De nieuwe Serpent motoren.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 11 nov 2004.

  1. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Kostenvriendelijke uitvoering?!
    Klinkt als een produkt wat minder van kwaliteit is. 8)
    Maar het is goed om te zien dat de "concurrentie" nu al volgt. :wink:
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Waarschijnlijk zijn de bewerkingen waarop gespaart is, zo gekozen dat een clubrijder het amper merkt. Om Het laatste beetje 'extreme prestatie' uit je motor te halen is meteen veel duurder, dan dat je voor een iets makkelijkere en goedkopere weg gaat en net dat kleine beetje mist. Eigenlijk heb je alleen baat bij de topmotoren als je ook op (top)niveau rijdt. Anders is het zonde van je geld.
     
  3. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Helemaal mee eens. :idea:
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik ziet het:
    http://www.jpracing.com/ang/accueil/fx_stock.php

    Maar het verhaal is simpel. JP bewerkt zijn krukassen zelf en geeft ze een extra coating wat ook nodig is als er maximale prestaties uit wordt gehaald, ook daardoor assembleerd hij ze zelf.

    Door nu motoren volledig uit de productielijn van Novarossi te halen -geassembleerd en wel- heeft hij er minder onkosten aan en kan ze dus goedkoper aanbieden. Mogelijk door het wegvallen van NovaMega heeft Novarossi de tijd om dit aan te bieden.

    Ik kan je wel zeggen dat Novarossi de geautomatiseerde bewerkingen aardig onder controle heeft en zelfs een "stockmotor" bijna de snelste kan evenaren.
     
  5. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    vandaag de eerste mega's in mijn handen gehad....damn die motoren zijn idd goedkoop gezien de afwerking!
    het carter voelt bros aan, er zitten zelfs braampjes in het huis!! een plastic carb.
    en zelfs de krukas lijkt nergens op....oftewel een 'botte boel'
    ze voelen niet alleen goedkoop maar dat zien ze er ook uit!

    oh by the way... mocht je er 1 kopen, bestel dan ook maar een zakje pluggen.
    er wordt geen plug meegeleverd!!! :evil:
     
  6. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    dat vind ik heel stom van JP, daarmee haalt hij zijn goede naam mee naar beneden.
    JP staat voor snelheid, betrouwbaarheid etc. dan moet je niet met een cheap ass versie komen imo.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Die Mega's klinken niet echt al te best maar ach, als de teamrijders er maar hard mee gaan en de prestaties er mee neer zetten zal het klootjesvolk die zooi kopen. Het is dus nog steeds de kat uit de boom kijken......

    Die JP's betrouwbaar ?
    Als ze al zeggen dat je na de eerste 8 tankjes de drijfstang moet vervangen geeft dat niet veel betrouwbaar heid. Ook de R3 schijnt minder betrouwbaar te zijn dan de R1, en een 1000 toeren minder betekent al heel veel meer betrouwbaarheid......

    JP staat wel voor snelheid en power standaard uit doos, die budget motoren zullen niet vergelijkbaar zijn met de R1/R3 series maar eerder met bv. de S5 en S7 van R&B
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Wat zei ik ook al weer? Ga je er ook mee rijden Peter?
     
  9. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    . :? gelukkig ben jij er nog om ons wijzer te maken, toch?
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Voel je je aangesproken ? ;)

    Je moest eens weten hoeveel "volgelingen" dat merk heeft en zich trouw lam kopen aan allerlij nieuwe producten zonder te weten als het echt een verbetering is, maar dat is mijn mening en ook mijn ervaring. En nogmaals, als je denkt dat wat jij koopt gelijk is aan waar de teamrijders mee rijden is je gedachte kompleet fout te noemen.

    Als de afwerking inderdaad zo slecht is als WVK het gezien heeft moet je natuurlijk vraagtekens gaan zetten, maar zoals ik al zei kan je dus maar beter wachten hoe de ervaringen zijn en als je er 1 koopt dan eerst maar uit elkaar trekken en de braampjes wegwerken voordat je uberhaupt een slinger aan de krukas geeft.

    Dat bedoel ik dus met de wisselende kwaliteiten van Picco......


    O ja, een plastick carburateur is per definitie niet slecht......
     
  11. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    cker niet!! niet met de winkelversie's in iedergeval.
    als ik die net zo snel wil hebben als mijn andere motoren ben ik 300 euro aan arbeids kosten kwijt!!!
     
