Hallo allemaal,
Ik weet niet of ik wat reclame mag maken maar na een 15 tal testvluchten wil ik wel mededelen dat de nieuwe scout het geweldig doet. Vanaf nu trouwens Velocity genoemd.
Voor de nieuwelingen onder ons de scout was een van de eerste super snelle kisten die vroeger met een pulspijp werd gevlogen.
Wat is nieuw:
Vol GFK plaatselijk versterkt met CFK vleugels.
In de mal met 2k lak gespoten
Vleugels volledig klaar dus ook klaar voor het intrekbaar landingsgestel.
Vol GFK richtingsroeren (Niet aan te sturen)
Starten van het gras op de wielen en natuurlijk ook landen.
Turbine ligt in de romp en is volledig weg gewerkt.
Gras aanzuigen is bijna onmogelijk.
Tank is van GFK in ligt gewoon in de romp op een goede toegankelijk plek. 2,5 liter.
Je kunt overal goed bij en aan.
Vleugels kun je gewoon van de romp demonteren maar hoeft niet past zo in een auto.
Romp is van hout maar de kappen boven op de romp bijna de hele bovenkant zijn van GFK.
Wat is hetzelfde gebleven:
De vleugel is exact een copy van de scout vleugel maar dan in GFK/CFK.
De geweldige vliegeigenschappen. Snel en langzaam.
Nog steeds bijna niet te overtrekken.
Nog steeds vreselijk snel!
Hieronder wat foto´s
Picasa-webalbums - frank - Nieuwe scout
Ik kreeg geen foto´s via modelbouwforum hierin. Sorry!
Filmpje komt later deze week.
grtjs
Frank en Ad Cox
Ik weet niet of ik wat reclame mag maken maar na een 15 tal testvluchten wil ik wel mededelen dat de nieuwe scout het geweldig doet. Vanaf nu trouwens Velocity genoemd.
Voor de nieuwelingen onder ons de scout was een van de eerste super snelle kisten die vroeger met een pulspijp werd gevlogen.
Wat is nieuw:
Vol GFK plaatselijk versterkt met CFK vleugels.
In de mal met 2k lak gespoten
Vleugels volledig klaar dus ook klaar voor het intrekbaar landingsgestel.
Vol GFK richtingsroeren (Niet aan te sturen)
Starten van het gras op de wielen en natuurlijk ook landen.
Turbine ligt in de romp en is volledig weg gewerkt.
Gras aanzuigen is bijna onmogelijk.
Tank is van GFK in ligt gewoon in de romp op een goede toegankelijk plek. 2,5 liter.
Je kunt overal goed bij en aan.
Vleugels kun je gewoon van de romp demonteren maar hoeft niet past zo in een auto.
Romp is van hout maar de kappen boven op de romp bijna de hele bovenkant zijn van GFK.
Wat is hetzelfde gebleven:
De vleugel is exact een copy van de scout vleugel maar dan in GFK/CFK.
De geweldige vliegeigenschappen. Snel en langzaam.
Nog steeds bijna niet te overtrekken.
Nog steeds vreselijk snel!
Hieronder wat foto´s
Picasa-webalbums - frank - Nieuwe scout
Ik kreeg geen foto´s via modelbouwforum hierin. Sorry!
Filmpje komt later deze week.
grtjs
Frank en Ad Cox