De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt ze al vooruit bestellen:

    http://shop.the-border.nl/customer/home.php?cat=626

    Ik vraag mij af als die prijzen een beetje kloppen, voor 299 euro een Mega-MS klinkt aantrekkelijk maar ik heb bij de Border al meerdere keren prijsaanpassingen gezien met de "coming soon" prijzen......
     
  2. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Als ze net zo betrouwbaar en goed zijn als dat ze eruit zien dan wordt het een interessante optie. 8O :D
     
  3. Bummer

    Bummer Guest

    Er zijn al andere sites die ze ook hebben staan en inderdaad rond de zelfde prijs. Vraag me alleen af wanneer de specs bekend worden zal wel in december zijn. Als de motoren goed presteren dan vraag ik me af wat dan het verschil in die kosten is vergeleken met de Nova rossi motoren ( en andere natuurlijk ). Ook als je kijkt dat je voor een vervangende p/s set rond de 100 euro zit is dit inderdaad zeer aantrekkelijk. Eerst maar eens afwachten wat Rick ermee doet. Denk dat veel mensen blij zijn met het initiatief van Serpent nu maar hopen dat er meerdere deze weg in durven te slaan.
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k denk niet dat Rick met dezelfde motor rijdt... daar zou 'k dus geen vergelijk uit trekken..
     
  5. Bummer

    Bummer Guest

    ik neem aan dat hij als teamrijder hetzelfde " merk " rijdt. Dat die motoren niet helemaal hetzelfde kunnen zijn dan die wij van de plank kunnen kopen is een ander verhaal. Hoe dat zit blijft denk ik toch grotendeels giswerk. Denk wel dat er meer aandacht besteed wordt met het zoeken naar de goede passende onderdelen voor een blokje maar wat er nog anders kan zijn durf ik niet te zeggen.
     
  6. subaru

    subaru Guest

    Mooi motoren zeg 8)
    Hoe hardt gaat zo,n serpent nu met zo,n motortje op zijn bodemplaat :p
    Greetz Subaru
     
  7. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Je vergeet het betere freeswerk ..... 8)
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    De prijs is goed al weten we nog niets over de uitlaten :)
    Maar 400 euro voor een "Picco" met bocht en uitlaat is haalbaar en is door de jaren heen een normale prijs geweest.....

    Wat ik alleen een beetje vreemd vind is dat we alles gehoord hebben over de 2.1cc en zelfs de EK er mee gewonnen hebben maar met de 3.5cc amper prestaties bekend zijn (anders had het ook wel groot op Mytsn gestaan).

    Picco is met de 3.5cc nooit de betere motor geweest en vraag ik mij af als deze Serpent motor het wel kan opmeten tegen Sirio en Novarossi.
     
  9. KevinS

    KevinS Guest

    In vergelijking met de .21 vind ik de prijzen van de .12 motortjes nog tegenvallen. 225 euro voor een ZX12 Race tegen 275 voor een Novarossi NSR12S3 (beiden factory modified) zit niet binnen de beloofde 30-50% goedkoper.

    In tegenstelling tot de .21 hebben de .12 motortjes zich al bewezen op o.a. de Europese kampioenschappen 1:10 200mm. Wie weet zit het daar in, maar toch; beloofd is beloofd.

    The Border zit overigens vaak op een hogere prijs bij het vooruit bestellen. Zo vroegen ze vooruit 479 voor een 710 en 699 voor een MRX-4.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou vind ik met 3 950/Mega combinaties de finale van het EK 1/8 rijden niet echt slecht, zeker niet gezien dit een 'nieuwe' motor is.......
    trouwens deze finale werd verreden door 6! Serpents, 3 Mugens (elk met een andere motor) en 1 Kyosho (die heeft ook gewonnen)............

    http://www.rbproducts.com/mainEn.ph...July 19_European championship 1-8 on road.htm
     
  11. Bummer

    Bummer Guest

    Het lijkt erop dat de nieuwe blokjes grotendeels de picco p 7r zijn als basis. Als die blokjes inderdaad leuk mee kunnen komen dan vraag ik me af wat andere fabrikanten gaan doen met prijzen e.d.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens Picco-kenners zijn de blokken geheel nieuw ontwikkeld......

