De grote T-rex 600 ombouw naar --> 8S, Flybarless

Discussie in 'Flybarless' gestart door Raptor Rulezzz, 30 mei 2008.

  1. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hallo Allemaal!

    Nadat ik Jurrien op de meimeeting heb zien vliegen met zijn T-rex 600 op 8s ben ik meteen overstag gegaan. Dat MOET ik ook hebben, veel vermogen en alles blijft gewoon heel. Op 6s "knalt" het net zo hard, maar alles wordt dan wel een stuk warmer en de motoren gaan gewoon niet zo superlang mee. Ook "klinkt" het veel beter op 8s omdat hij het toerental gewoon echt constant kan houden.

    Omdat ik eigenlijk al 2 jaar zit te kijken naar Flybarless systemen heb ik nu ook besloten om zodra ik mijn Logictech 6100 gyro verkocht heb, het systeem van Mikado aan te schaffen.
    Deze is sinds kort sterk in prijs verlaagd, dus dat maakt het ook al weer interessanter.

    Wat ik hoop te bereiken met de overstap naar 8s en flybarless:

    - Power ohne ende!
    - Meer vliegtijd!
    - Betere autorotaties
    - Een beter reagerende helicopter (exact instelbaar)
    - Minder gewicht

    De ombouw naar 8s ga ik met dezelfde componenten doen als Jurrien gebruikt heeft, namelijk:

    NEU 1910H/1Y (motor, 1000kv meen ik)
    CC85HV (regelaar)
    13t REVCO pinion
    FlightPower EVO lite 4270 8s (qua gewicht bijna gelijk aan de EVO25 3700 8s)

    Ik zal hier binnenkort wel wat foto's van plaatsen (behalve de accu's, die heb ik nog niet binnen).

    Maargoed, zoals ik al zei... eerst de Logictech 6100 gyro verkopen en daarna REN ik naar de winkel voor een V-stabi! Dus wie bied :wink:
    Tevens is vandaag de vooroplevering van mijn nieuwe huis en volgende week de definitieve oplevering, dus daar zal ik ook erg druk mee zijn. Toch ga ik proberen om (eventueel s'nachts) wel wat te doen aan de heli en het hier te updaten.

    Cheers,

    Richard
     
  2. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ben heel erg benieuwd Richard!
    Mooie setup.
    Succes met je verhuizing en de nachtelijke ombouwsessies :D

    Eric
     
  3. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    Ik ben ook zeer benieuwd naar je ervaringen, en dan met name het flybarless gedeelte.

    Zelf ben ik ook overgestapt naar 8s (vloog eerst ook op 6s), hier heb ik tot nu toe 4 vluchten (waarvan een met crash als gevolg) mee gemaakt.
    Ondanks de crash vliegt het heerlijk.

    Ook ben ik van plan om binnenkort flybarless te gaan, dus ik ben zeer benieuwd naar jou bevindingen met de v-stabi+mikado blade grips?.
    Zelf zat ik eraan de te denken om te gaan voor de ac-3x in combinatie met kasama rotorkop.

    groeten remie
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Waarom de Vstabi ipv een ander systeem Richard? Ik ben ook aan't sparen maar de AC3X spreekt me veel meer aan door zn eenvoud.
     
  5. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Omdat V-stabi nu 2 jaar bestaat en ik er nog helemaal niks slechts over heb gehoord, niks dan lof en hulde zeg maar. Dat geeft mij het vertrouwen om zo'n smak geld neer te leggen. Ook zijn er veel mensen die er ervaring mee hebben, dus als ik er niet uit kom (wat me onwaarschijnlijk lijkt :D ) dan kan ik die altijd nog raadplegen.

    Ik wilde inderdaad gaan voor de Mikado ombouwset, dat werkt iniedergeval gegarandeerd goed...

    Cheers,

    Richard
     
  6. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    En, zijn er al vorderingen met je project?
    Ik ben namelijk erg benieuwd.

    groeten remie
     
  7. bartjuuuhhh

    bartjuuuhhh

    Lid geworden:
    25 sep 2006
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Kampen
    Heb je t spul dan ook in huis? lijkt me handig als je zon topic begint, dat je met wat specs(van jezelf) en fotos komt...
     
  8. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Misschien wordt het toch een AC-3X, Ja en dan moet je 5 weken wachten;)
     
  9. Ik heb op de meeting in Belgiƫ bij de stunters vorige week die AC-3X van holco bezig gezien en ik was onder de indruk. Ik denk dat ik daar ook eens mee ga experimenteren in het najaar. Dit wordt een interessant draadje.
     
  10. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Hey Allemaal!!

    Ik heb de V-stabi helaas nog niet kunnen vinden (overal uitverkocht!!) maar over een week of 3/4 moet hij weer volop op voorraad zijn dus dan koop ik hem gelijk. (ik dacht dat ik hem zo ff ergens kon kopen.. maar dat viel even vies tegen!!)
    Wel heb ik al een Futaba BLS 251 gekocht om op de staart te gaan gebruiken.

    Ik zal vanavond even kijken of ik wat foto's kan posten van mn nieuwe motor + regelaar etc. Accu's krijg ik deze week als het goed is eindelijk binnen.

    Ik ben helaas erg druk geweest met mn huis, daarom heb ik niet eerder gekeken. Maargoed, in n week tijd alle muren glasvlies geplakt + gesaused + alle laminaat vloeren gelegd + badkamer afgemonteerd + keuken voor 90% geplaatst... zijn lange dagen geweest.

