de kriek is klaar

hallo joris
dan heb je meer vertrouwen dan ik hahaha
dit is een echte cut boot
als hij al gaat duiken dan ga ik elke keer dat hij onder gaat met schrik doen
want het kan steeds de laatste keer zijn dat hij terug boven komt
dit is ellende van de bovenste plank
als het zo een goed model was dan zag je der 100 van varen op de vele treffens die er gedaan worden
wel ik heb er nog nooit eentje gezien nergens niet
die revell 7c is zelfs kleiner en die kan je beter uitrusten dan deze ellende

ik breng hem zaterdag ook mee
in zoverre hij klaar is

groetjes raf
 
hallo

wie dacht ge dat de tent en de tafels gaat mee brengen
wel den deze natuurlijk
ik breng er drie mee en die kriek ook en ik hoop dat gij reeds verder af zal zijn
op de motoren na want die zijn besteld

groetjes raf
 
hallo

het accu bakje zit er ook weer tegen aan
het tech rek is kompleet aan het worden
gisteren 1 kant de doorvoer ingezet nu vandaag de andere kant en de water inlaat
en dan gaan priegelen om dat ventiel en die micro servo er in te krijgen

groetjes raf
 
hallo

weer wat verder gedaan
de stuur stangen zitten er in maar nu GRRRRRRRRR heb ik weer geen regelmofje om er op te solderen
straks langs mark gaan eens kijken of hij er nog eentje heeft
voor de rest begint alles mooi te passen buiten dat ventieltje en die extra servo
ik moet een oplossing vinden om met deze servo tegelijk de relais van de pomp te sturen
dan spaar ik een stuurprintje uit
nog wat puzzelen hahaha en net zoals de regering nog wat plaats in de begroting te vinden
de ontvanger was een R700 maar deze is nu vervangen door een R600 weer om wat plaats te sparen

groetjes raf
 
hallo

hier wat foto's
IMG_1087Small.jpg

hier zie je de aansturing van de roeren en de achterste duikroeren

IMG_1088Small.jpg

de ontvanger en de regelaar netjes naast elkaar
of dit zo gaat blijven weet ik nog niet
want ingeval van storingen gaat er een en ander moeten verschuiven

IMG_1089Small.jpg

hier een overzicht van het geheel
de motoren zijn niet deze die er in komen te staan want ze worden alle twee zo groot als de bovenste dus dat stukje moet er nog uitgehaald en dan is er meteen plaats beperking
om het ventiel te plaatsen wordt nog een uitdaging
IMG_1090Small.jpg

voorlopig het stuur printje van de relais sturing van de pomp hier maar geplaatst
maar het kan dus dat dit komt te vervallen en dat er in de plaats een micro servo gaat komen
de aansluitingen naar buiten zijn gemaakt en alles staat nu weer uit te harden


dat was het dus voor vandaag
groetjes raf
 
hallo

vandaag weer wat verder gedaan
het staafje dat het middelste tandwiel draagt heb ik een verdikking op gelijmt en onder vast gezet met wat polyester plamuur met glasvezels er in
daarna de romp vlak geschuurd en het achterste stuk traanplaat er op gelijmd
nu is het wachten tot alles is uitgehard
ook de aansluiting voor de sifon zit er in en in de romp is de sifon er ingelijmd met een stukje rode darm
deze moet steeds aangesloten worden omdat het de ontluchting van de duiktank is
ik heb deze boot zonder overdruk in de romp gemaakt omdat de druk veel te hoog opliep
tijdens de testen die ik gedaan had
als het morgen mee zit dan kan ik de wtc achteraan opgieten met polyester gemengd
met glasvezels om het druk schot wat dikker te maken en dus meer druk vast
ook de kleine kiertjes gaan dan netjes mee dicht
want de messing drukwand kan niet in de bajonetsluiting worden gesoldeerd maar alleen gelijmd
en dit is niet stevig genoeg om langdurige druk uit te staan
morgen beginnen aan het dek wat ook een hele klus zal worden