    Uiteraard zal veel techniek en materiaalkeuzes van de P7 af komen maar het zal mij niets verbazen als hier de NovaMega Evo5/6 (MS/KHM) als basis heeft gestaan
     
  13. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    de evo 5 heeft in elk geval als basis gediend voor de maten.
    het voornaamste obstakel was de grote van de uitlaatpoort (waar je de bocht op zet).
    de eerste mega's hadden zo'n picco uitlaat bocht nodig...vreselijk lomp ding.
    nu het een nova maat is geworden heb je gewoon veel meer keuze aan uitlaat systemen.

    ik wil hem eerst zien en horen lopen, dan beslis ik of ik er een paar aanschaf, omdat ik een zeer slecht verhaal er over heb gehoord. (wc 1/10 200MM)
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    roelof valselijk beschuldigd, leg dat is uit :D

    maareuuhm.. 'k denk dat de motoren wel goed zijn en iets goedkoper, dat zijn de picco motoren altijd al geweest.. de p7 van picco deed de laatste tijd ook niet erg veel meer onder aan de hele snelle monsters dus 'k denk dat 'tallemaal wel goed komt... vergeet ook niet dat picco door de deal met serpent meer geld heeft om te besteden aan de ontwikkeling van nieuwe dingen...

    't is gewoon afwachten en zien wat er bijvoorbeeld op de winternats gebeurd en dan 't NK maar weer afwachten...
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    dit stukkie, welk een antwoord is op een post van Roelof........



    PIETER BERVOETS (NL) 7.9.2004 at 09:02
    The intention of this column was not to discuss the performance or quality of one brand of car against another, but to make a statement that this kind of news is very damaging. To jump on this as you have done shows very little understanding and respect for the open character of this website. On the contrary, why bother at all to visit myTSN and respond and demonstrate your anti-Serpent feelings at every possible occassion?

    Come to think of it, the mentioned web page could actually come from you, or people who think alike... sick. And this is what this column is trying to point out.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Moet je de reacties maar eens lezen:
    http://www.mytsn.com/forums/forum.asp?fid=2562&pid=10600
    Ik probeer daar duidelijke bewijzen te geven dat de maker van het artikel niet goed geïnformeerd is en krijg ik alsnog gezijk over mij heen :(

    Ik vraag mij af als ook de koppeling bocht<>uitlaat nu identiek is aan Novarossi, voorheen had Picco dat omgedraaid zodat je nooit Picco uitlaten op een Nova bocht kon proberen en virsaversa.

    Ik denk ook dat de Winternats waar Salven en Vrielinck zullen rijden een maatstaaf zullen zijn over het kunnen van de motoren maar helaas kan ik je nu al zeggen dat hun met motoren rijden die niet identiek zijn aan de winkelversie.....
    Hoewel mijn grote vriend Bervoets heeft aangekondigd dat er naast een normale ook nog een MS editie komt en niets anders vraag ik mij af wanneer de KHM komt, dat kan niet uitblijven.....
     
  18. Bummer

    Bummer Guest

    ik geloof dat de gewone motor 250 moet gaan kosten en de ms ( race versie ) 300 ofzo. Het verschil zit hem ook in de poorten. Gewone 5 en de race 7.
    Wat het verschil is met de versies die gebruikt gaan worden door Rick en Michael durf ik niet te zeggen .Ik denk dat we dat nooit te weten komen. Zolang ze vertellen dat het ook gewone motoren zijn die zo van de plank af komen geloof ik ze.
    Als je leest dat in de States er een heleboel bedrijfjes zijn die tegen fatsoenlijke prijzen je blokje willen tunen dan zal dat straks in Europa ook wel een leuk handeltje gaan worden. En voor een aantal rijders is het niet eens de moeite waard om een supersnel blokje te (kunnen) kopen. Ik weet dat sneller niet altijd beter is ;) krijg je alleen maar brokken van :p
     
  19. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    ik denk dat ondanks die tuning van die bedrijfjes jou motoren nooit! zo snel als de motoren van michael en rick kunnen worden. Deze zijn totaal op elkaar afgestemt kwa passing en dergelijke.

    Ik persoonlijk ben geen voorstander van die mega:S het is wel te betalen alleen of de motoren eerlijk zijn kwa snelheid van de standaard en de fabrieks motoren.

    Greetz michiel
     
  20. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    hey michiel,
    als je 2 mega's koopt dan zal je idd niet een team spec kunnen na bootsen.
    simpelweg omdat de gebruikte tolerantie's nogal verschillen. (denk aan het verschil in klemming bij het inlopen)
    als je 4 mega's koopt, dan moet je aardig een in de buurt van een geselecteerde motor komen, tis wel ff alle onderdelen door elkaar husselen maar ok... als je dan eentje met een fatsoenlijke klemming hebt gemaakt kun je altijd nog gaan dremelen!

    zo kun je een aardige team motor bouwen!

    4 mega's is financieel beter te doen dan 4 NM EVO 5's of IDM's, tenzij ze echt slechter zijn ofzo (heb niet echt geweldige ervaringen met picco motoren)

    (ik heb idd 4 NovaMega's en 1 IDM voor het racen)
     

Deel Deze Pagina