy 800 mAh
    Motor + prop: Turnigy D2826-10 1400kv en Hobby King 10*6 carbon


    Model C (deze heeft zelfs al een wedstrijd meegevlogen...)

    Robbe Arcus :
    zie mijn avatar

    Wingspan: 1800 mm
    Wing Area: 32 dm2
    Weight: 700g.
    Length: 1120 mm
    Battery: 7.4V Li-Poly Rhino 1050 mAh
    Motor + prop: Typhoon 15/10 Graupner 12*6 (wordt Hobby King Carbon 12*6.5)
     
  9. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik vraag me af of die Cumulus een trend zet voor F5J:
    [​IMG]
    Kenmerkend vind ik de plaatsing van het kielvlak, vergeleken bijvoorbeeld met DLG's. Daar is het zaak om juist goede demping om de topas te hebben, vanwege de startmethode. Ik vraag me af welk specifiek F5J aspect de overweging is om het kielvlak juist ver naar voren te plaatsen t.o.v. het stabilo, waar dit bij F3J etc. zwevers niet gebruikelijk is.
     
  10. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Als 't een beetje naast de F5b agenda past dan vlieg ik ook af en toe mee. Cumulus is inmiddels besteld en als 't wat harder waait kan ik nog terugvallen op een Tangent Kult of Avionik B08.
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Jij ook al...... ik was dat ook van plan, maar dan met de magic van Reichard en als reserve een lichte easystar........
     
  12. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Oostkapelle
    F5J

    Het model is gereed. Hij heeft de naam "Next Flash" gekregen. Nu maar wachten op beter weer om hem in te vliegen.

    Peter Keim
     
  13. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi Peter.

    Maak eens een paar foto's. Ben benieuwd.


    Adrie
     
  14. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Die profielen zitten ook op de bubbledancer de AG-24/25/26
     
  15. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.890
    Locatie:
    Zierikzee
    [​IMG]Hier een foto van de zwever van Peter Keim


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. e.rukkers

    e.rukkers

    Lid geworden:
    24 mrt 2005
    Berichten:
    1.263
    Locatie:
    wichmond
    Ik ga denk ik ook mee doen

    Kist is besteld
     
  17. Japie.G

    Japie.G

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    3.960
    Locatie:
    Raalte
    Vraagje:

    Ik heb een Epsilon Competition, daar kan ik erg fijn mee vliegen, maar de grondsnelheid bij de landing is toch altijd nog best hoog. Ik vind dat niet prettig voor doellandingen. Ik zoek dus eigenlijk een kist die qua prestaties ongeveer lijkt op de Epsilon Competition, maar die toch wat langzamer kan vliegen. Mijn oog viel op de Gracia van TopmodelCZ

    Topmodel CZ - Gracia

    Zou iemand mij kunnen vertellen of deze kist op vliegsnelheid beter zou scoren dan de Epsilon Competition (dus langzamer kan vliegen zonder op de grond te klappen)? En of deze kist het in dat opzicht waard is om de Epsilon te vervangen? Of zou ik er zo weinig mee voorruit gaan dat ik beter die investering niet kan doen. Helaas kan ik erg weinig vinden over deze kist qua filmpjes e.d.!

    Dat hele F5J gebeuren zorgt wel voor een leukere vliegervaring vind ik! Ik heb overigens ook naar de Cumulus zitten kijken (die Arjan nu maakt) maar dat vind ik dan weer te licht, ik wil er ook buiten f5j lekker mee kunnen vliegen, en dus een goede allrounder in huis hebben. Om dan de cumulus bij de Epsilon te hebben is mij te veel van het goede. Wil niet meer zoveel kisten in huis hebben.

    Helaas gaan de echte floaters qua budget mij echt buiten de pet. (AVA, Pulsar, Supra e.d.)

    Iemand?
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ieder toestel met flaps (=kleppen aan de vleugel die naar beneden uitslaan) zullen het toestel langzamer laten vliegen. Maar wat dat betreft is er geen verschil tussen de Epsilon en de Gracia.
    Als je echt langzamer wilt, zou je kunnen proberen bij je Epsilon alleen flaps te gebruiken, zonder ailerons. Daar zal wel wat elevator Up bij moeten dan (en op veilige hoogte uitproberen...)

    Grofweg: Alles wat omhoog uitslaat verhoogt de weerstand maar vergroot ook de snelheid. (je vleugeloppervlak wordt kleiner dus de stallsnelheid gaat omhoog). Alles wat omlaag uitslaat verhoogt de weerstand maar ook de lift (extra hol profiel dus stallsnelheid gaat omlaag).
     
  19. trebor siuhyn

    trebor siuhyn

    Lid geworden:
    29 nov 2002
    Berichten:
    1.966
    Locatie:
    Eibergen
  20. Rick R

    Rick R

    Lid geworden:
    17 jun 2008
    Berichten:
    1.381
    Locatie:
    Drenthe
    Meedoen met een paar F5J wedstrijden wil ik zeker.... Waarmee, een eigen ontwerp! Tipje van de sluier:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een project waar ik al lang over zit te dromen, en wat de laatste maanden steeds mee gestalte begint te krijgen. Een jaar geleden wat het idee om een TD (thermal duration) -zwever te bouwen en vanaf een hoogstart zo lang mogelijk boven te blijven. Echter past deze achtergrond ook zeer goed in het F5J plaatje met toevoeging van een motor. Of hij er op korte termijn komt is nog de vraag, projecten heb ik genoeg, tijd des te minder :cool:

    Groeten Rick
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015

Deel Deze Pagina