groetjes raf
 
Hoi Raf,
dit topic loopt al van 20 augustus 2005.
Als je per bericht betaald kreeg kon je ook iemand in dienst nemen om de boot af te bouwen.
Die Krick komt echt nooit klaar hoor.
Maar waarom zijn er toch altijd modellen die niet klaar komen?
Ik heb er ook zo een al 12 jaar.
Het schiet maar niet op hoor.
Van mijn model is de grondverf aan het uitharden!
Ik heb aan onze vrien in Keulen gevraagd of hij het perslucht systeem er in wilde maken maar hij heeft niets meer met militaire schepen.
Dus het model blijft nog wel even staan.
 
hallo Hein

die boot zal duiken
maar of hij nog boven komt is maar de vraag hahahaha
kijk dit is een prachtige uitdaging die echt tot de limiet gaat van mijn kunnen
er van uit gaan dat het een rot bouwdoos was die eigenlijk nooit verkocht zou mogen worden
vriend zeg nu zelf hoeveel van die krieken heb je reeds zien varen in je leven
wel ik nog geen 1 op al die jaren dat ik met duikboten bezig ben
en dan wil ik zeggen fatsoenlijk varen he niet duiken op snelheid
even een voorbeeltje van de qualiteit van de doos
de assen waren reeds verroest in de doos
de pomp heeft flinter dunnen tandwieltjes en waren meteen goed voor de schroothoop
de motoren waren echte stroom wreters
en ik heb er zo wel 5 achter elkaar gemaakt waarvan 3 zoals de bouwdoos met nog meer ellende van dien
een wtc die je over heel de lengte aan 4 kanten moet dicht plakken
bij de eerste duik van 1 van die krieken plofte die meteen In elkaar
dan de duikroeren ????????? wie dat bedacht heeft moesten ze kielhalen
en dat er problemen met deze boot zijn blijkt wel uit het wolfpack topic dat reeds een tijdje stil licht
de kriek was haast klaar maar dan is hij in de kelder geflikkert en kon ik opnieuw beginnen
dus bij deze hoop ik hem klaar te hebben voor mei
maar dat zal wel een droom blijven hahahaha
groetjes raf
 
Hoi Raf,

ik heb ook ooit eens zo een water beweeg ding gehad.
Toen ik hem de eerste maal in het water zetten was hij sneller onder dan dat ik de zender kon vastpakken.
Ik had hem bij Shamrock in Maastricht gebruikt gekocht.
Helemaal uit elkaar gehaald, in orde gemaakt en een half jaar mee gevaren.
Dat ging goed.
Hij dook mooi volgens mij als je er een kinderkopje op gooide want ik kreeg hem niet echt onder water.
En toen heb ik hem maar verkocht.
Hij licht nu ergens in het stadspark in Brunssum op 35 meter diepte sinds 1985.
De jongen die hem gekocht had heeft er 2x mee gevaren en was vergeten de deksel goed dicht te draaien toen hij de 3x ging varen.
Hij heeft nog 2 schroeven van de deksel over.
Rust In Vrede op de bodem in Brunssum.

Hein
 
hallo hein

er wordt verteld dat of jos of lex er ooit eentje zouden hebben gebouwd
maar daar vind je dus geen bouw info over terug op het forum
het wolf pack zit nog steeds te bouwen
deze heeft wel reeds gevaren ,gedoken en terug boven gekomen
maar onder water trok hij stilletjes een bellen spoor
er zat teveel druk op de wtc en de stuurstang dichtingen lieten lucht ontsnappen
het was toen te laat om norberts dichtingen in te bouwen
de andere die ik gebouwd heb was er eentje waar alleen de originele wtc van hoefde gebouwd de eigenaars gingen de rest zelf doen
de voorlaatste was ook met de originele wtc en heeft hier in het test basin gedoken
maar voor de eigenaar hem verder af had (ik heb hem nog terug gezien en dat wilde je niet weten hoe hij er uit zag)waren de assen veroest en zat alles muur vast en was onbruikbaar geworden
dus is die denk ik ergens op een zolder of in een kelder verdwenen
en dan is er uiteindelijk nog deze boot die over is en waar ik nu reeds jaren aan bezig ben om hem varend/duikend te krijgen
het over druk probleem is opgelost en het ventieltje is ook opgelost want dat wordt nu door een vlotter bedient
boot onder ventieltje dicht de rest druk blijft dan in de wtc want deze heb ik nodig om terug op te duiken

