De nieuwe 5G6-1 2.4GHz Aluminium review

Hallo allemaal! een nieuwe helicopter!
Mooi forum hebben jullie met elkaar gemaakt!
5G6.JPG

Ik kan op dit forum geen 5G6 onderwerpen vinden, dus ben ik er zelf maar eentje gestart . . . . . .
Na lang wikken en wegen een 5G6-1 gekocht, leek mij voor in huis de beste beginnersheli, en na een weekje stoeien ben ik er helemaal van overtuigd dat ik de juiste keuze heb gemaakt!
Het ding vliegt als een jacco en reageert lekker scherp op de besturing, ik heb er wat onderdelen bij besteld maar na een week nog niets nodig gehad.
Ik heb even gewacht op de nieuwste versie met een nieuwe aluminium staart, alu rotorkop, alu swashplate, nieuw type servo's en nieuwe aandrijving(gears/pinions).
De 2.4GHz zender werkt echt super, geen lange antenne in je huiskamer en het bereik is dik okee!
De ontvangst-antenne is maar een paar centimeter lang en zit volledig afgerold in de canopy.
Het toestelletje vloog zo uit de doos . . . . . even lipootje opladen, zender syncen en gaan met die banaan!
Ik merk wel dat als ik een minuutje in de keuken hoover er een dusdanige luchtverplaatsing op gang komt dat dit het vlieggedrag behoorlijk gaat beinvloeden, maar nose-in naar de woonkamer vliegen gaat nog wel een weekje duren denk ik . . . . . .
Ik heb op de twee 1215 motoren koelribben gezet want na een accuutje leegvliegen zijn ze best wel warm geworden, dat scheelt behoorlijk.
Ik vind dat de rotorbladen behoorlijk los zitten, maar het is niet mogelijk om ze vaster te draaien(klemmen) door de aluminium plaat waartussen ze zitten, die is te stevig daarvoor. weet iemand daar een oplossing voor?
De staart is behoorlijk onverwoestbaar geworden vergeleken met wat ik over de vorige plastic versie heb gelezen, ook las ik dat er werd gemopperd over het kwetsbare landingsgestel maar mijn ervaring is dat je hem na een harde crash gewoon weer rechtbuigt en klaar!
Deze set heeft mijn (hoge) verwachtingen ruimschoots overtroffen.

Laatst bewerkt:
Hallo, welkom op het forum !

Leuke heli trouwens !
Je zegt :

Ik vind dat de rotorbladen behoorlijk los zitten, maar het is niet mogelijk om ze vaster te draaien(klemmen) door de aluminium plaat waartussen ze zitten, die is te stevig daarvoor. weet iemand daar een oplossing voor?
.

Wellicht kan je er een dun ringgetje tussen zetten ?(hele dunne)

Waarom zou je die blades vastzetten ? Gezien je met een dergelijke heli hoofdzakelijk of enkel binnen rondvliegt(meer obstakels), lijkt me de kans op kapotte blades kleiner als die losstaan.

Ha Funky,
Ik las dat als je bladen iets steviger klem zaten de vliegkwaliteit iets verbeterde.
(niet dattie nu niet goed genoeg is hoor . . . .LOL . . . maar ik las ook dat je met een heli steeds moest knutselen en dat heb ik nog steeds niet kunnen doen omdat er niks stuk gaat )
Ik ben niet zo bang dat de bladen stukgaan, en ik heb al van alles geraakt maar geen krasje (op die bladen dan) enne, een heel setje kost maar € 3,50.

En voor willem01: ik heb hem gekocht in hongkong, in NL leveren ze dit model (nog) niet.
Maar voor meer info mag je altijd een mailtje sturen hoor!