    Ik zal foto's plaatsen en hopelijk volgend weekend eerst eens vliegen met 8s setup.

    Cheers,

    Richard
     
  11. kraaijer

    kraaijer

    Lid geworden:
    15 jun 2006
    Berichten:
    652
    Locatie:
    Brussel - B
    Hey Richad,
    Volgens mij heb ik de V-Stabi zien liggen afgelopen vrijdag bij RCmarket.com.
    Misschien dat je daar wat aan hebt als je er haast mee hebt.

    Ron
     
  12. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Het vliegen met 8s is een feit.

    Ik moet zeggen dat een paar dingen me echt duidelijk opvallen.

    Je krijgt NIET ineens veel vermogen erbij voor je gevoel, WEL is het zo dat het toerental constant blijft de gehele vlucht (ook tijdens alle figuren etc.) dus dat is bijzonder prettig. Ook kakt hij dus niet in als je hem herhaaldelijk zwaar belast, wat voor 3D erg fijn is (op 6s zakt hij na een aantal flink zware figuren toch altijd wat weg).
    Ook word de hele aandrijflijn niet echt heet (graadje of 50 op de motor en de regelaar + accu lauw).

    Kortom, je krijgt er voor je gevoel in eerste instantie niet ineens een bak vermogen bij (tenzij je hem op 2400 toeren zet, maar dat raad ik iedereen af! ivm heeeleee korte vliegtijden en alles word dan alsnog erg warm). Maar het is wel prettiger vliegen!
    Qua vliegtijden zit er ook meer in dan op 6S met dezelfde vliegstijl, dit weet ik alleen nog niet precies omdat ik pas 2 vluchten heb gemaakt op 8s.

    Ik zal proberen foto's te plaatsen ASAP, maar dat is allemaal erg lastig omdat ik voorlopig nog geen vast internet heb (internet nu via een HDSPA verbinding op mn telefoon, werkt ook best aardig maar niet supersnel).


    Flybarless ombouwen zit nogsteeds in de planning alleen zijn die verrekte V-stabi systemen voorlopig moeilijk verkrijgbaar.

    Cheers,

    Richard
     
  13. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Ik heb hem overigens uitgevoerd met een Hyperion TiCOOL BEC ipv met een losse ontvangeraccu + regulator.

    Het totaalgewicht komt nu op 3380 gram! (T-rex 600 standaard CF oude versie, dun frame + Torque Tube upgrade; 3x 9252, Logictech 6100+serv. en de bovengenoemde aandrijflijn, V-blades)

    8s accu weegt overigens maar 779 gram! (met stekkers/klitteband)

    In zijn geheel is de heli er dus niet veel zwaarder op geworden en als het goed is gaat hij nog wel een paar honder gram kwijtraken als ik hem ombouw naar flybarless.

    Cheers,

    Richard
     
  14. johnnygr

    johnnygr Guest

    Mooie setup zo.

    Ik ben met m'n micro overgestapt van 3S 1000mAh 20C naar 4S800mAh 15C dus eigenlijk ook evolite achtig, gewicht is tevens niet veel zwaarder, langere vliegtijden en meer power. heb helaas een trilling inzitten die ik nog moet oplossen, het een na het ander loopt in de soep. misschien is het ook wat teveel voor deze heli.

    Dit ga ik ook doen met 470mm heli, van 4S 3300 naar 5S 3200 en verwacht daar ook een veel betere setup aan te hebben. accu heb ik al, nog even wachten op de motor die al een tijdje in back-order staat.
    Heb deze heli al flybarless aan het vliegen maar nog op analoge servo's, digitale heb ik in dezelfde backorder staan.

    Een iets hoger voltage met evo-lite achtige accu's en dus minder amps trekken geeft bij mij ook koelere accu en motor en betere resultaten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2008
  15. Raptor Rulezzz

    Raptor Rulezzz

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.646
    Locatie:
    Somewhere under the rainbow
    Onder het motto het duurt ff maar dan heb je ook wat kreeg ik gisteren de verlossende email dat de V-stabi weer op voorraad was... snel besteld en wat denk je? Toen was de betreffende winkel direct weer uitverkocht!!

    Anyway, ik krijg hem volgende week een keer binnen en dan zal ik proberen hier een serieus verslagje van te maken.

    Cheers,

    Richard
     
  16. dutch_anykey

    dutch_anykey

    Lid geworden:
    22 jul 2007
    Berichten:
    0
    Locatie:
    Well lb
    Hey Richard,

    Hoe is het met de V-bar? Ben wel benieuwd. Als het goed is ben ik morgen of vrijdag ook in het bezit van een v-bar...Ik was het jagen op zo'n ding eigenlijk ook wel zat...sjeemig. 2 keer de boot gemist bij ready-heli en nu dan toch bij een andere web shop.

    Het tweaken kan beginnen :)

    gr.
    Maurice
     
  17. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Hoi Richard,

    Ff off topic: nu je alle malaise bijna achter je hebt doe je volgend jaar wel eindelijk mee in de Dutch3D he!? Zeker met jou materiaal en freestyle performance zou dat goed zijn voor de Dutch3D en publiek.

    Greetz,

    Michiel.
     

Deel Deze Pagina