de GFS-UAV N-01 (a)

• Topicstarter Topicstarter woodstock
  • Startdatum Startdatum
W

woodstock

Guest
http://jlnlabs.imars.com/gfsuav/gfsuavn01a.htm
Heeft iemand dit al eens nagebouwd? (is 'open source'en niet commercieel, dus hopelijk blijft de link staan, google anders op het type in de titel)
(en valt het eigenlijk wel onder micro-heli? ... lol)

Ik denk erover het te proberen. beschrijving lijkt erg compleet
De gebruikte componenten zijn ook niet echt exotisch.
Ik ben wel een 'newbie'heb slechts ervaring met de x-ufo (leuk ding) en de crash-copter van nikko (skywatcher)
... :)

Hij is van depron,...tja ,ik kan het ook niet goed zien ,ik zit nu met de beamer in de huiskamer en de zon staat er nu lekker in te schijnen zo dat ik het nu niet scherp kan zien, restje van een bios avondje gisteren.
Maar ik vind het best wel iest om eens te proberen, ik hou wel van dat soort gekkigheid.
Micro ufo's ? :P he he he

T800 zei:
Wat een geinig ding :D
Ik zou ,m alleen van depron maken ,scheeld aardig wat gewicht denk ik,...
staat ook in de tekst dat Depron gebruikt wordt
of gediplac of ectrupor of xps.. waarvan ik OOK niet weet wat dat allemaal is, waarschijnlijk meer van hetzelfde maar met een andere merknaam. depron is tenslotte ook een merk., zal es informeren bij de plaatselijke parketvloer-boer wat t kost.. zo te zien is voor de 60 cm uitvoering een plaat van 1 bij 2 meter genoeg.
(dus dat rode oog helpt ook niet echt om beter mee te zien? :P )
groetsels, wOOdstOck

Interessant concept, reken er echter maar op dat het heel wat van je stuurmanskunsten gaat vergen!
Die gyro zorgt er alleen voor dat het hele ding niet met de prop meedraait.
Voor de rest moet je het dus zonder gyro's zelf doen.....

Pjotrrr zei:
Interessant concept, reken er echter maar op dat het heel wat van je stuurmanskunsten gaat vergen!
Die gyro zorgt er alleen voor dat het hele ding niet met de prop meedraait.
Voor de rest moet je het dus zonder gyro's zelf doen.....

het ding heeft 4 'flaps'en 4 setjes van stuurbare 'vinnen'

de bijgaande filmpjes lijken een stabiele vlucht weer te geven. maarja.. alles wat er mis ging is er natuurlijk zo als zo vaak uitgeknipt ehheh

Dat klopt, die 4 setjes vinnen met servo's worden dus tegelijk via de gyro aangestuurd,deze zorgen ervoor dat het ding niet met de prop meedraait (heckrotor bij heli)
Met die 4 flaps (roll en nick bij heli) moet je dus zelf sturen en zorgen dat het ding niet "omvalt" en zoals je kunt zien op de video valt dit niet mee ;)

Pjotrrr zei:
Dat klopt, die 4 setjes vinnen met servo's worden dus tegelijk via de gyro aangestuurd,deze zorgen ervoor dat het ding niet met de prop meedraait (heckrotor bij heli)
Met die 4 flaps (roll en nick bij heli) moet je dus zelf sturen en zorgen dat het ding niet "omvalt" en zoals je kunt zien op de video valt dit niet mee ;)

In de n02 versie worden dan ook 3 gyro's gebruikt.
En 8 servo's in het eerste model werden servo's parallel bestuurd. nu afzonderlijk lijkt me. (dus ook andere ontvanger)
http://jlnlabs.imars.com/gfsuav/n02.htm

Back