De Mikrokopter vliegt!

He Wep, ik had nog helemaal niet gezien dat jij ook op dit forum actief bent! Grappig.

Heyy Raymond..... ja, heel soms even.

Er is gewoon te veel om te lezen hè..

Ben cameramount aan het bouwen voor mijn Panasonic LX3.

Dan nog even wat testvluchtjes met de MK8 en dan eindelijk weer foto's en videos.

Eindelijk een goeie oplossing voor servo trigger:

Mikrocontroller- & MicroSPS-Forum: Foto & Video » Panasonic LX3

MK8 videootje... nog wel kaal verder.. 1 van de eerste tests..
Engine failure test heavy MK8. 2200 gram. on Vimeo

BeNeLux RCAP en Multikopter dag 2009

Wordt vrijwel zeker 25 april 2009 ergens in de omgeving Antwerpen. Zie de aankondiging onder meetings.

Zie onder Luchtfotos vrij aan het eind trouwens nog een link naar een filmpje van MorenoEnNYC uit New York, gemaakt met zijn mikrokopter.

Ik ben ook bezig met eentje te bouwen voor een leuk open aerial photo project..
Het is een zelfbouw kit van mikrocopter.de
binnenkort de eerste vlucht buiten ;)

bouw blog op OpenGeo

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb afgelopen weekend een 3 assige micro kopter zien vliegen zelf gebouwd met standaard electronica :) 3 25A regelaren, 4 simpele gyro's en mixen in de zender op ccpm. Yaw ging via het draaien van 1 as en had 1 gyro en een micro servo. Ding hing netjes stabiel in de wind en reageerde goed. Dus je hebt geen duur electronica bord nodig om het goed vliegend te krijgen :)

BeNeLux RCAP en Multikopter dag 2009 gaat in principe door

De BeNeLux RC luchtfotografie (RCAP) en multikopter dag 2009 gaat in principe door op 25 April 2009, omgeving Antwerpen, beginnend rond 10:30-11:00 uur. We hebben 3, mogelijk 4 locaties op het oog waarvan er twee ook voor iets minder ervaren vliegers geschikt zijn.

Eenieder die zich al bij me had aangemeld krijgt vandaag nog een emailtje om te bevestigen. Mochten er nog belangstellenden zijn, stuur me zsm een bericht. Alleen degenen die tijdig hebben aangemeld kan ik het volledige programme sturen.

Goede morgen,
kan iemand mij helpen, ik heb een MK basisset L3-ME gekocht en heb de laatste stukken gesoldeerd bij de droge proef bleek alles te werken, maar nu alles in elkaar zit, kan ik wel gas geven, en draaien mijn rotors alle vier, maar reageren niet op maar zender ik kan niet links rechts voor of achter alleen opwaarts. Wat zou ik mis gedaan hebben. Ik ben nog maar pas met deze hobby bezig en ken hiervan zeer weinig.
Mijn RC kast is een MX12.
Groeten,
Paul Hel

Staan je kanalen allemaal correct ingesteld in de mikrokopter tool ? Zie ook je persoonlijke berichtje...

Eindwerk

Ik zit nu in mijn laatste jaar op de middelbare school :d en ik moet nu een eindwerk maken. Mijn eindwerk is zo'n mikrokopter maar ik vroeg mij af welke motoren ik zou moeten gebruik. Hou wel een beetje rekening met de prijs :D

alvast bedankt:D:p

Gr willem

mikrokopter

Hello,
Ik bezit een mikrokopter L4-ME uitgerust met hoogtesensor en ME-CTRL 2.0 en ik ben helemaal nieuw en zocht de parameter settings voor deze setup in de mikrotool voor beginner(mkp file). Door een foutje ben ik nl alle default settings kwijtgespeeld, kan iemand mij daaraan helpen ??
thanks

Hello,
Ik bezit een mikrokopter L4-ME uitgerust met hoogtesensor en ME-CTRL 2.0 en ik ben helemaal nieuw en zocht de parameter settings voor deze setup in de mikrotool voor beginner(mkp file). Door een foutje ben ik nl alle default settings kwijtgespeeld, kan iemand mij daaraan helpen ??
thanks - Telstar

Bedankt Jeppie ik ben al een stuk vooruit, ik ga die data eens inbrengen en misschien morgen eens de maiden doen.

Waar kan ik tijd kopen ?

Ik ga ook een miKroKopter project beginnen met een Y6.
9 sensoren, Druksensor, 3x versnelling sensor, 3x gyro sensor, elektronisch kompas, navigationsysteem, FPV system met een volledige OSD.
Deze Hexacopter wordt aan gedreven door AHM 36-6 motoren 4cells, 2x 6000mhA lipo, props van 40cm, torque gelijk aan 8-10 kg.
Dit wordt een monster project.
Ik geef mij één jaar tijd.
Nadeel van zo'n project is dat er geen manuel is en de geschatte prijskaartje is boven de 2500€.

img3854k.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey all,

Ik heb net een Octo2 gekocht, maar heb geen idee hoe ik mijn Canon G10 draadloos kan verbinden met mijn PC om een pre-view te krijgen vooraleer ik een foto neem.
Kan iemand me zeggen welke soft- en hardware ik dien te installeren ?
groeten,
Piet

Hey all,

Ik heb net een Octo2 gekocht, maar heb geen idee hoe ik mijn Canon G10 draadloos kan verbinden met mijn PC om een pre-view te krijgen vooraleer ik een foto neem.
Kan iemand me zeggen welke soft- en hardware ik dien te installeren ?
groeten,
Piet

Piet,

Hier is vanalles voor te krijgen kijk maar eens op de site van Digitech turbines
Digitech RC JET Turbines Parts and Retracts - Digitech Turbines
een G10 heeft een liveview uitgang hier kun je een video TX set aanhangen, aan de ontvanger kun je een usb apparaatje zetten en zo je liveview op je pc zien. Dit kun je hier allemaal bestellen.

Zelf heb ik een hexa2 aangeschaft om foto's te maken, ik verwacht de kit deze week.

Succes

Arie

Back