De "LEUK" knop.

Discussie in 'Schipperscafé' gestart door Peter58, 18 dec 2021.

  1. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    We weten allenmaal de leuk knop te vinden net als op face boek, maar daar zitten we niet toch!
    Soms vraag ik me af waarom er niets geschreven word op een topic, maar alleen op die knop geduwd word.
    En hier gaat het niet over mijn topics, maar in het algemeen.
    Ik volg een aantal topics, en zie dat er veel op die knop gedrukt word, erg makkelijk, maar iets schrijven kost toch niet zoveel moeite?
    Grt Peter
     
    Rhelie, hobbyist en brutus vinden dit leuk.
  2. Marc w

    Marc w

    Lid geworden:
    10 feb 2013
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    Turnhout belgie
    Klopt Peter, maar niet iedereen is zo bespraakt om telkens bij iedere post iets neer te schrijven.
    Soms is de update ook zo klein dat je er moeilijk iets over kan schrijven buiten mooi, goed bezig....
    Persoonlijk gebruik ik de knop om aan te geven dat ik verder volg maar geen opmerkingen of bedenkingen heb.
    Ik tracht wel bij ieder af en toe iets te schrijven als er echt vorderingen zijn of ik iets opmerk waarbij ik vragen heb of ik echt interessant vind.
    Helaas ontbreekt me ook de tijd om steeds te reageren, tenzij ik zelf stop met bouwen en het gaat al zo langzaam bij me zelf vind ik.

    Maar ik kan begrip opbrengen voor je bedenking, je doet per slot van rekening ook moeite om je verslag bij te houden.
    Laat je vooral niet ontmoedigen dit te blijven doen omdat je enkel "leuk" ziet verschijnen. Dit wil op zijn minst zeggen dat je gevolgd word.

    Ach ja en face-boek, dat is toch helemaal iets anders................
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  3. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.106
    Locatie:
    Oostvoorne
    Vind dat ik al vaak reageer, maar niet altijd een bericht heb dat iets toevoegt. Door op de leuk knop te drukken geef ik aan dat het me wel aanspreekt. Beetje net als bij Marc. Gr. Klaas.
     
    Herby63 vindt dit leuk.
  4. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.595
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Ook in mijn geval klopt dit.
    Een stukje ut het citaat met mijn aanpassing: "om aan te geven dat ik verder volg maar NU geen opmerkingen of bedenkingen heb".
    Door aangeven van "leuk", geef je aan, dat je de bijdrage waardeert.
    Door het volgen van het draadje kan je (NU) een gerichte reactie geven.
    Voor mij: Juist door waardering of ondersteuning, geeft aan, dat het gewaardeerd wordt, dat je moeite hebt genomen om een mooi verslag te maken.
    Groet. Henk.
     
    Stephan Kertész, EUSIV, Herby63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.325
    Locatie:
    Den Haag
    Ik sluit me aan bij mijn voorgangers. Ik vind de like knop prettig om te laten merken dat ik een draadje volg en waardeer. Je hoeft dan niet meteen bij elke mooie update iets te schrijven, hoewel ik dat wel af en toe doe. Niets mis mee in mijn ogen.

    Freek
     
    Marc w vindt dit leuk.
  6. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.439
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    Wat moet ik dan zeggen?
    "Volg"?

    Da's nog veel erger.

    De leuk knop impliceert dat je het waardeert wat degene schreef zonder dat het topic helemaal verstopt raakt met kreten als
    Volg.
    Eensch.
    En noem maar op.
     
    Marc w, Herby63, EUSIV en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    Mee eens
     
    Bootjebouwer 2 vindt dit leuk.
  8. EUSIV

    EUSIV Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    5 mei 2021
    Berichten:
    250
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik ben het eens met bovenstaande en denk dat de beleving voor een ieder weer anders is. Voor mij geeft het zeker voldoening als er alleen op een leuk knop wordt gedrukt. Een bericht plaatsen in mijn bouwverslag mag natuurlijk ;) en ik zal daar dan ook op reageren. Voor de afwisseling is dit prima. Echter om een bouwverslag ook voor een buitenstaander nog leesbaar en relevant te houden zijn denk ik minder berichten beter. Ik zie bijvoorbeeld ook aan het aantal views dat mijn bouwverslag een groot aantal mensen bereikt en dit zijn niet alleen de leden van dit forum. Afgezien van tijd zal ik daarom niet vaak een bericht plaatsen in een topic van een ander, maar dan eerder op de leuk knop drukken. :)
     
    Marc w en Herby63 vinden dit leuk.
  9. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Leuk is leuk, maar bij elke update vertellen hoe prachtig je het vind is storend voor het bouwverslag.
    Ik geeft commentaar als ik een vraag heb, of als er een vraag word gesteld.
    Bij plaatsing van de eind foto's kan er natuurlijk wel commentaar.
     
    Marc w en Herby63 vinden dit leuk.
  10. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.786
    Locatie:
    Ittervoort
    met de leuk knop geef je aan dat je het bericht gezien hebt en waardeert wat je ziet. Je kan er nog een vraag achter plakken of een emoji als je het heel erg waardeert. Ook een opmerking is prima. Het is allemaal goed. En de schrijver weet dat hij het niet voor niks post. Maar er zijn erbij die op 10 verslagen ongeveer allemaal hetzelfde neerschrijven. "mooi, prachtig gedaan, schitterend enz." Dat is storend soms. Dan zie ik liever de like knop dan tien berichten achter elkaar met hetzelfde. Dit vervuild en verveeld een beetje.
    Een like is altijd welkom, dan weet je ook dat je bericht gelezen is en een indruk achter heeft gelaten.
     
    Bootjebouwer 2 en Marc w vinden dit leuk.
  11. Bert V

    Bert V verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    1.199
    Locatie:
    Steenbergen
    Ik denk op de eerste plaats dat het starten van dit topic misschien nog niet eens zo'n verkeerd idee geweest is.

    Zo kunnen we allemaal weer eens ons ei kwijt over wat we wel of niet prettig vinden en ook vooral hoe we zaken als deze ervaren of naar de ander toe, bedoelen.
    Ik erken dat, zeker wanneer je in een wat minder druk bezochte hoek van het forum iets post, je jezelf wel eens afvraag; is dit voor een ander op enig moment bij het uitblijven van reacties nog wel interessant genoeg en schrijf ik misschien niet te saai of te langdradig o_O :rolleyes: ?
    Dat zou kunnen, maar tevens wil je je topic, zoals Stephan Kertész hierboven ook al aangeeft, eigenlijk wel een beetje schoon en overzichtelijk houden, waarbij goede input natuurlijk altijd zeer welkom en gewaardeerd wordt.
    En juist daar bied de "Leuk-knop" samen met de teller waaraan je kan zien hoe vaak het topic bezocht is, uiteindelijk toch het antwoord.
    Het hangt een beetje van het soort topic af, maar meestal probeer ik zelf met tekst alleen maar naar een ander te reageren als ik denk of hoop daar (nog) iets mee toe te voegen.

    Ik ken een aantal andere Fora die ik zo nu en dan ook volg en wel eens iets op post, die deze "Leuk-knop" niet hebben en de bezoekersteller de enigste graad- of interessemeter voor het betreffende topic is o_O.
    Gelukkig hebben we hier op MBF alleen de Leuk-knop, die ongeveer te vertalen is met; :) of :thumbsup: en niet nog een knop voor :hammer:, :stupid , of :mad:.
    Ik bedoel maar ;):p.

    Groet, Bert
     
    Zeiler, Bertho, Marc w en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina