De Himoto van m'n dochter reageert soms niet op sturen - receiver begint dan te blinken

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Pygmy, 26 apr 2020.

  1. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb 2 Himoto's gekocht voor m'n kinderen een paar maanden geleden.
    Die van mijn dochter doet sinds kort raar - soms stuurt hij even niet meer.

    Als ik de zender en de auto aanzet hoor ik de bekende piep, het lijkt erop alsof ze goed binden, het ledje op de receiver brandt continu.

    Maar als ik met het stuur ga spelen zie ik dat af en toe het ledje begint te knipperen, alsof hij z'n connectie verliest ofzo - dan stuurt hij niet meer. Na 1 of meerdere seconden brandt het ledje weer continu en doet ie het weer.

    Accu en zender batterijen zijn volledig opgeladen.

    Ik denk aan een binding probleem, maar aan de andere kant - hij begint vrolijk met een continu brandend ledje dus initiele binding lijkt goed te gaan.

    Iemand suggesties?
     
  2. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Klinkt als een voedingsprobleem: rot contactje ergens waardoor de stroom die de servo trekt, een spanningsdip veroorzaakt.
    Kan ook gewoon een rotte accu of zoiets zijn.
     
  3. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    Accu is een nieuwe lipo, die ik ook gebruik / test in de andere Himoto die geen problemen heeft.
    Maar misschien goede tip idd, ik heb nog wel ergens zo'n capacitor-pack liggen wat ik even in de receiver kan pluggen om dips op te vangen, dat ga ik even proberen!
    Al vind ik het wel raar dat het random gebeurt, zonder gas te geven - gewoon enkel met het stuur spelen resulteert al in soms wel soms niet werken.

    Ik ben wel van de standaard accu (NiMh) naar lipo geswitched, heb ook de jumper op de ESC omgezet om dat aan te geven. (Op beide auto's, de ander doet het prima zo)
    Ik kan me niet herinneren of de problemen toen al begonnen of pas een week later.
     
  4. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als dat capacitor pack het probleem oplost, heb je ergens een slecht contact of een overgangsweerstand of zoiets...

    Tenminste, dat dénk ik...
     
  5. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    capacitor pack lost het niet op.

    Ik zie nu (met en zonder capacitor pack) dat het ledje wel continu brandt, maar op het moment dat hij niet wil sturen zwakker wordt.
    Help ik de servo een beetje met mijn vinger dan "pakt" ie ineens en doet ie het weer.
    Alsof de servo een slecht contact heeft intern waar ie overheen geholpen moet worden ofzo.
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.001
    Locatie:
    Sassenheim
    Al geprobeerd om opnieuw te binden?
     
  7. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb geen idee hoe dat moet met die Himoto's :-/
    Ik kan er niks over vinden in de manual / op internet..
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.001
    Locatie:
    Sassenheim
    Als ik google op 'himoto transmitter binding" kom ik sowieso een aantal youtube video' s tegen.....
     
  9. Pygmy

    Pygmy

    Lid geworden:
    1 okt 2012
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Amsterdam
    Die had ik al gevonden, maar dat zijn andere modellen / radios...
    De receiver in mijn Himoto's hebben dat gaatje / knopje niet :-/
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.001
    Locatie:
    Sassenheim
    Kan je meer vertellen over het model auto of model zender? Met meer info kan ik ook even mee kijken.
     
  11. brutus

    brutus Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    21.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Eerst eens kijken of de stuurbeweging nog wel soepel loopt, als de draaipunten vol met vuil zitten wil dat nog wel eens voor problemen zorgen die lijken op wat je omschrijft.
    Als dat niet het geval is, dan denk ik aan een uitgebrandde servoversterker (of hoe die dingen ook maar mogen heten) of een rot electromotortje.

    Zijn de servo's uitwisselbaar met andere merken?
     

Deel Deze Pagina