De opvolger van de 950..... de Serpent 960

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 5 jul 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Daar zijn die groefjes dus voor, om olie in op te nemen en dus te fungeren als een soort "zuigerveer"......

    over de prijs, dat zou heel goed kunnen, maar dat is voor de consument natuurlijk een goede ontwikkeling.......

    Nu ALLE motoren nog... :wink:


    En test je hem dan tegen toppers uit de REAL club, of op de parkeerplaats.....
    Maar, tot nu toe dus goede ervaringen met die Collari motor?, hou ons op de hoogte.

    Over de mielke uitlaten kan ik niets zeggen, zou heel goed kunnen dat die prima zijn.....
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb als vergelijk een Sirio S12-TRP met Evo2 zuiger en cilindersetje.... Dat is wel een heel erg goed motortje, en vergeleken met die motor is er weinig te klagen tot nog toe. Maar de XS200 heeft net 1liter gedraaid, tegen de Sirio bijna 2liter...
    Even de XS200 op hetzelfde hoeveelheid gebruikte brandstof brengen, en dan 1:1 vergelijken....
    Testen doe ik op het circuit van REAL80, met mijn OFNA LD3Pro, de auto waarmee ik ook de in NOMAC cup rijdt..

    Binnenkort op RC-Junkies komt de hele review te lezen, maar: een test is pas een test nadat de motor uitgebreid getest is, dus echt een paar liter heeft gelopen! Even geduld dus nog....
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Neem van mij maar aan dat het groefje leuk is maar niet bepalend is.
     
  4. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    L. collari is toch de zelfde collari de wereld kampioen 2004 met een kyosho of heb ik het mis
    als het de zelfde is zal hij toch wel weten van hoe of wat?
     
  5. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Niet helemaal....
    de familie Collari schijnt uit nogal wat broers te bestaan geloof ik......
    En waarom werd hij dan WK met een Sirio?


    De collari's waar we het hier over hebben zijn gemaakt door Rossi......
    niet novarossi, maar rossi.....
    Tegenwoordig tuned Lamberto Collari Sirio motoren, maar Chielos heeft daar dan weer niet zulke goede ervaringen mee.......
     
  6. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Wellicht verplichtingen tegen over Kyosho
     
  7. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    ik reed inderdaad tot de Benelux wedstrijden met L. Collari engines. Dit zijn andere motoren als de Collari Innotechs die zijn denk ik vele malen slechter van qualiteit.

    De Collarimotoren zijn naar mijn mening zeer snel en slijtvaste bus/zuiger. De krukas is jammer genoeg niet gecoat, hierdoor zal deze zeer snel slijten. Vergeet niet mijn motoren waren nabewerkt door Mauro Collari.

    De prijs van de motoren ligt ook weer een stuk lager als bijvoorbeeld een novarossi. Dus dat kan voor clubracers weer een voordeel zijn.
     
  8. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    even inspringen thxs guys voor de prijs update heb de 950 prijs aangepast.
    THE 960 wordt het Nieuwe vlaggenschip voor Serpent heb het vandaag zelf mogen ervaren op de MACH is een Toppertje.
    wat betreft die Collaries van Innotech dat is leuk voor op het parkeer terrein maar echt niet voor het NK gebeuren.
    heb er in verleden al een paar opgefikt werden gemaakt bij Rossi toen Lamberto daar nog bij betrokken was, ze gebruiken nu alleen nog zijn naam.
    Rossi is inmiddels al van naam verandert en heet nu weer AXE?
    Wat betreft de Nu gebruikt motoren van Lamberto dat zijn Sirio based motors.
    Lamberto heeft tijdens de WK in de USA gewoon Sirio's gebruikt en heeft sinds dien ze eigen lijn bij Sirio gekregen.
    Deze zijn allemaal op het AAC princiepe gebouwd, dus Chiel, eerst warm draaien een minuut of 3 voordat je je hem gaat knijpen.
    dit is een totaal andere motor dan een Nova en duurt ook langer voordat ie op Temp is.
    dus even iets meer geduld voortaan!
    voordat je gaat knijpen ;)

    en ze lopen al lekker in de voor verkoop.
    MUGEN/KYOSHO krijgen een geduchte concurrent bij met deze wagen.
    Latex.
     
  9. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    michel, ik weet dat het iets anders is als Nova;s dus! Maar goed collari gaat mijn motoren fixsen ook degene die kapot is!:D

    Greetz
     
  10. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Kan het niet goed zien, maar gebruikt hij een aparte servo voor de rem? of lijkt dat zo?
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Nee, de gas/rem servo is onder de radioplaat gemonteerd als bij een 950R, op de radioplaat is dan de mechaniek waar de gas/rem aan hangt.

    Maar het plaatje bovenop met die hevel kan eruit en kan de servo normaal "ouderwets" rechtop gemonteert worden, dat plaatje lijkt dus op een servo....
     
  12. bliksems

    bliksems Guest

    Natuurlijk wel fantastisch ! dat je kunt kiezen of je ontvanger aan de uitlaat zijde ,
    of (met de servo rechtop) aan de andere kant
    wat veel makkelijker bij te komen is en natuurlijk past ook het nieuwe
    2,4 Mhz systeem daar perfect op

    LINK en dan even naar beneden scrollen
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Goed, even dit topic omhoog helpen...

    Heren die al met de 960 hebben gereden, hoe bevalt het?......


    Ik las het volgende op de TSN site:

    Dus blijkbaar is het verstellen van de camber op de achterwielen niet zo makkelijk als het doet blijken......
    Kijkend naar deze foto, kun je dat ook wel een beetje zien.......
    http://www.mytsn.com/products/glrimage.aspi?prid=4090&imid=41222


    Iemand ervaringen mee?....
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    in ieder geval een inbus met een bolkop gebruiken...
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ook dan blijkt dit lastig te zijn..... (zie mijn Quote)
     
  16. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Met Hudy bolkop lukt het wel hoor. 8)

    Waarschijnlijk heeft hij zijn afstelling zo ver van de basis afgesteld staan dat het niet meer lukt. Of hij heeft misschien het kunststof cupje er niet goed in zitten.
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Maar inderdaad is dat niet geheel slim ontworpen, productietechnisch kon het niet anders had ik begrepen.
     
  18. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    ik heb vorig weekend even met mijn 960 kunnen rijden.... hij rijdt toch wel ff wat beter dan mijn 950R!!
    Zoveel makkelijker, je kan veeeeel eerder op het gas, de grens ligt gewoon weer wat verder weg!

    over dat camber....ik heb er geen problemen mee.
     
  19. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    We hebben een paar onderdelen van de 960 om onze 950R gezet, dat scheelt al zelfs. (Mugen onderdelen ook trouwens :lol: ) Start volgend seizoen de gehele auto maar eens kopen.
     
  20. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein

    Welke? :?: :wink: :idea:
     

Deel Deze Pagina