De nieuwe 1400mm Trojan T-28 van FMS (nu met maidenflight filmpje)

Dit is er alvast eentje die ik ga halen eens die beschikbaar is.
Komt met retracts en flaps erop :)
Heeft zelfs coil retracts :D

showatt.php

showatt.php

showatt.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is ook al een gerucht van een Big Scale P40N (voor foam begrippen dan...)
Span 1.60 m :yes: Mogelijk gaat HobbyKing hem leveren...

Nieuwe videotjes van de FMS T-28.
Een franse webshop heeft ze blijkbaar al en heeft dan ook een unpacking video en een klein preview videotje gedaan.

Het ziet er echt wel een leuk toestel uit en ik ga het zekers halen.

de reeks van FMS ziet er goed uit, zijn betaalbaar en zijn volgens mij niet echt moeilijk te vliegen.

ik weet alleen niet hoe het zit met wisselstukken.

De wisselstukken zijn vrij goed verkrijgbaar via het internet.
Pw-rc.com en rc-cacstle.com hebben goede stock voor de fms toestellen altijd.

En anders kan je bij de jos in zwijndrecht (not normal modelbouw) terecht voor wisselstukken.
Meestal heeft die op een week je bestelling wel binnen.

Deze vlieger ziet er beter en beter uit vind ik iedere keer als ik de filmpjes bekijk.
Zodra die binnen is bij de jos ga ik hem halen want zo een grote doos versturen via het internet doe ik niet graag en haal ik liever zelf.
De wisselstukken kunnen dan wel via het net gaan ofzo.

Hier nog een nieuw filmpje dat ik net vond op youtube van dit nieuwe vliegtuig.

Wel ik heb deze mooie vlieger vanaf deze avond in mijn bezit.
Alles zit nog mooi in de doos dus ik zal hem beginnen uitpakken en bouwen vanaf morgen.
Zal wel een fototjes en filmpke plaatsen van het bouwen ofzo :)

Dat zou leuk zijn AndaInC. Welke color scheme heb je gekozen?

@Solex : Hij s idd niet goedkoop.......kost 269 € maar is wel supermooi.

@Mex101 : Heb gekozen voor de wit rode navy trojan omdat die het beste zichtbaar is in de lucht.

Ben trouwens aan het bouwen geslagen vandaag maar mijn camera zijn batterij was leeg en ik wou niet wachten tot die opgeladen was.
Maar ik zal dadelijk wel een fototje plaatsen van hoe die er tot nu toe uitziet.
Het bouwen is zeer makkelijk maar er is maar 1 probleem en dat zijn al die kabeltjes.
De chinezen hebben er ook geen manual bijgestoken van hoe het allemaal moet enzo.
Ook geen kabelschema of iets dergelijks dus dat word morgen alles uitzoeken en proberen.

Hier enkele fototjes van hoe die er nu uitziet.
Hij is half klaar.
Servo's en kabeltjes moeten allemaal nog erin en geconnecteerd worden.
De kabeltjes die je nu ziet zitten is maar de helft van wat erin moet.

De retracts en de leds heb ik trouwens al wel werkende :)

P1050832.JPG

P1050833.JPG

P1050834.JPG

P1050835.JPG

P1050836.JPG

P1050837.JPG

P1050838.JPG

P1050839.JPG

Klein videotje van de werkende retracts en een metertje taxien op de stenen van het terras.

Die retracts gaan serieus mooi uit en in. Hoeveel servo's zitten er wel niet in het lijkt wel op spaghetti al die snoertjes :D Het zal ook wel een werkje zijn om ze een beetje netjes weg te werken. Zelf heb ik ook een FMS ik zou even kijken dat het stukje schuim goed vast zit waar de velcro accu binder onderdoor loopt die zat namelijk bij mijn model totaal niet vast.

