De meest recente versie Tru-Flite 3D model flight simulator

• Topicstarter Topicstarter Rene_Bak
  • Startdatum Startdatum
R

Rene_Bak

Guest
Weet iemand toevallig wat de meest recente versie is van de Tru-Flite 3d model flight simulator en waar ik de laatste update kan downloaden? Ja ik weet het dit is inderdaad al weer behoorlijk oude software maar ik heb nu eenmaalk destijds deze software aangeschaft.

Jaren geleden heb ik mede op advies van Ha-eM helifun de Tru-Flite 3D model flight simulator gekocht. Dit bleek naderhand toch een behoorlijk slechte keuze te zijn omdat ik toen met vleugelmodellen vloog en de simulator daarvoor nou niet echt geschikt was. Voor helicopters was hij waarschijnlijk wel erg goed maar dat bleek voor mij niet echt van toepassing. De simulator heeft dus jaren ongebruikt in de kast gelegen. Doodzonde voor zovel geld destijds...

Recentelijk heb echter het idee opgevat om met helivliegen te gaan beginnen. Dat wil zeggen in ieder geval te starten met de simulator. Aangezien ik deze oude simulator nog had liggen dacht ik die te gaan gebruiken. Echter de versie die ik heb is versie 3.1 en ik weet zeker dat er nieuwere versies beschikbaar moeten zijn. Echter de site van de leverancier bestaat niet meer dus daar kan ik het niet meer downloaden. Heeft iemand misschien de meest recente versie van de software nog ergens liggen en zou die mogelijk ook met mij willen delen?

Daarnaast heb ik ook nog een probleem met deze software onder windows XP. Wanneer ik namelijk de resolutie van het beeldscherm aan wil passen in Tru-Flite krijg ik een bluescreen en starat mijn PC opnieuw op. Mogelijk is dit een bekend probleem en is dit verholpen met een nieuwere versie.

Natuurlijk zijn er vast betere simulators te koop inmiddels maar voor de eerste stappen zou dit toch voldoende moeten zijn. Bovendien heb ik dan nog het gevoel dat ik mijn zuurverdiende geld destijds niet helemaal voor niets heb uitgegeven. Daarnaast is dit een legale versie software met de kabel zodat ik met mijn FC18 kan oefenen.

Ben benieuwd of iemand mij nog aan de oude software kan helpen (een nieuwere versie dan die ik heb) en/of een oorzaak en oplossing weet voor mijn probleem met het opnieuwe opstarten. Want zeg nou zelf 640x480 is toch wel een beetje uit de tijd ;-)

Rene, is het mogelijk dat het programma ergens een .cfg file achterlaat, waarin, als je gelukt hebt een resolutie staat aangegeven(in jouw geval 640x480). Dit bestandje zal waarschijnelijk display.cfg of config.cfg heten, probeer te zoeken in de mijn documenten/programs map, naar O.A. de uitgever of het productie bedrijf, vaak staat dit ook in de installatie directory. Mocht je dit bestandje gevonden hebben dan kun je het openen met kladblok. Je kan de resolutie het beste eerst opkrikken naar 1024-768. En zo verder te proberen het te fixen. Probeer de 1280x1024 te vermijden, deze heeft een andere verhouding waardoor het programma weleens raar zou kunnen doen.

Back