De eerste foto's staan online

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Davy Sprocket, 10 jul 2004.

  1. Heren van het goede leven,

    De eerste foto's van de bouw van mijn Leopard 2A6 staan online op mijn site dus bij interesse even gaan naar http://www.hugojong.nl/nl81.html om direct op de betreffende pagina uit te komen.
    Tamiya heeft er weer een kit om te smullen van gemaakt, maar liefst 16 kogellagers in de vertragingsbak en ook nog twee aan iedere kant in de eindaandrijving naar de sprockets die trouwens ook uit 1 geheel bestaan dit keer in plaats van twee in elkaar grijpende helften, ook zitten er drie differentieƫlen in de bak.
    Deze bak is overigens niet voorgefabriceerd zoals de voorgaande tanks maar mag je ook helemaal zelf in elkaar zetten met allerhande vulringetjes van verschillende dikte's etc.

    Gegroetsels
     
  2. Hoi Hugo,

    Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. :p
    Ik zal zeker vaker op jou site gaan kijken, maar ben wel blij met die 2de foto en de laatste foto :wink:
    Want uit de rest kon ik niet opmaken dat 't een tank moet worden :lol:
    Alleen die eerste foto deed 't niet :(

    Als de tank klaar is zal hij wel heel mooi rijden met al die kogel lagers erin.
    Maar succes en heel veel bouw plezier :thumbsup:
     
  3. Hoi Theo,

    Bedankt en ik ga er zeer zeker veel plezier aan beleven, straks even verf halen zodat ik wat dingen kan spuiten voor ik verder ga met bouwen want de rubberbanden moeten nu om de loopwielen maar dan moeten de wielen wel eerst gespoten worden.

    Die eerste foto doet het nu ook, even de pagina opnieuw geupload :wink:

    Groeten,
    Hugo
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.622
    Locatie:
    Betuwe
    Succes, ouwe reus...
    :lol:

    Roel
     
  5. Dank je Roel, enne het is smullen hoor, absoluut geen spijt dat ik mijn Tigertje er voor weg gedaan heb.

    Ik heb gisteravond de 4 allerkleinste schroefjes ingedraaid die ik ooit in mijn handen gehad heb, gelukkig zit er daarvoor speciaal een schroevendraaiertje in de kit die ook magnetisch is.
    Vandaag verder met nog meer gepriegel, de glasvezelkabel en koplampen en achterlichtunits.

    Hasta la Leo,
    Hugo
     
  6. Hoi Hugo,

    Mooie foto's op jou site. :thumbsup:
    Maar al is 't toch een grote tank, de ruimte komt al weer aardig vol :wink:
    [​IMG]
    Heb stiekem ff een foto gepikt, gepakt of geleent van jou site hoop niet dat je 't erg vind maar ik heb een vraagje :oops:

    Wat is dat grote zwarte geval in 't midden (de speaker + :?: :?: )
     
  7. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    hele leuke foto's, maar ik kan simpelweg niet tegen sites die geluid gebruiken en je niet makkelijk uit kan zetten. en dat resulteerd dan weer op het snel afsluiten van de site. jammer

    groeten, thomas
     
  8. @ Theo:
    Die zwarte bak is inderdaad het speakerhuis.
    En ja, het komt aardig vol vandaar dat de electronica dit keer in de toren zit denk ik.
    Ik merk wel dat het zwaartepunt van de tank redelijk naar achteren zit, dat zal wel resulteren in het omhoog komen van de neus bij optrekken.

    @ Thomas:
    Toevallig heb ik het geluid daarstraks uit de bewuste pagina gehaald omdat het mezelf ook begon te irriteren dus je kunt weer naar hartelust kijken :wink:
     
  9. truckaart

    truckaart Guest

    Het zwaarte punt ligt inderdaad ver naar achter wat resulteert dat de voorste loopwielen niet zo mooi inveren bij het nemen van een hindernis :( .
    Ik heb het opgelost door de neus wat te verzwaren met wat lood.
    Hierdoor krijg je gelijk een mooier rijbeeld en het veert beter :lol:
     
  10. Hey Truckaart,

    Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, heb je ook foto's van je nieuwe aanwinst :?:
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hoi Hugo,

    Ik ben buiten een werkbotenfreak ook een tankfanaat en ik heb er ondertussen al een hele vitrinekast vol van. Zij het wel op schaal 1:32 en allemaal in diorama's verwerkt :D
    Ik heb eens op mijn gemakske jouw site bekeken en ik moet bekennen dat deze zeer knap in elkaar is gestoken: overzichtelijk, duidelijke foto's ... .

