Sleurhutje
Forum veteraan
2S moet geen probleem zijn. Mijn DepDart doet het ook prima met 2S 800mAh en een GWS 9x4,3 Slow Flyer. Alleen snellen bochten wordt een mindere optie. Maar nog steeds vertikaal.@Bart: 2S is inderdaad een beetje weinig. Jij had een 1400 Kv motortje ?
Dan zou je belast ongeveer (1400 x 7,4)*0,75 = 7770 toeren draaien ...
Welk propje had je gebruikt ?
Zoals gezegd, de wind stond schuin in de rug (zie ook de richting van de windzak verderop in het filmpje). Voor de DepDart met (te)veel powerrrrrrr geen enkel probleem. Hij werd dus gewoon opzij geblazen. Beetje corrigeren en vol het gas erop. Misschien is met links opgooien in Mode 2 een beter optie maar vooralsnog voldoet dit prima.@Sleur: leuk filmpje, vliegt goedWat gebeurt er nou bij het opgooien. de Dart draait ineens op de rechterkant, waarna jij overigens goed corrigeert
Zie ik nou goed dat je ergens halverweg een beetje zwevend binnenkomt en dan ineens volgas doorgaat ? Genoeg vermogen met jouw setupje ...
De mijne gaat met een 6x4 propje en een 1700 Kv motortje vliegen, moet dus ook wel lukken![]()

Met de 3S 610mAh is hij aan de zware kant. Maar met een 3S 360mAh wordt zweven en goede optie, zeker bij een beetje wind. Klein beetje up en motor uit zweeft de DepDart prima in een mooie strakke glijvlucht die goed te controleren is. En ja, met (te)veel powerrrrrrrr is het leuk om hem vol up te trekken en vertikaal te gaan.

Een 6x4 op een 1700kV met 2S lijkt mij een te kleine propellor. Kies dan voor een GWS 8043SF (Slow Flyer) of een GWS 8040DD (die dunne Direct Drives, ook bekend als HD Hyper Drives).