  12. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.

    hey roelof, je mag wel een beetje op je taalgebruik letten IMO
    deze jongens (de parkeerplaats rijder etc.) zullen dan niet zo profi bezig zijn als wij nk rijders maar ze hebben net zo veel lol in de hobby als wij! (af en toe wel meer denk ik)
    omdat wij als NK rijders vaak op meerdere punten beter 'presteren' hoef je ze nog niet in een hoekje te duwen!
    behandel ze als gelijkwaardige, ik race een serpent jij een mugen, dan hoeven wij elkaar toh ook niet uit te lachen e.d.?! SO WHAT als iemand een carson/hpi/tamiya etc heeft!
    voor hem is dat zijn top auto, respecteer dat.
     
  13. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Voel me niet aangesproken hoor! Wil alleen bij je onder de aandacht brengen dat niet iedereen wedstrijden rijdt, zelf zijn materiaal top kan tunen en de beschikking heeft over wedstrijdspul. Deze categorie gaat inderdaad af op info via leveranciers, internet en andere media. Deze categorie wordt door jou in één zinsnede tot klootjesvolk getypeerd en daar voel ik me wel door aangesproken! Je wekt in ieder geval een (hopelijk) verkeerde indruk met je enigzins denigrerende opmerking over de niet-wedstrijdrijder en zijn materiaal. Zo, klaar, helder, duidelijk en nu naar buiten even de monstertruck afbeulen! shit, ben aan het werk. Prettige dagen....................
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hmmmm .... Hoor ik weer een mugge-zijkert?
    Mannen mannen ... het is kerst, houd daar even rekening mee.
    Iedereen rijd wat hij rijd en op de baan rijden we elkaar er af! Daar kunnen we zien "wie" de beste is ... en dat is heelaas niet altijd een auto of techniek.

    Qua motoren, zoals ik al eerder aangegeven heb: Voor kwaliteit en snelheid betaal je veel geld!! Het is onmogelijk om dit goedkoop te doen!!
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik respecteer alles maar men moet wel met gezond verstand werken want trouw je favoriete fabrikant volgen zonder de veel bredere markt te onderzoeken heeft niets met gezond verstand te maken en als Mugen ook gaat spelen met hun kwaliteit stap ik net zo makkelijk over naar iets anders. Maar we hebben het hier over de motoren en niet de auto´s (al is dat van 1 fabrikant moeilijk te onderscheiden)

    Je zegt zelf dat je bij deze motoren flink moet werken om er iets van te maken, waarom dan niet voor hetzelfde geld een R&B S7 oid kopen welke met een veel betere zorg en afwerking in elkaar zijn gezet ? (en heel misschien al beter presteert)
    En niet te vergeten de nieuwe low budget JP motoren waar eerder over gepraat is.....

    Om eerlijk te zijn stond deze motor (of een Picco P7) als mogelijke optie op mijn verlanglijstje als ik het nog zelf moest bekostigen ondanks mijn slechte ervaringen met Picco, heel misschien zoals ik al aangaf komt die wel in mijn bezit.
    Als die komt zal je zeker een uitgebreid verslag kunnen verwachten over een andere motorbouwer er over denkt.
     
  16. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nu maar ff kijken hoe de afwerking van die 'budget JP' motoren is.......
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    en natuurlijk de prijs.... http://www.benracing.co.uk/acatalog/BenRacing_News.html
    Ongeveer x 1.5 om op euro´s uit te komen, is alsnog 450 euro voor de 7 poorts race, is 100 euro minder voor de normale FX21-R01

    Van de JP site:
    Geen geanodiseerde behuizing, das niet spannend.
    Geen nabewerking..... zoals ik al zei zei heeft Novarossi dat wel aardig onder controle
    Wel de gecoate krukas met siliconen inlayer.
     
  18. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    lol ik een mugen zeikert?!
    Als alle motoren goedkoop worden dan is de ontwikkeling er uit, dat maakt ze ontzettend duur.
    net zoals een een nieuwe bmw, nu betaal je je helemaal scheel maar als er een ge-update versie van is...is ie in verhouding spot goedkoop.
    dat is het zelfde met onze motoren.
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Peter, je doet je haarkleur eer aan! Wij, Serpent rijders noemen Mugen rijders MUGGEN ZIJKERTS!!! :murder:
     
  20. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    oh, licht eens toe?
     

Deel Deze Pagina