groetjes raf
 
Er zijn er die echt mooi varen.
Die van mij ging ook mooi hoor.
Net op periscoop diepte verder kwam hij niet.
En de nieuwe eigenaar is het gelukt dieper te komen.
Alwaar hij nu nog rust in vrede op ongeveer 35 meter.

Hein
 
hallo Hein

inderdaad als de boot vaart dan is het mooi om te zien
een draai cirkel waarmee je in een basin demo kan varen en waar een u47 van robbe alleen maar van kan dromen
stabiel is hij ook genoeg want een bruggen regelaar hoefde er niet in (is trouwens geen plaats voor)
maar ik vind de qualiteit van de materialen in de bouwdoos zo marginaal dat ik daarom alleen al de doos niet zou kopen
die paar centen meer voor rvs assen en betere stuur stangen maken ook niet de prijs

het achter dek (traanplaat)is nu in model geschuurt en nu is het wachten tot de freesjes van 1 en 2 mm binnen zijn
dan kan ik verder met het achterdek te maken en dit stukje af te werken
de servo's nog vast zetten de stuur stangen aansluiten en voorlopig op 1 motor test varen zou moeten lukken
het testen van het duik ventiel en de pomp kan ook buiten het water
dus vandaag werk genoeg

groetjes raf
 
hallo

vandaag begonnen met het sealen van het druk schot
de buiten kant is reeds gedaan en staat nu uit te harden
ik heb een mengeling van polyester en polyester vezel plamuur gebruikt
zo was het een stevig papje geworden dat ik met een borstel op de juiste plaatsen kon aan brengen en het toch niet begon rond te lopen naar plaatsen waar ik het niet wil hebben
als dit straks uit gehard is kan de binnenkant gedaan worden en heb ik een dik druk schot wat zeker waterdicht gaat zijn
de buiten romp lijm ik met endfest aan de alu bajonet sluiting en dan wordt dit ook een stevig geheel
en dan na het afsolderen van de stuurstangen kan er begonnen worden met testen og de wtc waterdicht is
groetjes raf
 
hallo

de buiten kant is nu droog en de stuur stangen zijn gesoldeerd
morgen de binnen kant sealen en dan testen of de boot water dicht is
dan ga ik die 1 motor met vertraging die ik nog heb aansluiten en kijken wat een stroom ik trek
als het binnen de normen is dan kan ik deze motor ombouwen naar de andere kant om ook hier de as te laten inlopen
dinsdag relais halen voor de pompsturing en dan kan de boot reeds duiken
al moet ik dan het vlotter systeem nog onder de toren inbouwen
groetjes raf
 
hallo


vandaag de eerste drijf proef na eeuwen stil te hebben gelegen
en ja ze was geslaagd hij zinkt niet hahaha
maar door de nieuwe opzet van het geheel is de boot vooraan wat te zwaar
de alu duiktank weegt toch ietsje meer dan de polyester tank
daar het om een zeer dunne romp gaat kom ik voorin niet met mijn had dus ga ik op de wtc vooraan een stuk styrodure moeten plakken om extra drijfvermogen te scheppen
het kan nog zijn dat ik van 7 cellen ga over stappen op 6 of 5 maar dat moet ik nog zien na de eerste vaarbeurt
nu eerst kijken of de boot mooi in het water komt te liggen voor ik verder kan werken
en als ik donderdag van norbert bruggen terug kom langs conrad ook nog twee regelaartjes uit halen voor een ander project waar ik nog aan bezig ben

straks foto's

groetjes raf
 
Back
Top