De opvolger van de 950..... de Serpent 960

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door M7H, 5 jul 2005.

  1. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Begin maar eens met je wielblokken voor ... komt wel even wat bij kijken.
     
  2. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Plan de aanpak?? :roll:
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Operation "Dremel" ?
     
  4. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    mugen of de 960? :p
     
  5. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    tis idd een redelijke verbouwing...maar daar heeft Ndegeocello geen moeite mee :wink: 8)
     
  6. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Is een beetje afhankelijk van zijn boverdraagarmen en de steunpunten voor de dempers. Denk er aan dat je spoorbreedte voor +/- 255 moet zijn, afhankelijk van je gewenste rijgedrag. Ook zal je een ring voor je wielas moeten leggen om speling op te vangen, het blok is nl net iets smaller dan voorheen (+/- 1mm).

    Ik ga nu nog niet alles verklappen, na de 16e mag je bij me aankloppen.
     
  7. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    Wat zijn eigenlijk de voordelen van deze 960 blokken tov de oude 950(r) blokken?
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Hetzelfde als met een Volvo V70 de bocht nemen in vergelijk met een Mini Cooper :lol:
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ah, een grotere draaicirkel... :wink:

    Het voordeel wat ik er in zie is dat de wielblokken stijver zijn, dus een directer stuurgedrag......
     
  10. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    klop dan maar bij mij aan :wink:
     
  11. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    wat weer weg gegooid word door de nieuwe zachte flexie velgen... :?
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    Daar zit denk ik wel verschil in :)
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    "ik weet hoe je een 950 moet modificeren, koop een 960 !"

    Hmmm.... ;)
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dat is denk wel de beste raad ja Roelof....
    Gaan lopen knoeien aan je 950 lijkt me niet alles...

    Misschien wel iets voor jou, om die 960 voorblokken op je MRX4 te proberen, past denk best wel......
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Nah, eigen mods zijn best te doen, 't is alleen belangrijk dat je ze goed maakt en de meeste hebben daarvoor neiteens 't gereedschapt er bescrikking...
     

Deel Deze Pagina