    Chapeau. :thumbsup:

    Groetjes,

    Droopy
     
  12. :oops: ik word er haast verlegen van Droop, dank voor het compliment :wink:

    Nou Heren, de Leo heeft gisteren zijn eerste paar rondjes door de huiskamer gemaakt, welliswaar nog zonder torenbovenkant er op en de draden aan alle kanten uit stekend maarrrrrrrr het is werkelijk een genot om te zien en horen, het geluid is werkelijk schitterend, brullende diesel, fluitende turbo's als je stopt na ff flink gas geven, piepende rupsen.
    De verlichting is ook erg leuk allemaal.
    Vandaag de toren verder afmaken en nog eens even kijken of ik de bedrading nog wat kan fatsoeneren in die toren want het zit na een hoop gepruts nog steeds niet naar mijn zin.
    Daarna e.e.a. afplakken en dan kan hij een aantal keren onder de spuit door, het ziet er naar uit dat hij komende Zaterdag klaar is om mee op vakantie naar Duitsland te gaan :D op mijn gemak de verschillende lichtinstellingen en de drie rijstanden op de DMD eens uitproberen allemaal.

    Tot de volgende keer,
    Hugo
     
  13. Hij is (zo goed als) klaar

    De Leo is gespoten en staat in de mat blanke lak (is nog niet volledig droog maar morgenochtend is hij goed aan te pakken en vanaf spuiten 36 uur later is de lak brandstofbestendig, niet dat dat er veel toe doet bij een electromodel maar dat ter zijde), hij kan dus mee op vakantie morgen om eens even fijn een beetje ingereden te worden.
    Tijdens de vakantie de laatste details met een penseeltje schilderen en dan is hij helemaal klaar.
    Ok hij mag nog een beetje vuiler gemaakt worden want hij is nu nagelnieuw uit de spuiterij gekomen maar dat is van later zorg, nu eerst......rijden, rijden en nog eens rijden.

    Foto's staan weer op mijn site, zoals gezegd blanke lak nog niet ingedroogd waardoor het hier en daar nog wat glimt, foto's van het spuitwerk waren een uurtje na het spuiten gemaakt.

    'Till we meet again
     
  14. Daar zijn we weer, de Leo heeft in Duitsland zijn eerste terreinritjes gemaakt.
    Puntje van aandacht zijn toch de op het chassis gelijmde returnrollers, dus voor degenen die hem nog moeten bouwen gebruik daar de sterkste kunststoflijm voor die je kunt vinden.
    Wat ook een punt van aandacht is zijn kleine kiezelsteentjes, die zitten zo tussen de loopwielen (meteen zichtbaar door het bij iedere omwenteling omhoogwippen van zo'n wiel) maar erger is dat ze ook in de geleider tussen de sprockets kunnen gaan zitten en dat is niet direct zichtbaar wat bij mij resulteerde in het van elkaar komen van de linkersprocket, die bestaan dus uit twee gelijmde helften.
    Door twee kiezeltjes in de geleider bleek de rups steeds op een paar tanden van de sprocket te gaan lopen (wat me pas opviel toen de tank dichtbij me reed) en na die kiezeltjes weer in de sprocket te schieten omdat de spoed niet meer klopte met de rups, de aandrijving is zo sterk dat hij die sprockethelften gewoon uit elkaar trok, verder geen nood want je lijmt ze zo weer in elkaar met een beetje goede lijm maar toch is het niet leuk om bij je nieuwe tank de sprocket uit elkaar te zien vallen, het zweet staat gelijk op je rug omdat tijdens de bouw niet echt zichtbaar is dat de sprockets uit twee helften bestaan.
    Toch weer een vreemde constructie van Tamiya want de sprockets brengen tenslotte de kracht op de tracks over.
    Nou ja, als je het eenmaal weet houd je in ieder geval rekening met de terreinomstandigheden.....dus vermijd vooral grinderig zand e.d.
    Gewoon zand is geen enkel probleem daar ploegt hij lekker doorheen.
    Ook hellingen zijn een koekje voor hem, had zelfs een hellinkje van zo'n 65% gevonden (slechts een cm of 80 hoog) maar daar rijdt hij met een piepje gas op de stick zo tegenaan hoor geen enkel probleem.

    Groeten,
    Hugo
     

Deel Deze Pagina