De nieuwe Airsportsmail

stunthenk

PH-SAM
De nieuwe Airsportsmail valt vandaag in de bus. Op blz 10 en 11 een artikel over de komende WK pilon rossen op Deelen. Wat gaat ons dat aan, zul je je vragen: Welnu, op blz 11 staat een prachtige foto van Bruno, in rugvlucht met mijn Blue Pearl boven de baan van Pepinster, een aantal jaren geleden! Geweldig! Benieuwd hoeveel mensen dat opvalt...

Geen idee maar zie het als een foutje van airsportmail. Lijnbesturing is voor mij al wat jaren geleden, +/- 25jaar, met een pacemaker en een 3,5cc webra. Motor het ik nog net als de oude kist van mijn overleden Pa, een Grumman Tracker waarmee hij veel wedstrijden gevlogen heeft.
Ben zelf meer een radio man en als thuisveld het ik Deelen.

Toch leuk dit weer te zien.

Ik lach me scheef.

Ben benieuwd of er nog een rectificatie komt of dat werkelijk niemand iets gemerkt heeft. Zijn wij echt de enigen die zoiets zien?

Plaatje was trouwens nooit mogelijk geweest zonder de inbreng van de heren stunthenk en F2B, resp. leverancier van het test model/adviseur m.b.t. de aerodynamische trim en test engineer van de eerste set-up (NL-Mk.1)/ meedenker & leverancier van enkele custom onderdelen.

Uiteindelijk bleek een AXI 2826-10 toch net iets te weinig motor om in alle voorkomende situaties de kist safe door het programma te trekken. Ook is zo'n ongeregelde motor eigenlijk niet bruikbaar voor echt goed F2B vliegen, meer dan 'heel aardig' wordt het nooit.
En aangezien er niets groters in past is dit project na 2 jaar afgesloten. Na het WK 2008 ging -letterlijk- de stekker er uit.

Inmiddels is de wel werkende (NL Mk.3) set-up beschikbaar (maar beslist geen plug-and-play) en hoeft er enkel maar 'even' een nieuw model omheen geknutseld te worden.
Kortom, dat gaat dus nog even niet gebeuren...

Sorry Henk,

Beetje laat maar het is wel de juiste foto.
Het verhaal klopt niet. Ik hoop dat dit bij de volgende uitgave recht gezet wordt.

Groet Robert-Jan.

Back