Die retracts gaan serieus mooi uit en in. Hoeveel servo's zitten er wel niet in het lijkt wel op spaghetti al die snoertjes :D Het zal ook wel een werkje zijn om ze een beetje netjes weg te werken. Zelf heb ik ook een FMS ik zou even kijken dat het stukje schuim goed vast zit waar de velcro accu binder onderdoor loopt die zat namelijk bij mijn model totaal niet vast.

Yup de retracts zijn ongelooflijk mooi gedaan en werken ook zeer goed.
In totaal zitten er 12 servos in en nog eens eens zoveel kabeltjes.
Die liggen er nu zomaar los in tot ik volledig klaar ben met testen.
Daarna zal ik ze wel ergens kunnen verstoppen waar ze kunnen blijven liggen.
De velcro binder zit trouwens goed vast en kan niet los.

Ziet er toppie uit, is het ook zo?
Ik bedoel, past het allemaal mooi in elkaar, is het stevig, degelijk?
12 servo's is wel heelveel, zitten deze er ook bij?
Je heb wel een perfecte grasmat nodig voor het landingtoestel, de wieltjes zijn niet al te groot.

Mvg Pascal.

Laatst bewerkt:
Ziet er toppie uit, is het ook zo?
Ik bedoel, past het allemaal mooi in elkaar, is het stevig, degelijk?
12 servo's is wel heelveel, zitten deze er ook bij?

Mvg Pascal.

Het ziet er niet alleen goed uit maar het is ook allemaal zeer goed gebouwd en zeer stevige foam.

Alle servo's en kabeltjes zitten erbij ja en zijn reeds voorgeinstalleerd.
Enige wat je moet doen is kijken of ze allemaal goed zitten (vooral bij de retracts en rudder kan het zijn dat je ze wat moet regelen)

De vleugel past in elkaar met 2 stangen en daarna zet je de vleugel met 4 zeer grote schroeven vast in de fuselage.
De elevator en rudder doe je wat van de bijgeleverde lijm aan (of zap ofzo) en schuif je ook mooi op de fuselage.
Dat zit ook zeer mooi in elkaar en er is geen millimetertje teveel of te weinig.
Het is echt allemaal prachtig op maat.
De prop bestaat uit 3 aparte bladen die je in de prop houder moet vast zetten met een vijsje.
Daarna kan je er de spinner opzetten. (en prop / houder / spinner zien er ook mooi uit)

Het aankoppelen van alle kabeltjes lijkt intimiderend maar is eigenlijk zeer makkelijk.
Alle kabeltjes zijn gelabeld vanaf ch1 tot en met ch6 en die passen dan allemaal op de bijhorende Y snoertjes om daarna mooi in de receiver te gaan.

channel 1 is aileron
channel 2 is elevator
channel 3 is throttle
channel 4 is rudder
channel 5B en 5C is gear (retracts + deuren)
channel 6 is flaps en cowl flaps
De leds hebben geen apart kanaal nodig want die nemen de stroom af van alle andere kanalen.

Ik gebruik een AR6200 spektrum ontvanger met sat voor dit alles en dat lukt mooi.
Maar ook een gewone AR600 lukt wel.

Klinkt, naar dat wil ik ook, alleen heb ik al een Trojan.
Maar als het zo goed is ben ik wel geïnteresseerd in een ander model van dit merk.

Mvg Pascal.

Ok vandaag de maiden flight gedaan.
Alles was zeer smooth en de vlieger is super.

4 vluchten gedaan en alles was out of the box perfect in balance.
enige minpunt van het vliegtuig zijn de retracts.
De metalen staafjes van de wielen zijn te buigzaam en met de 4de vlucht ben ik iets te hard geland op de wielen en alle 3 staafjes zijn wat gebogen nu.
Niet te erg want je kan ze terug rechtbuigen maar vind het wel erg dat zo een dikke staven toch zo makkelijk buigen.

Ik moet nu even wachten tot mijn kameraad thuis is want die heeft met zen iphone de maiden flight gefilmd.
De kwaliteit zal niet super zijn maar het is een begin :)

Back