Vandaag bijna windstil en voor het eerst buiten gevlogen, das toch een stuk makkelijker als binnen met het oefenen van nose-in en vooruit vliegen.
(Een paar keer TE hard een bocht gemaakt, maar door voldoende hoogte buiten heb je alle ruimte om dit op te kunnen vangen.)
Het lijkt me hardstikke leuk om op een warme zomerse avond gewoon de woonkamer uit te vliegen naar buiten, boven het veld te vliegen, en weer terug naar binnen om te landen naast je biertje . . . . . . (nog effies oefenen LOL)

hoi

ik heb deze :

IMG_0030.jpg

ook 2.4 metal version ...maar enkel nog de gewone staart...ook erg over te spreken ... vliegt ENORM stabiel en blijft leuk zelfs al ben je het serieuze werk gewend ..;) ....

je moet een hele kleine kruisschroevendraaier hebben en éél voorzichtig te werk gaan ... maar SPAN ze aan want het maakt een wereld van verschil.. ze MOETEN vaster ...

by the way : je had beter hierop gewacht : net uit en nog véél beter en stabieler dan de onze :) : de lama 2 van walkera

New Walkera Lama2 (2.4 Ghz) Helicopter 100% RTF johnhobby.com - We show the best quality of service & Lowest Price.

Ja ik weet het, ik heb hem meegenomen in mijn keuze, maar de lama2 heeft plastic parts, scheelt maar 3 a 5 gram in gewicht, en voor mij het belangrijkste om hem niet te kopen, de open/geintegreerde servo's zitten op de 4in1 gemonteerd en hebben snel last van speling las ik in een amerikaanse review.
De 5G6-1 heeft de nieuwe servo's die ook op de 4#3B zitten, dit zijn wel echte servo's(type WK03-2), die wat makkelijker te vervangen zijn.
De looks van de lama 2 vind ik wel super dus misschien dat ik de canopy en de staartvin erbij koop. (of de canopy past weet ik niet, de staart is hetzelfde, zij het niet van aluminium)
Ook is het mogelijk om die van jouw te upgraden, hier is de link:
Walkera 5G6, 5G6-1, and Lama2 Parts hij heeft een kant en klaar pakket voor de ombouw voor maar 19.95 dollar en 5 dollar verzendkosten.
Dan heb je ook een superstevige aluminium staart, ik heb wel de nepvin eraf gehaald dat maakt hem strakker om te zien.
Het is een goede leverancier en ong 10 dagen levertijd naar NL.
Misschien als je mijn naam noemt dat je bij een redelijke bestelling er nog wat gratis bij kan krijgen, altijd het proberen waard.:cool:
De nieuwe witte rotorbladen zijn veel dunner dan de zwarte en hij gaat er sneller door reageren, ik heb ze allebei geprobeerd, de zwarte zijn wat rustiger en stabieler.

Laatst bewerkt:
Ik ben een nitro/bigscale rijder, maar wilde ook wel eens wat anders, dus heb ik via ebay een Walkera 5G6 very cheap op de kop kunnen tikken, om eens lekker in huis te kunnen vliegen. Dit wordt mijn eerste ervaring met een heli, dus ik ben erg benieuwd...

De heli is wat aangepast door de vorige eigenaar, hier de specs:
- Alu Taumelscheibe
- Alu Rotorschaft
- Alu Rotorkopf
- Alu Blatthalter
- Alu Heck vom 5g6-1

Der Heli wurde aufgrund der schlechten Originalstecker auf 0,8mm Goldkontakte umgebaut (Ladegerät und Akku natürlich auch). Außerdem wurden die Originalmotoren gegen die vom Walkera 4#3 getauscht - die bringen deutlich mehr Power und sind langlebiger (diese wurden nur wenig geflogen und regelmäßig mit Kontaktspray gepflegt).

Nog iets waar ik op moet letten? (ja de besturing zal nog wel ff wat stoeien worden)

Gr.
Arnaud

let erop dat de tandwielen niet te strak tegen elkaar aan zitten, kost een hoop stroom en vermogen. (soms hoor je zelfs de as piepen als ze tot stilstand komen.)
ik doe er altijd een post-it velletje tussen voordat ik de motoren vastdraai.
dan zitten ze perfect.
:teacher:

Back