Meer voltage betekent meer snelheid meer kracht en weer vele twijfels.
Sinds enige tijd verschijnen er servo s die op 7.4 volt spanning kunnen functioneren.
Er zijn al Futaba HV servo s te koop voor € 30,-.
In het duurdere segment de S 9070SB van Futaba met veel kracht en 32 gram gewicht.
100 gram aan servo s om een heel F3A vliegtuig te besturen.
The Future is now.
Allemaal metalen tandwielen 3 polen brush motor en veelbelovende specificaties.
Rechtstreeks op de lipo of toch weer een schakelaar met een regulator van 35-40 gram.
Het lijkt mij geweldig om met het accu pakket aansluiten ook de stekker van de servo lipo in elkaar te steken.
De voltregulator systemen hebben mij in de loop der jaren 2 kisten gekost.
De eerste was een Jaccio systeem en een aantal jaren later een Duralite syteem.
Hitec brengt steeds meer 7.4 volt servo s op de markt en Graupner blijft ook niet achter met een aantrekkelijk geprijsde lijn.
De eerste berichten van problemen met rechtstreeks op de lipo aansluiten zijn er al.
In de Cap 232 gebruik ik Dymond 9900 servo s op 7.4 volt.dit is met een Emcotec mini magic waar ook 7.4 volt afgeregeld uitkomt.
Voor mijn nieuwe project wil ik met HV servo s gaan werken.
Sinds enige tijd verschijnen er servo s die op 7.4 volt spanning kunnen functioneren.
Er zijn al Futaba HV servo s te koop voor € 30,-.
In het duurdere segment de S 9070SB van Futaba met veel kracht en 32 gram gewicht.
100 gram aan servo s om een heel F3A vliegtuig te besturen.
The Future is now.
Allemaal metalen tandwielen 3 polen brush motor en veelbelovende specificaties.
Rechtstreeks op de lipo of toch weer een schakelaar met een regulator van 35-40 gram.
Het lijkt mij geweldig om met het accu pakket aansluiten ook de stekker van de servo lipo in elkaar te steken.
De voltregulator systemen hebben mij in de loop der jaren 2 kisten gekost.
De eerste was een Jaccio systeem en een aantal jaren later een Duralite syteem.
Hitec brengt steeds meer 7.4 volt servo s op de markt en Graupner blijft ook niet achter met een aantrekkelijk geprijsde lijn.
De eerste berichten van problemen met rechtstreeks op de lipo aansluiten zijn er al.
In de Cap 232 gebruik ik Dymond 9900 servo s op 7.4 volt.dit is met een Emcotec mini magic waar ook 7.4 volt afgeregeld uitkomt.
Voor mijn nieuwe project wil ik met HV servo s gaan werken.