De multifunctionele springer tug

Harm, Heb drie van die Bühlers in bedrijf en het zijn perfecte motoren. Wil ik die in mijn coastertje gaan gebruiken dan komt die ongeveer midden in het ruim te staan. Of ik moet de schroefas aan de voorkant teveel optillen. Ga het wel eens op het gemakje inmeten als de romp klaar is. Er ligt ook nog een Monoperm super met 1:3 vertraging. Die zat oorspronkelijk in mijn Bugsier 3 en is vervangen door een Bühler. Ook een prima motortje, inclusief ontstoring, maar de vertraging geeft wat herrie. Dus het kan nog alle kanten op. Gr. Klaas.

Vandaag had ik weer even wat tijd en aangezien ik op onderdelen wacht voor andere projecten ben ik verder gegaan met mijn duwbak.

20150918_181712_zpssqtaknul.jpg

30 x 60 cm gevuld met camera en lamp.

Camera voorzien van pan en tilt servo's in de testopstelling.

20150918_181727_zpseueds7q7.jpg

In zijn uiterste stand kan je recht naar bededen kijken. De lens steekt ongeveer 4,5 cm onder de duwbak in zijn eigen dome. in de tweede dome komt een meesturende schijnwerper al vraag ik mij af of het nut heeft.

Je hebt wel wat power nodig als lamp wil het nut hebben. Hangt ook af van de helderheid van het water. Meeste nut heeft een lamp als het donker is met helder water. Tenminste dat is bij het duiken zo. Als het troebel is moet ie weer niet te sterk zijn anders reflecteert hij op de zwevende zanddeeltjes en verblind je de camera meer als dat je hem helpt.

Back