De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    nee nee, van een 'iemand' die op het wc de motoren behandelde.
    alle motoren van de team rijders waren het zelfde, behalve die van salven!
     
  2. Bummer

    Bummer Guest

    Wat zijn dan de verschillen in die blokjes wat ook daadwerkelijk een voordeel kan zijn voor diegene die ermee rijdt? Lijkt mij dat dat toch voor een ieder verschillend is ook qua afstelling koppeling enzo.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, machines kunnen tegenwoordig heel veel maar met ziulke aantallen die Novarossi doet en nu ook Picco gaat meemaken zal de bewerkingstijd kort zijn.

    Machinaal gefabriceerde motoren hebben een zachtere krukas, hoeken in de poorten etc. , zijn niet maximaal uitgebalanceerd en kennen een tolerantie waardoor de timingen vaak iets tammer zijn dan ze werkelijk kunnen zijn.

    Door met de hand de motoren na te bewerken kan alles veel vloeiender gemaakt worden en eventueel de timingen iets verder aangepast maar ook de kanalen wat groter voor meer toevoer, zo'n "fabrieksmotor" hoeft geen lange levensduur te hebben en mogen dus wat fragieler en meer op snelheid gebouwd zijn.
    Kortom, het is net als airodynamica in de F1, ieder fratseltje kan een voordeel opleveren.

    Nou, dat is dus het laatste wat je moet geloven. Pieter Bervoets heeft dit ergens in 1996 ook al geprobeerd te vertellen maar ook toen geloofde ik ze niet. Mensen als Collari, Paris (ooit een motor van gehad), Eduardo, JP, Rody etc. zijn al jaren bezig met het tunen van motoren en worden altijd toegepast op de grote wedstrijden, dan ga je mij niet vertellen dat je als fabrikant met zoveel belangen je "standaard" motoren van de plank gebruikt.
     
  4. ik heb zelf al 3 piccomega motoren besteld, ze gaan erg hard ik heb een rondje gezien dat stanley reed en waren echt snel maar als ik ze heb laat ik jullie het horen groetjes mitchell
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    /me kijkt maar de leeftijd en vraagt zich af hoeveel zakgeld hij krijgt
     
  6. Schrijver99

    Schrijver99 Guest

    Ik denk niet dat jij (of iemand anders in het algemeen bedoeld) in een anders zijn of zijn ouders portemonnee kan kijken.
    Mocht dat wel zo zijn excuses dan en bel meteen even de krant.

    Als iemand iets zegt want je denkt dat niet waar is maar niet zeker weet, ga gewoon verder met leven en lach er zelf maar om

    PS ook de andere fabrikanten en tuners hebben niet de zelfde fabrieksmotoren als teammotoren.
    Het gaat uiteindelijk toch maar alleen over met wat voor motoren waar wij de gewone rijders mee op de baan kunnen rijden.
     
  7. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    de afwerking was verschillend.

    als je het Nederlands kampioenschap gaat meerijden (je begint toch in de nomac-cup)
    is een echte standaard motor wel genoeg (zo van de plank)
    ik heb 4 van de 6 wedstrijden met een standaard motor gereden!
     
  8. Bummer

    Bummer Guest

    En die twee andere wedstrijden?Op vakantie :p :wink:
    Wat heb je aan kosten voor een seizoen Nomaccup mbt de motoren. Heb nu zelf drie motoren, zou ik het daarmee redden.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ben het afgelopen seizoen met reeds 2 gebruikte motoren in gegaan. Heb daarmee 6 NK´s en 6 clubraces gereden, 1 is geploft (te dunne zuiger) en de ander heeft nu 25 liter en 2 seizoenen erop zitten.
    Als je de motor goed behandeld mag je verwachten dat zeker 6NK´s haalbaar is, je verbruikt immers 1 tot 1.5 liter per race (buiten trainen om)
    Dan is het 1 tot 2 setjes banden per race en kan je redelijk competief doorkomen.

