De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.582
    Locatie:
    Wormerveer
    hij kost iets meer dan 400,-
    maar oke dit is beter geprijsd dan vele andere motoren.....
     
  2. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    En nog steeds bijna 1000 ouderwetse guldens...

    Af en toe vergeet ik waarom ik electro ben gaan rijden, maar nu weet ik het weer :wink:
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.582
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik ben het wel met je eens Jaap, maar zoals je uit vele reacties kunt vernemen is de prijs voor een motor toch niet doorslaggevend genoeg......
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    Wat kosten jou accu's en hoe lang doe je er mee?
    electro op topnivo is ook gloeiend duur helaas....
     
  5. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    @M7H,
    daar ben ik ook blij mee, want het is veel te mooi om te zien. Maar als ik verhalen hoor over mensen die (minstens) twee motoren hebben, en dat een beetje betaalbare motor dik 400 euro kost. Sja..

    @cyclops,
    Tja, dat is een beetje moeiljik te vergelijken, want ik rijd niet op topniveau. Maar topaacu's zijn inderdaad ook duur, beide takken van sport zijn gewoon heel duur.
    Ik rijd met accu's die ongeveer 35 euro kosten en ik kan best een beetje meekomen... Als ik er daar 5 van heb, kan ik in ieder geval een jaar rijden, daarna kan ik ze zeker nog gebruiken om te trainen en ik gebruik ze ook gewoon nog voor (club)wedstrijden. Maar ja, ik ben dan ook geen topper.

    Nu zal ik stoppen met het vervuilen van dit topic, als deze discussie toch doorloopt, splits ik m af, dat lijkt me het beste.
     
  6. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Volgens mij maakt het niet veel meer uit als je op wedstrijd nivaeu rijdt dan ben je even veel kwijt
    accu's, regelaar, motor kortom voor een heel setje ben je ook zo 4 a 500 euro kwijt volgens mij.

    maar ieder zijn lol toch, helemaal niet rijden is het goedkoopst?
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.217
    Locatie:
    Sassenheim
    Om terug te komen op de kosten, voor 200 euro heb je ook een leuke motor om zeker binnen de club mee te kunnen komen.
     
  8. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Voor 200 euro? ie afgedankte RB van jouw zeker? :D

    kep ook een keer zon ding gehad van Rody. Stond een nummer in, zoals bij alle team motoren. Het eindigde op 98. Dat was ook tevens de topsnelheid. Gemeten met de datalogger. De novarossi van toen ging 108 op Rucpen wel een behoorlijk verschil... Toen ik het aan Rody ging vragen had het te maken met vuil, zand en inlopen. Wel een beetje een lam excuus vind ik persoonlijk. Maar dan spreek ik over een jaar of 6 terug. Sindsdien heb ik nooit meer een RB geprobeerd.

    RB staat volgens mij voor Rythem & Blues. Dus neit veel van bijzonders
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    28.217
    Locatie:
    Sassenheim
    Klinkt als een bekend verhaal, is het bij mijn 1e set ook mee afgedaan...
     
  10. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    maar Rythem&Blues kan ook heel goed zijn... alleen een Rythem&blues C5 die goed gaat moet ik nog zien :?
     
  11. jeracing

    jeracing

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    312
    Locatie:
    St Willebrord
    Ja in de regen heb je niet veel power nodig. :p
     
  12. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    en ook hoe minder power des te minder kans op een breakdown :wink:
     
  13. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    martin om even terug te komen, of een mega meer vermogen heeft als een Collari onderin. Ben ik het niet helemaal met je eens. Kijken alleen al naar bijvoorbeeld naar Halve finale NK afgelopen weekend. Waarbij mijn motor op onderin en top harder liep als de mega van benjamini.

    Overigens wel na een goede koppeling opbouw van Dhr. Ermen :wink:
     
  14. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Dhr J. Ermen had ook bij mij even een top koppeling opgebouwd....teering wat liep mijn IDM toen een stuk harder zeg!

    thx John 8)
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.582
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, vertel het geheim van de koppeling dan nu eens......
    0.9 mm gap, geen "endplay" dan wordt hij lekker agressief.....

    ik zeg maar wat.....
     
  16. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    Ik zou niet weten hoe een serpent koppeling goed is, moet je maar aan JOhn vragen. ik ken alleen Mugen koppeling heh
     
  17. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    bijna goed, een gap set van 0.8mm doet de trick zeer goed!
    (en het vliegwiel een beetje invetten met siliconenolie, 50W blijft langer zitten maar 35W is wat soepeler...het is dunner he!?)
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    schoentjes ligter maken doet wonderen..... ;)
     
  19. Joomens

    Joomens Guest

    Ja inderdaad , rij nu ook met andere schoentjes verschil is wel degelijk te merken. Trekt veel harder onderuit.
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.582
    Locatie:
    Wormerveer
    De mijne is 0.8....... dus ja niets nieuws voor mij... :wink:
    Die olie erop, kan ik eens proberen......


    Opzich is dat raar, de motor heeft dan meer toeren nodig om de veerkracht van de koppelingsveer te overwinnen, dit resulteerd in een later aangrijpingspunt (veer strakker zetten ook) maar tevens is door de lichtere schoenen de kracht die de koppeling uitoefend op het koppelingshuis kleiner, dit resulteerd dus in mee slip......

    Al deze instellingen zijn ook op te lossen met de veerspanning en de "gap setting"......
     

Deel Deze Pagina