de Fiessler Storch van Svenson.

Hans,

Klinkt prima heb al een grotere compressor maar vind dat zo'n gesleep doe daardoor veel met de kwast, zo'n klein ding lijkt mij wel praktisch.

Komend weekend is prima kan ik mooi nog even wat ruimte maken voor de Nieuport.

Doe maar rustig aan met de Fieseler je mag er best nog een jaartje extra over doen hoor:p:rolleyes:

Ton

UHHHHHHHHHHHh,zullen we dat maar niet doen Ton.
Volgend jaar moet ie eraan geloven voor de wedstrijden en Fly-in's.
Gaat goed komen!!

Mvgr hans

Hans,

OOONnneeee hij gaat het redden volgend jaar te vliegen.

Ik ga het zwaar krijgen volgend jaar, maar heb dat er zeker voor over.

:pHad ik maar niet zo moeten zeuren om je naar de wedstrijden te krijgen.

Heb je trouwens de NK einduitslag op de KNVvL site al bekeken.:proost:

Ton

Het heeft weer even geduurt maar de romp en roeren zijn geverft en gemonteerd.
thum_411949133958aa8f1.jpg

Ik heb gisteren nog even het staart lichtje(houdertje) op het richtingsroer gemaakt.
Nu moet er alleen nog een lampje gemonteerd worden om het compleet te maken.
De draden lopen door een buisje dat in het richtingsroer is gemonteerd zodat de draden een klein beetje heen en weer kunnen bewegen als het richtingsroer beweegt.
Hierdoor wordt het richtingsroer niet belemmerd in zijn bewegen!
thum_4119491339591a50c.jpg

Ook de luikjes(door het luikje kan je het andere luikje aan de andere kant van de romp zien) voor de servo's zijn nu goed zichtbaar nadat de romp geverft is.
Hier komen 0,5mm aluminium dekseltjes op die open kunnen scharnieren(ik ben er nog niet uit of ik het scharnier aan de bovenkant of aan de onderkant ga maken).

thum_411949133958cf395.jpg

Nu kan het landingsgestel definitief aan de romp gemonteerd worden maar de bekleding van het telescopische landingsgestel laat ik nog even achterwegen i.v.m beschadigingen die er aan kunnen komen.
Dit doe ik op het laatst omdat het een gelede bekleding is van aluminium en in elkaar schuift(de passing moet zeer nauwkeurig zijn voor een mooi geheel maar moet wel goed werken).

Mvgr hans

Hans,

Gaat lekker zo, die ga ik van het weekend eens lekker van dichtbij bekijken.

Klopt die kleur eigenlijk wel:rainbow1: lijkt mij nogal licht.

Ton

Vanavond weer een klein beetje wat aan de Storch gedaan.
De motorkap van de storch gaat een beetje vorm krijgen en met veel passen en meten zitten de scharniertjes op z'n plek.
De scharnierende motorkap die ik op de Storch maak is van één van de eerste Storch's die geproduceert zijn.
De latere Storch's hebben dat niet meer.
thum_4119491764a8eca7e.jpg

thum_4119491764a9141ae.jpg

thum_4119491764a941c29.jpg

De beplating die daaronder komt worden ook scharnierend zodat ik overal makkelijk bij kan mocht er iets aan de hand zijn dat gerepareerd moet worden!

Mvgr hans

Hoi Hans,

Dat ziet er weer goed uit. Met die scharnierende kap kan je straks goed bij je motor enz. :)

Ik weet niet of de scharnier daadwerkelijk ook uit 3 scharnieren bestond of uit 1 grote, maar als hij uit 1 grote bestaat en je wilt die gebruiken heb ik nog wel een stuk voor je. Heb nog een aanzienlijke hoeveelheid kleine pianoscharnier liggen van 9mm (4,5mm per zijde) breed. Zou misschien wel passen als ik de schaal zo beoordeel.

Gr. Teus

Hoi Teus,
dat klinkt goed!!
Het is dezelfde afmeting van de scharniertjes die ik heb gemonteerd!!
Ik ga even opmeten hoeveel cm ik in totaal nodig heb (niet schrikken hoor)en daar pb ik je over!!

Mvgr hans

Hans,

Leuk om gisteren de Fieseler eens in het echt te mogen bekijken.

Ziet er goed uit en je gaat als een speer.

Het aanbod voor het bespannen van de vleugel staat nog steeds, voor het geval je je mocht bedenken.

Ton

Hoi Ton,
Ik hou het in gedachte.

Hoi Teus,
Pb'tje onderweg!!

Zo even een hele kleine update.
Heb vanavond de gaatjes geboord in de voortste steunen van het landingsgestel zodat daar de bedrading van de elektro magnetische remmen doorheen gevoerd kunnen worden.
Ook heb ik een stukje silecone slang over de bedrading heen geschoven zodat het net echt lijkt of het een remleiding is!!
thum_411949189b6fd7a3a.jpg

Zo dat was ie weer voor vandaag!

Mvgr hans

Hoi Hans,

ziet er goed uit. Leuk detail die scharnierende motorkap. Maar ehhh...ik zou wel mijn eigen vleugels bespannen, als je voor de F4C bouwt. Veel succes. Blijf je project volgen.

Groetjes, Edwin

@Teus,
ik wacht met spanning af en je hebt me heel gelukkig gemaakt.:D
Ik lees wel wat ik je verschuldigt ben Teus.

@Edwin,
Ik moet nog even zijde halen om ook de vleugels op de traditionele manier te bespannen net zoals ik met de romp en de staartvlakken heb gedaan.

Ik moet wel erbij zeggen dat een lesje(of misschien meer)van Ton nooit kwaad kan om ook eens met krimpfolie te werken(scheelt een hoop stank van de spanlak en tijd) maar de traditionele manier van bespannen vindt ik het mooist.
Zeker als het gaat om de kisten uit de pionierstijd.(ik heb o.a de tekeningen van de Wright Flyer 1 en die wil ik ook eens gaan bouwen.Dat wordt echt houtje touwtje bouwen maar ohhhhhhhh zo mooi al dat houtwerk).

Mvgr Hans

Ik moet wel erbij zeggen dat een lesje(of misschien meer)van Ton nooit kwaad kan om ook eens met krimpfolie te werken(scheelt een hoop stank van de spanlak en tijd) maar de traditionele manier van bespannen vindt ik het mooist.
Met krimpfolie werken is niet zo moeilijk hoor.

Maar hetgeen wat jij nu doet is gewoon DE afwerking voor deze kist :thumbsup:

@Teus,
ik heb het scharnier en het raamrubber ontvangen.
Super!!!!:grin::banana:

Doe mij a.u.b je bank of gironummer,dan kan ik je de kosten vergoeden.
Wat de kosten buiten de verzendkosten zijn lees ik wel!

Mvgr Hans

Maak er maar wat moois van Hans met die scharnieren, zie het maar als investering o.i.d.

:xmas:

Gr. Teus

Back