    Ik praat over de 1:8, bij de 1:10 schijnt de motor- en bandenslijtage toch wel wat hoger te liggen.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Roelof, die 25 liter die je die R&B hebt laten slikken, heb je niet met 1 drijfstang en 2 krukaslagers gered.
    elke 5 liter een drijfstang en elke 10 de lagers vervangen?
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Die R&B heeft trouw om de 5 liter een drijfstang gehad en is pas bij 15 liter de eerste set lagers vervangen.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Oei, Pieter Bervoets is een beetje boos over de nieuwe motorregelementen op IFMAR (wereldkampioenschap). Dit was te lezen in een verslag van de EFRA meeting, hij zou niet voor consult gevraagd zijn over deze veranderingen. Na wat zoeken kwam ik op de site van de EFRA dit tegen:

    Beperkt aantal motoren en een soort van gestandaardiseerde brandstof. Op WK´s wordt er immers ook chemisch ge-analiseerd en mogen er geen vreemde stoffen in zitten maar er kan dan flink gerotzooid worden met minder olie en meer nitro, dat is dus door zoiets uit ten boze.
    Maar dan de beperkt aantal motoren, dat zou dus in moeten houden dat er niet zomaar per kwalificatie een verse motor gebruikt kan worden.
     
  13. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    jeetje, begint men daar ook al met een beperking op motoren??? lijkt wel Formule 1.....

    ergens wel goed om de kosten laag te houden...
     
  14. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    zeker, heel goed om te lezen dit, veel rijders zullen het niet leuk vinden, maar dan weet je dus gelijk waar hun hun snelheid uit halen.. super regels!
    De brandstof vind 'k wat minder oke, aangezien er gewoon veel mensen zijn die hun eigen olie hebben... 'k denk dat het opzich ook wel weer geod is omdat er anders totaal niet te controleren is met hoeveel %nitro je rijdt etc..
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt je natuurlijk gaan afragen waarom juis Pieter Bervoets hie boos over is, juist hijzelf is voorstander van kostenbeperkingen of juist niet als het om winnen van belangrijke wedstrijden gaat ?

    Vergeet niet dat hij ook de uitvinder is van de Nitromax, een meter die kan laten zien als een brandstof te veel nitro heeft, dit apparatje meet namelijk alleen het soortelijk gewicht van de brandstof dus een betje minder van de ene kan een beetje meer van het andere betekenen.....
     
  16. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    nee, op groningen en rucphen heb ik met een wvk gereden...nou ja op rucphen tot de kwalificatie's, de finale niet ivm het verbruik (4,5 min. tegen 5,1 min.)

    3 motoren is cker voldoende voor de nomac-cup, het beste is om 1
    motor echt voor de race's te bewaren(de beste uiteraard), en een andere voor club-races, trainingen etc. en de laatste als een mogelijke regenmotor (deze dient dan wel oud en bijna versleten te zijn)
    als je veel rijd, denk aan nk's en clubraces en daarnaast nog veel traint, dan zal je halverwege het seizoen een nieuw zuigersetje nodig hebben. (vooral bij een NovaMega, daar slijt de bus krankzinnig hard!)
     
  17. Bummer

    Bummer Guest


    Ik heb 2 RB C4 en een evo5 MS hebben alle drie een seizoen clubraces achter de rug bij de Baanbrekers met nog wat trainingsdagen erbij. Zal voor volgend seizoen maar wat zuigerstangetjes vervangen dan. :wink: En als regent dan kijk ik wel naar wat drifters 8O
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bummer.... jij rijdt toch motor?..........

    Elke 5 liter de drijfstang vervangen is wel slim ja.........

    als het regent film ik Roelof... :wink:
     
  19. Bummer

    Bummer Guest

    Yep Triumph zegt al genoeg denk ik :wink:
    Leuk dat je er 2 wedstrijden was bij ons dit jaar. Ga waarschijnlijk samen met Vince volgend jaar een aantal Nomaccupwedstrijden mee rijden.
    Leuk filmpje van Roelof gezien op een natte baan 8O
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer

Deel Deze Pagina